آقامحمدی در نطق میان دستور:

حق غنی‌سازی هنوز در پرده ابهام است/ نفس‌ کشیدن ما پس از توافق ژنو در سایت‌ها هم تحت کنترل بازرسان قرار دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و 4 میلیارد و 200 میلیون دلاری که قرار بود آزاد شود صرفا در چرخه بانک‌های غربی و بعضا تحریمی جا به جا شده و تاکنون هیچ دلاری در اختیار ما قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "ابراهیم آقامحمدی" نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال گذشته در چنین روزهایی بود که دکتر روحانی در برنامه‌های انتخاباتی خود گفتند: عدالت به این معناست که برای کل مردم ایران فرصتی یکسان فراهم شود و دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندانشان شرمنده شوند.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور ضمن آرزوی توفیق برای جنابعالی توجه شما را به چند نکته در خصوص وضعیت لرستان براساس داده‌های آماری دولت جلب می‌کنم.

نماینده مردم خرم‌آباد ادامه داد: لرستان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 500 هزار نفر از آنان بیکارند، 160 هزار نفر از این بیکاران دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس هستند و 40 درصد این جمعیت بیکار در مرکز استان در شهرستان خرم‌آباد و دوره چگنی قرار دارد، سالیانه 3 تا 4 درصد مردم استان در پی امرار معاش مهاجرت می‌کنند یعنی هر 5 سال 150 تا 200 هزار نفر از دست فقر از استان فرار می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: هر ساله رتبه اول بیکاری کشور را داریم و بیکاری جوانان ما بالای 50 درصد است، 2.5 درصد جمعیت کشور را داریم اما 1.4 از بودجه کشور به ما تعلق می‌گیرد، 15 درصد آب‌های کشور را داریم اما آب آشامیدنی هم نداریم.

وی ادامه داد: سه بخش بیرانوند، پاپی و زاغه بیش از 70 سال قدمت بخش بودن دارند اما گویا در جغرافیای وزارت کشور قرار ندارند و هیچ وزیر یا استانداری به فکر شهرستان شدن آنها نیست.

آقامحمدی تصریح کرد: علی‌رغم دستاوردهای عظیم بی‌نظیر انقلاب اسلامی در باب سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت‌ها در کشور، امکانات به صورت یکسان در اختیار همه قرار نگرفته و امروز جوانان ما با دست خالی در مقابل خانواده و فرزندانشان شرمنده‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد خطاب به دکتر روحانی گفت: آقای رئیس‌جمهور! سخت‌ترین و آزرده‌ترین لحظه زمانی است که در مقابل خواسته‌های ملتمسانه جوانان بیکار و خانواده‌هایشان قرار می‌گیریم و نمی‌توانیم کاری برای آنها انجام دهیم و هر روزمان این چنین سخت و دردآور است و چاره این درد فقط به دست دولت و شخص رئیس‌جمهور است که امیدواریم هرچه زودتر با سفر به استان دست به اقداماتی بزنیم که شما هم در پایان کار نگویید متاسفانه نتوانستیم کاری برای لرستان انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: درحالی که آقای روحانی از شخصیتی معتدل برخوردار است و در تبلیغات، دولت خویش را فراجناحی می‌خواند و می‌گوید چپ و راست برای من فرقی نمی‌کند و از هر دو طیف استفاده کرده است، اما فرصت‌طلبان و افراطیون که نه به وی رای داده‌اند و نه حتی در انتخابات شرکت کرده‌اند و به گفته خودشان به دولت روحانی به عنوان شکم اجاره‌ای می‌نگرند، اقدام بر ارزش‌‌زدایی برای دولت می‌کنند و با برکناری نیروهای ارزشی، عناصر مسئله‌دار را در مسئولیت‌ها می‌گمارند.

وی تصریح کرد: در بعضی استان‌ها و شهرستان‌ها مثل ما، برای فرهنگ و سیاست در یک دکان کله‌پزی تصمیم‌گیری می‌شود، خرم‌آباد به عنوان یکی از 20 شهر آلوده جهان معرفی شده که ریاست سازمان محیط زیست باید به علاج این واقعه کمک کند، همچنین از معاونت مدیریت و منابع رئیس‌جمهور می‌خواهیم که قبول شدگان آزمون استانداری لرستان را بیش از این بلاتکلیف نگذارند ضمن اینکه لازم است دولت محترم نسبت به وضعیت نامناسب حقوق معلمان رسیدگی و حقوق آنان را با حقوق کارکنان سایر وزارتخانه‌ها متناسب و به گلایه آنان رسیدگی کند.

آقامحمدی در ادامه به بحث توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 مهم ترین مسئله امروز کشور است، ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کننده و حمایت از نفس مذاکره، برپایه اخبار منتشره بعد از توافق ژنو فعالیت‌های هسته‌ای در تمامی سایت‌های ما تعطیل شده و بر سر تعطیلی نیمی از نطنز و سه چهارم فوردو توافق شد، بازرسی جاسوسان سیا در قالب هیئت‌های آژانس از مراکز هسته‌ای ما به صورت بی‌سابقه پذیرفته شد که حتی نفس کشیدن ما هم برای آنان قابل کنترل می‌باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد ادامه داد: تغییر ماهیت راکتور آب سنگین اراک و بی‌خاصیت شدن آن پذیرفته شد، چگونگی غنی‌سازی که براساس معاهده NPT حق ماست هنوز بر پرده ابهام قرار دارد و به جای آن حق دسترسی به اورانیوم پذیرفته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: پروتکل الحاقی که امری اختیاری است به شکلی تحقیرآمیز جزو الزامات توافق ژنو لحاظ شده و تیم مذاکره‌کننده به جای مجلس متعهد به پذیرش آن شده در صورتی که این امر از حقوق مجلس می‌باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر غرب به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است، 4 میلیارد و 200 میلیون دلاری که قرار بود آزاد شود صرفا در چرخه بانک‌های غربی و بعضا تحریمی جا به جا شده و تاکنون هیچ دلاری آزاد نشده و در اختیار ما قرار نگرفته است.

آقامحمدی ادامه داد: تحریم بیمه کشتی‌رانی و بانک‌ها برخلاف توافق رفع نشده است، در باب آزاد شدن قطعات هواپیما چنین نشد و قطعه‌ای داده نشده است، در خصوص آزاد شدن 9 میلیارد دلار از پول ما برای خرید مواد غذایی و دارویی مورد خاصی تاکنون گزارش نشده است.

نماینده مردم خرم‌آباد تصریح کرد: علی‌رغم اینکه امتیازات نیمه نخست به نفع غرب بوده و نهایت عهدشکنی و بداخلاقی را روا داشته اما دیدید که در دور اخیر مذاکرات در وین چقدر گستاخانه جلو آمدند و خواستار برچیده شدن تمام سانتریفیوژهای فردو و تبدیل سانتریفیوژهای کنونی به چند هزار و محدود کردن برد موشک‌های بالستیک و راکتور آب سنگین و خلاصه در حقیقت خلع سلاح کامل ما شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آمریکا از انقلاب اسلامی سیلی محکم خورده و خود را بازنده احساس می‌کند و اکنون می‌خواهد انتقام بگیرد اما مطمئنا باز هم آمریکا از ملت خداجو و رهبری سیلی خواهد خورد، ما به طمع لقمه‌ای نان، خدا را از دست نمی‌دهیم و عزت، اقتدار و افتخار خود را معامله نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نباید با ایجاد جو خفقان سازمان یافته علیه منتقدین و راه ندادن آنها به رسانه ملی به سنگین شدن وزن به نفع رقیب متکبر و تمامیت‌خواه کمک کرد، بگذارید مردم در جریان زورگویی‌های دشمن قرار گیرد و به کمک شما بیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها: علنی ، مجلس ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار