رئیس سازمان غذا و دارو:

"طرح تحول سلامت" بطور نامحسوس پیگیری می‌شود/ برخورد با متخلفان در صورت کم کاری

رئیس سازمان غذا و دارو از حضور نامحسوس بازرسان در داروخانه‌های مرجع و اطراف بیمارستانهای دولتی به منظور بررسی و ثبت ارجاع بیماران خبر داد.

رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران نباید برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود به خارج از بیمارستان بروند، اظهار داشت: برخی از پزشکان داروهای خارج از فهرست رسمی کشور را برای بیمار تجویز می‌کنند که مورد تایید وزارت بهداشت نیست. 
 
وی با اشاره به اینکه تجویز این نوع دارو‌ها سرگردانی بیمار را به دنبال دارد گفت: گاهی اوقات بیماران به دلیل نبود داروهای مورد تایید نیز به خارج از بیمارستان می‌روند و فکر می‌کنند چون طرح تحول نظام سلامت به بخش بستری اختصاص دارد، مانعی ندارد برای تهیه داروهای بخش سرپایی به خارج از بیمارستان مربوط بروند .
 
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو طبق بخشنامه ابلاغ شده تامین لوازم و داروی مورد نیاز بیماران در هر دو بخش سرپایی و بستری در بیمارستانهای دولتی ضروری است اما هزینه‌ها برای بخش بستری ۱۰ درصد و برای بخش سرپایی ۳۰ درصد است. 
 
 وی با تاکید بر مصوبه هیات دولت مبنی بر اجرای این تکلیف خاطرنشان ساخت: نظارت وزارت بهداشت جدی است تا این روند ادامه پیدا کرده و دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستان‌ها توانمند شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار