شجاعی‌کیاسری در نطق میان دستور مطرح کرد

ضرورت رسیدگی به وضعیت شهرک‌های صنعتی رها شده در استان مازندران

نماینده مردم ساری از وزیر مسکن خواست تا سیاست‌های یک بام و دو هوا را در این حوزه خاتمه داده و به وضعیت شهرک‌های صنعتی رها شده در استان مازندران رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (18 خرداد ماه) در جلسه علنی در نطق میان‌ دستور خود با گرامیداشت یاد ماه شعبان و تبریک پیشاپیش حضرت ولی‌عصر (عج)، اظهار داشت: خرسندیم از اینکه امروز جمهوری اسلامی با همان صلابت و استواری کلام امام (ره) گام‌های بلند و اساسی را در راستای توسعه و تعالی معنوی و مادی به رهبری خلف شایسته امام (ره) برمی‌دارد و نگاه و کلام نافذ او خواب راحت را از چشمان زورمداران زدود و خوشحالیم که حکومت و نظام نوین سیاسی مبتنی بر اعتقاد و باورهای دینی مردم، دموکراسی را به رخ جهانیان کشید و قلوب ملت‌های آزاده جهان و آغاز شکفتن بیداری اسلامی را در کشورهای اسلامی موجب شد.

وی افزود: پیروزی اراده ملت سوریه را در مقابل متجاوزان به حقوق آنها به مردم صبور سوریه و مسلمانان تبریک می‌گویم و از خداوند شفای عاجل آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری که مرد ماموریت‌های سخت و دشوار در دوران رهبری و امام (ره) بودند را مسئلت دارم. 

شجاعی کیاسری تصریح کرد: دولت یازدهم که با شعار اعتدال نقشه راه خدمتگذاری خود را ترسیم کرد، در این دوران نشان داد که عزم جدی بر حل مشکلات و فائق آمدن بر آن را دارد؛ ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده با تکیه و تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی و نگاه و برنامه‌ریزی بر ظرفیت‌های داخل کشور آن را نسخه شفابخش  بیماری اقتصادی می‌دانیم.
 
شجاعی کیاسری با بیان اینکه امروز تولیدات کشور در چنبره مشکلات بانکی و تحریمی گرفتار شده‌اند، تصریح کرد: دولت باید برای برون‌رفت، راه‌حل‌های اساسی جستجو کند و امیدوارم با همراهی مجلس موانع را از سر راه اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده در سیل اخیر استان مازندران، گفت: این مشکلات ریشه در برداشت‌های بی‌رویه از جنگل‌ها و نیز نگاه تأسف‌بار سیاسی وزارت جهاد کشاورزی دارد که گویی مأموریتی جز ارائه آمار غلط ندارد.
 
وی با یادآوری اینکه هنوز مردم مازندران نتوانسته‌اند خسارات طوفان چند سال پیش و برف سال گذشته را دریافت کنند، تاکید کرد: در آغاز فصل کشاورزی سیل بنیان‌کن بیش از 60 تا 100 درصد از واحدهای مسکونی در میان‌دورود را ویران و 70 هزار هکتار باغات و شالیزارها را تخریب کرد، چند واحد پرورش دام و مرغ و زیرساخت‌ها در مناطق روستایی در حوزه انتخابیه ام تخریب شده است.

شجاعی کیاسری با تشکر از حضور به‌ موقع نماینده ویژه دولت در این مناطق ادامه داد: انتظار داریم نسبت به شناسایی عوامل این سیل و تخصیص اعتبار مناسب به منظور پایان دادن همیشگی به چنین حوادثی اقدام کرده و خاطرات تلخ طوفان و برف گذشته را از ذهن مردم مازندران پاک کنند.
 
وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به ‌جای ارائه آمار غلط و حل مشکلات دوستان خود به تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان بپردازیم.
 
شجاعی کیاسری در پایان از وزیر مسکن خواست تا سیاست‌های یک بام و دو هوا را در این حوزه خاتمه داده و به وضعیت شهرک‌های صنعتی رها شده در استان مازندران نیز رسیدگی کنند.
 
این نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: امیدوارم با هماهنگی مجلس و دولت موارد و مشکلات بر سر پویایی اقتصادی مقاومتی و رشد و شکوفایی در بخش تولید و صنعت برداشته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، نماینده ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار