معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات وفناوری خبر داد

کمتر از یک درصد مقالات ISI در حوزه علوم قرآنی است

دو جایگاه برتر در زمینه تولیدات علمی علوم قرآنی از آن امریکا و انگلیس است و ایران رتبه سوم را در جهان دارا است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،  وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نخستین نشست علمی تخصصی تحول آموزش عالی قرآنی کشور، که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنرانی گفت : هم اکنون شاهد هستیم که دانشجویان و اساتید حوزه علوم انسانی نقشی در تولید علم کاربردی ندارند و این درحالی است که دیگر کشورها از علوم انسانی در تمام ابعاد زندگی افراد استفاده می‌کنند. 

وی افزود :به همین علت  نظام علمی کشور باید متحول شود تا بتوانیم علاوه بر تولید علم، در حوزه تولید علم منجر به فناوری نیز حرکت کنیم، البته این را نیز باید بگویم که  در حال حاضر 40 تا 50 درصد اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی فعال هستند، امااین در حالی است که  سهم کشور در تولید مقالات و اسناد علمی در این حوزه بسیار کم است. 

احمدی تصریح کرد : براساس بررسیها و تحقیقات صورت گرفته  کشور آمریکا جایگاه نخست تولیدات علمی در حوزه قرآنی را به خود اختصاص داده است و کشورهای انگلستان و ایران رتبه‌های دوم و سوم تولید مقالات علوم قرآنی را به خود اختصاص داده‌اند،چنانچه در حال حاضر مجلاتی که بیشترین مقالات علوم قرآنی را منتشر می‌کنند، مربوط به کشورهای "آمریکا و کانادا" است. مقالات منتشر شده ایران در حوزه علوم قرآنی، ارجاع کمتری دارد. 


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار