معاون درمان وزارت بهداشت:

دانشگاه‌ها صاحب "آزمایشگاه مرجع" می‌شوند/ کاهش پرداخت مردم در هزینه‌های آزمایش

دکتر آقاجانی با بیان اینکه پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های آزمایش بسیار بالا است، گفت: برای کاهش این پرداخت‌ها تمهیداتی همچون بهبود فضای فیزیکی، ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ایجاد آزمایشگاه رفرنس در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح تحول سلامت مربوط به بیمارستانهای دولتی تحت پوشش وزرات بهداشت است و خدمات مراکز خصوصی اعم از بیمارستان‌ها، آزمایشگا‌ها و مراکز تصویر برداری خصوصی را شامل نمی‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که هزینه‌های آزمایش در آزمایشگاههای خارج از بیمارستان بسیار گران بوده و سهم پرداخت بیمه در این خصوص کم است آیا وزارت بهداشت برای این موضوع تمهیداتی را در برنامه تحول سلامت دیده است. 

وی افزود: پرداخت هزینه‌های بالای آزمایش توسط مردم یک مشکل جدی است چرا که تعرفه آزمایشگاه‌ها با تعرفه مصوب بیمه‌ها فاصله زیادی دارد. برای حل این مشکل دو برنامه در نظر گرفته شده است. در واقع اولین برنامه بهبود وضعیت فیزیکی و کیفی آزمایشگاههای بیمارستانهای دولتی است تا مردم را تشویق به مراجعه به این آزمایشگاه‌ها کنیم. 

آقاجانی با بیان اینکه برخی از آزمایشات در بیمارستانهای دولتی انجام نمی‌شود و این امر باعث شده مردم به آزمایشگاههای بیرون مراجعه کنند، عنوان کرد: دومین برنامه این است که هر دانشگاهی دو آزمایشگاه رفرنس با امکانات خوب فیزیکی و خدمات کیفی با قابلیت انجام تمام آزمایشات ایجاد کنند تا این امر به کاهش هزینه پرداختی مردم برای آزمایش کمک کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.