مقیمی در نطق میان دستور:

اقتصاد مقاومتی کلید واژه گفتمان پیشرفت و عدالت است

عضو کمیسیون با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کلید واژه گفتمان پیشرفت و عدالت است، گفت: دشمن علی‌رغم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه کشور جنگ تمام عیار اقتصادی را به راه انداخته و راه مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، احمد علی مقیمی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه  در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 21 خرداد  در نطق میان ‌دستور خود در صحن علنی گفت: شعار امسال علاوه بر دو دغدغه مهم اقتصاد و فرهنگ به عنوان نقشه راه کشور، راهکارهای اجرایی آن را نیز با عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین کرده است.

مقیمی ادامه داد: فرهنگ، عنصر هویت‌ساز حیات بشری است و به تعبیر مقام معظم رهبری حکم اکسیژن را دارد.

این نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: فرهنگ دینی و انقلابی ما در سالیان گذشته آسیب‌ها، چالش‌ها و بی‌مهری‌های فراوانی را به خود دیده است و در دولت تدبیر و امید این نگرانی‌ها با توجه به اظهارنظرهای متولیان فرهنگی عمیق‌تر از گذشته دیده می‌شود.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: سخن نخ‌نما شده دین دولتی و دولت دینی و عرفان دینی و دین عرفانی، و با شلاق و زور نمی‌خواهیم مردم را به بهشت ببریم، ادبیاتی نیست که بنیان‌های فکری و فلسفی آن برای صاحب‌نظران و دلسوزان انقلاب اسلامی ناآشنا باشد.

وی تاکید کرد: در گفتمان انقلاب اسلامی شعار نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی منطق اعتدال ناب است و در این مفهوم اعتدال یکی از اصول مسلم اصولگرایی است، اما حدود اعتدال از سوی شما هنوز تعریف مشخصی ندارد و بیم آن می‌رود که همانند دولت اصلاحات، این کلمات زیبا همچون کلمات مقدس آزادی با بی‌بندوباری اصلاحات با فتنه‌گری جامعه مدنی با براندازی و فروپاشی حکومت، مصادره به مطلوب شود.

مقیمی افزود: برخی از اعضای هیئت دولت از اعتدال به خط مشی و تاکتیک و مکتب نیاوران یاد می‌کنند و معتقدند گفتمان همان گفتمان اصلاح طلبی است اما در پس آن براندازی است.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: اعتدالی که از سوی دولت در این مدت در اذهان افکار عمومی شکل گرفته مانع معادل تسامح و تساهل، عدم مزربندی بین خودی و غیرخودی، لیبرالیسم فرهنگی، تکنوکراسی و درحد وسط بین حق و باطل است و این به معنای استحاله گفتمان انقلاب اسلامی است.

مقیمی اضافه کرد: چراکه هیچ قرابت نظری و عملی در روان‌شناسی اعتدالیون و هوادارن دولت با اعتدال ناب دیده نمی‌شود اگر با این برداشت‌ها مخالفت دارید انتظار موکد داریم که رئیس جمهور نسبت به تعیین حدود و صغور آن و نسبت آن با گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین نمایید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کلید واژه گفتمان پیشرفت و عدالت است تصریح کرد: دشمن علی‌رغم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه کشور جنگ تمام عیار اقتصادی را به راه انداخته و راه مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: اما رویکرد دولت به جای درون‌زا و عملیاتی کردن ابلاغیه‌های بیانات مقام معظم رهبری اقتصاد سیاسی را در دستور کار خود قرار داده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گره زدن حل مشکلات اقتصادی کشور به نتایج مذاکره و راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی نیرومند و ایجاد تقابل میدانی میان ایرانیان طرفدار مذاکره و مخالف آن، به معنای ساخت قدرت تخریبی و بحران‌زا علیه منافع ملی است.

نماینده مجلس با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور تاکید کرد: شک نکنید که منتسبین به دولت شما قصد دارند که این فرآیند را به منشأ توزیع قدرت در آینده تبدیل کنند و این یک فتنه خاموش است.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به وعده‌هایی که رئیس جمهور در 24خرداد سال جاری گزارش‌های ارسالی دولت را به مردم ارائه خواهد کرد گفت: خواهش می‌کنم از وعده‌های انتخاباتی خود درباره رفع بیکاری، مهار تورم و بیکاری، تامین مسکن ارزان قیمت،‌ حفظ ارزش پول ملی، رشد اقتصادی و نسبت اقدامات دولت با شعار 93 ساده و شفاف با مردم در میان بگذارید.

این نماینده مجلس همچنین با مورد خطاب دادن اعضای هیئت دولت گفت: باید به اعطای رانت به یک وارد کننده کالای اساسی حساس بود چراکه انحصار در جامعه بد است و همچنین در بازار کالای اساسی خطرناک.

وی همچنین در سال اقتصاد و فرهنگ از کارشناسان صاحب نظر که در یک کار پژوهشی از گفتمان پیشرفت و عدالت گفتار مقام معظم رهبری رونمایی کردند تقدیر کرد و تقاضا کرد که نتیجه این کار پژوهشی را در نمایش دید نمایندگان مجلس قرار دهند.

مقیمی در راستای مشکلات حوزه انتخابی خود گفت: از دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی عوامل وقوع سیل و برخورد با متخلفین و حضور نوبخت به نمایندگی از دولت در مناطق سیل زده تشکر می‌کنم.

وی  افزود: استان مازندران علی‌الخصوص شهرستان بهشهر و نکا جزء شهرهای حادثه خیزند که از حداقل امکانات مقابله با حوادث محروم می‌باشند.

مقیمی با بیان اینکه در سال 91 به دنبال وقوع سیل در شهرستان بهشهر 6نفر کشته و 68 میلیارد تومان خسارت وارد شد گفت: مبلغ 9میلیارد تومان در این امر تخصیص داده شد  و همچنین سیل سال 92 مبلغ 35 میلیارد تومان خسارت داشت و سرمای سال 91،‌19میلیارد تومان خسارت به این شهرستان زد که تاکنون ریالی برای آن پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در سیل سال 93، 27 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت که هنوز اعتباری تخصیص داده نشده از دولت تقاضا دارم در جلسه امروز هیئت دولت این موضوع را مطرح کنند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.