یک روز پیش از انتخابات؛

سکوت انتخاباتی در سوریه آغاز شد

با پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه، سکوت انتخاباتی یک روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز شد. ا

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، با پایان مهلت تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه، سکوت انتخاباتی یک روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز شد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه فردا سه شنبه در این کشور برگزار می شود.

"هشام الشعار" رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه العالم، گفت: 9 هزار و 600 مرکز رأی گیری در مناطق مختلف سوریه ایجاد شده که 11 هزار و 776 صندوق رأی در آنها تأمین شده است.

وی افزود: در این انتخابات 15 میلیون و 845 هزار و 575 سوری در داخل و خارج از سوریه حق رأی دارند.

الشعار خاطرنشان کرد: در مناطق درگیری و یا ناامن که مرکز انتخاباتی در آنجا وجود ندارد، شهروندان می توانند برای انداختن رأی خود به مراکز رأی گیری در مناطق امن مراجعه کنند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از دمشق گزارش داد، پیش از پایان مهلت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، علمای سوری با برگزاری نشستی در یکی از مساجد دمشق حمایت خود را از بشار اسد برای ادامه مقابله با گروه های تروریستی در این کشور، اعلام کردند.

خبرنگار العالم تأکید کرد، در این نشست که بزرگترین نشست علمای سوری از آغاز بحران و جنگ در این کشور به شمار می‌آید، حاضران بر توانایی بشار اسد برای اتحاد کشور و دعوت مردم به آشتی و توقف خشونت‌ها تأکید کردند.

از سوی دیگر، وزارت آشتی ملی سوریه با برگزاری همایشی در دمشق، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد. این وزارتخانه همچنین از شهروندان سوری که به دلیل خشونتها و جنگ خانه و محل زندگی خود را ترک کرده اند دعوت کرد تا به کشورشان باز گردند.

"علی حیدر" وزیر آشتی ملی سوریه در این همایش گفت: ما کشتی هایی را به اسکندریه و دیگر بنادر خواهیم فرستاد تا سوریهایی را که تمایل داشته باشند به کشورشان بازگردند، به همراه خود بیاورند تا از آنان به صورت رسمی در بندر لاذقیه استقبال کنیم.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه در سخنانی در این همایش به حاضران گفت: آشتی ملی در سوریه بیانگر، قدرت،  همدلی و همبستگی مردم این کشور است.

وی با اشاره به عقب نشینی کشورهای حامی گروه‌های مسلح خاطرنشان کرد که با توجه به این عقب نشینی، امروزه می‌بینیم که گروه‌های مسلح در مناطقی به آشتی تن داده‌اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: سکوت ، انتخاباتی ، سوریه ، اغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار