جریمه 787 میلیون دلاری یک بانک فرانسوی به اتهام نقض تحریم های ایران

بانک "کردی اگریکول" فرانسه به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، باید به مقامات آمریکایی 787 میلیون دلار جریمه بپردازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بانک "کردی اگریکول،" بزرگترین ارائه دهنده خدمات بانکداری خرد در فرانسه، به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران جریمه شد. این بانک فرانسوی موافقت کرده است برای حل و فصل اتهامات مربوط به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، سودان و کشورهای دیگر، 787 میلیون دلار جریمه به مقامات آمریکایی پرداخت کند.

این بانک به دلیل انتقال غیرقانونی پول از سامانه مالی آمریکا به نقض تحریم ها علیه این کشورها متهم شده است.

یک فرد آگاه به این موضوع اعلام کرد: مقامات آمریکایی موافقت کردند در خصوص این مسئله با بانک "کردی اگریکول" به توافق برسند. این توافق احتمالا امروز به طور رسمی اعلام می شود.
بر اساس اینگونه توافقها، بانکها معمولا سه سال تحت نظارت شدیدتر قرار می گیرند. اگر در این مدت به مفاد توافق عمل نکنند، با اتهامات جنایی روبرو خواهند شد.

این بانک فرانسوی از سال 2003 تا 2009 میلادی به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، سودان، میانمار و کوبا متهم شده است. از سال 2009 تاکنون دهها بانک بین المللی -- که بیشتر آنها اروپایی بوده اند -- 14 میلیارد دلار جریمه به آمریکا پرداخت کرده اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار