حمایت از اقتصاد روستایی و اشتغال‌زایی با خدمات "پست بانک ایران"

یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های پست بانک ایران ارز‌ش‌آفرینی برای مشتریان در حوزه خرده بانکداری و ارائه خدمات بانکداری مؤثر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و کلیه افراد جامعه به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ضرورت ارائه خدمات بانکی در سطح کشور به ویژه در روستاهای دور افتاده و کاهش تردد روستاییان جهت دسترسی به خدمات بانکی سبب شد تا با تأیید مجلس شورای اسلامی این بانک در سال 1375 شروع به فعالیت کند.

در همین خصوص محمدرضا ساجدی رییس اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: ما نمایشگاه را فرصت مناسبی برای ارائه خدمات و جدید و متنوع می‌دانیم زیرا در پست بانک ایران ظرفیت‌های دست نخورده بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها دارای فضای مناسبی برای فعالیت و پیشرفت به ویژه در مناطق روستایی است.
 
وی افزود: پست بانک با 14 هزار و 500 نقطه تماس در سطح کشور یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های بانکی در ایران است و نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های پست بانک ایران در حوزه بانکداری است.
 
ساجدی‌پور در خصوص دستاوردها و ویژگی امسال پست بانک در هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: یکی از اهداف ما این است که هر ساله در نمایشگاه با دستاوردها و خدمات نوین بانکی، حاضر شویم که ویژگی پست بانک ایران در این دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، شرکت‌های اقماری از جمله صرافی فراز اعتماد، بیمه تأمین پست بانک ایران، صندوق تأمین خرد روستایی و صندوق قرض‌الحسنه است.
 
وی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های پست بانک در سال 93 پیاده‌سازی استراتژی مصوب بانک بر اساس برنامه‌ریزی و نقش استراتژی، توسعه خدمات خرد در روستاها با رویکرد اشتغال‌زایی و مهمتر از همه این موارد ایجاد صندوق خرد مالی در 10 هزار روستا با همکاری مرکز توسعه روستایی ریاست جمهوری است به گونه‌ای که خدماتی از جمله افتتاح حساب، اعطای وام با کامزد 4 درصد و اعطای تسهیلات به جامعه روستایی از اهم این برنامه‌ها است.
 
رییس اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران معتقد است پست بانک از جمله بانک‌هایی است که می‌تواند در اجرا و پیاده‌سازی بسیاری از بندهای اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه یکی از اهداف این بانک کمک به مناطق محروم، روستایی و کمتر توسعه یافته است سهم بسزایی داشته باشد.
 
ساجدی پور در خصوص گسترش فعالیت‌ها و شعب پست بانک ایران اظهار داشت: تأسیس بالای  6 هزار دفتر خدمات روستایی به تصویب رسیده و قرار است در طول برنامه پنجم توسعه این دفاتر افتتاح شود زیرا یکی از مهمترین اهداف بانک توسعه و تأسیس دفتر خدمات بانکی در کلیه مناطق محروم و روستایی است.
 
وی در پایان افزود: پست بانک ایران یک بانک بین‌المللی و 130 کشور جهان نیز دارای پست بانک هستند و از شهرت و سابقه بالایی برخوردار هستند که در مناطق مختلف کشور خود به ارائه خدمات می‌پردازند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار