تبرائیان در اجلاس "آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم" مطرح کرد؛

تشکیل اتحادیه علمای مقاومت، دفاع از مسجد‌الاقصی و قدس شریف

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اجلاس بین‌المللی «آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم» در مالزی پیشنهاد تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی و قدس شریف و همچنین تاسیس جماعت تقریب مذاهب اسلامی در مالزی توسط علما و نخبگان را ارائه کرد که با استقبال شرکت‌کنندگان در این اجلاس مواجه شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ تبرائیان معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب که به نمایندگی از آیت‌الله اراکی برای شرکت در اجلاس بین‌المللی «آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم» در مالزی به سر می‌برد، گفت: غرب و آمریکا برای مقابله با وحدت امت از افراد ساده اندیشی که دچار فقر فکری و جهل هستند استفاده می‌کند و اهانت به شخصیت والای رسول الله (ص)، توهین به مقدسات اسلامی و ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت با استفاده از این افراد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: غرب می‌خواهد از این طریق ارزش‌های وحدت‌بخش پیشتازان تقریب در جهان اسلام از جمله مرحوم آیت‌الله بروجردی، شیخ شلتوت مصری و بالاخره حضرت امام خمینی (ره) را در ایجاد اتحاد بین مسلمین و تقریب مذاهب ناکام سازد.

تبرائیان ادامه داد: مشکلات زیادی بر سر راه دستیابی به تقریب وجود دارد و این امر مهم اسلامی محقق نخواهد شد مگر آنکه علما و نخبگان جامعه اسلامی در این مسیر تلاش کنند و با هوشیار ساختن مردم و تبیین آثار وحدت و تقریب و انتقال این اندیشه به آحاد جامعه، زمینه تقریب و وحدت را در چنین شرایط حساسی فراهم کنند.

معاون بین‌الملل مجمع تقریب بیان داشت: البته بزرگان جهان اسلام تلاش زیادی برای ایجاد تفاهم بین شیعه و اهل سنت و خشکاندن ریشه‌های تعصب و افراط‌گری و اشاعه روحیه هم گرایی و ایجاد احترام و اعتماد متقابل انجام داده‌اند.
 
تبرائیان گفت: نقشه استکبار و اسلام‌هراسان کاشتن بذر فتنه و تفرقه در بین مسلمانان است تا از این طریق زمینه عدم ثبات را در کشورهای اسلامی فراهم کنند و بستر از بین بردن فرهنگ و تاریخ اسلامی را ایجاد نمایند.
 
وی با تاکید بر اینکه تقریب به معنای یکی شدن نیست و تبلیغات سوء باعث از هم گسیختگی امت اسلامی شده است، تصریح کرد: اختلافات مسلمانان صرفا ناشی از اجتهاد است، بنابراین نباید به آن دامن زد و باید سعی در فرونشاندن آتش فتنه انگیزان کرد.
 
معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنان خود همچنین پیشنهاد تشکیل اتحادیه علمای مقاومت و دفاع از مسجدالاقصی و قدس شریف و همچنین تاسیس جماعت تقریب مذاهب اسلامی در مالزی توسط علما و نخبگان را ارائه کرد که با استقبال شرکت‌کنندگان در این اجلاس مواجه شد.

گفتنی است؛ اجلاس بین‌المللی «آزادی مسجدالاقصی و دفاع از مظلوم» که با حضور اندیشمندان، علما و نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان اسلام از جمله ایران، اندونزی، مصر، سوریه و قطر در کوالالامپور درحال برگزاری است، فردا به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.