معاون درمان وزارت بهداشت:

افزایش 7 درصدی بستری در بیمارستانها با شروع طرح تحول سلامت

دکتر آقاجانی با بیان این که از آغاز طرح تحول سلامت میزان بستری در بیمارستان‌ها 7 درصد افزایش یافته است گفت: این به این معناست که اقشار متوسط و ضعیف جامعه که تا دیروز به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور از مراجعه به مراکز درمانی امتناع می‌کردند، سلامت را در دسترس خود ببینند

دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی رسالتی است که برای اجرای صحیح آن تمامی دست‌اندرکاران حوزه سلامت را همگام و همراه کرده است. در واقع  بخش بهداشت و درمان پاشنه آشیلی است که برای نظام هزینه‌بر است اما اگر با سیاست‌گذاری درست همراه شود طراوت و شادابی در پی‌ خواهد داشت.  در همین راستا طرح تحول نظام سلامت سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت و مجلس قرار گرفت و که برای آغاز آن  نشست، همایش‌ها و اجلاس جهت هم اندیشی تخصصی طراحی نظام مذکور در قالب کارگروه‌های تخصصی و با هدف تدوین دستورالعمل‌های اجرایی این طرح با حضور روسا، معاونین درمان ، بهداشت، غذا و دارو، اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مسوولان و مدیران ارشد وزارت بهداشت و صاحب‌نظران حوزه بیمه و اقتصاد سلامت برگزار گردید.

وی ادامه داد: بي‌شک عملکرد اصولی و بجا در حوزه درمان موجب نوعي آسودگي خاطر در سطح جامعه مي‌شود و تلاش بسیاری در این زمینه شده که مردم بتوانند با  امنیت خاطر دوره و روند درماني خود را پشت سر بگذارند و هیچ دغدغه‌ای جز رنج بیماری نداشته باشند.

آقاجانی با بیان این که 15 اردیبهشت؛ روز آغاز تحول نظام سلامت در سطح کشور نام گرفت عنوان کرد: با آغاز این طرح در بیمارستان‌های دولتی تمامی بیماران، نیازهای درمانی و تجهیزات پزشکی خود را دریافت و در کنار آن تنها 10 درصد هزینه‌های درمانی بستری را پرداخت کردند که این امر توانسته تا حدودی نگرانی‌های بسیاری را از بین ببرد. همچنین از اول خرداد ماه برنامه حضور متخصصان مقیم در بیمارستان‌های وابسته به وزارت و ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم در سراسر کشور اجرایی شد.

وی با اشاره به این که پیش بینی شده است که دو هفته دیگر بسته های خدمتی دیگر برنامه تحول سلامت نیز اجرایی می شود تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این مدت میزان بستری در بیمارستان‌ها 7 درصد افزایش یافته است. این به این معناست که اقشار متوسط و ضعیف جامعه که تا دیروز به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور از مراجعه به مراکز درمانی امتناع می‌کردند، سلامت را در دسترس خود ببینند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ممکن است در طول اجرای این طرح تحول نظام سلامت در کشور مشکلاتی وجود داشته باشد اما مسلما عزم جدی وزیر بهداشت و معاونان ایشان در اجرای کامل آن و رفع نواقص احتمالی، بهبود کلی وضعیت سلامت و زندگی در جوامع شهری و روستایی را به همراه خواهد داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار