معاون درمان وزارت بهداشت:

"سازمان‌های بیمه" ملزم به پرداخت افزایش 44 درصدی تعرفه شدند

طبق قانون، سازمان‌های بیمه گر ملزم به پرداخت 44درصد تعرفه افزایش یافته هستند و هموطنان بر اساس بسته‌های خدمتی طرح تحول سلامت تنها 10درصد از هزینه‌های درمانی را در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت پرداخت خواهند کرد.

دکتر محمدآقاجانی معاون درمان وزرات بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه
خبرنگاران گفت: دو هفته از آغاز اجرای طرح تحول سلامت که با کاهش پرداخت از جیب آحاد مردم و رایگان کردن خدمات زایمان طبیعی است؛ می‌گذرد که رضایت عمومی ناشی از آن در جامعه کنونی غیر قابل انکار است. در این بین در راستای واقعی کردن تعرفه‌ها و کاهش تخلفاتی همچون دریافت زیرمیزی، تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه تصویب و مورد تایید هیئت وزیران قرار گرفت و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق قانون، سازمان‌های بیمه گر ملزم به پرداخت 44درصد تعرفه افزایش یافته هستند و هموطنان بر اساس بسته‌های خدمتی طرح تحول سلامت تنها 10 درصد از هزینه‌های درمانی را در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت پرداخت خواهند کرد.

آقاجانی با بیان این که همچنین با توجه به افزایش 25 درصدی تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی، از همکاران این بخش ها انتظار همکاری و رعایت شرایط موجود می رود؛ عنوان کرد: در سال جاری با اهتمام و حمایت بی نظیر هیات دولت کسری و بدهی‌های سال‌های اخیر به سازمان‌های بیمه گر پرداخت و همچنین از منابع مرحله دوم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها جهت تامین منابع سال 1393 تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش تعرفه‌ها سازمان های بیمه گر متعهد شده‌اند که دریافت‌های غیرمتعارف توسط بیمارستان‌ها حذف شده و پرداخت از جیب مردم کاهش یافته و تنها 10 درصد هزینه بستری از تعرفه‌های ابلاغی توسط بیمه شدگان پرداخت گردد. همچنین سیستم‌های نظارتی همچون تیم‌های ارزیاب سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نظارت کافی و دقیقی را بر اجرای تعرفه‌ها خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار