سهرابی خبر داد

برگزاری اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام هفته آینده در کیش

معاون اجتماعی و امور بانوان مجمع جهانی تقریب گفت: اولین اجلاس بین‌المللی تجار اسلام در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در جزیره کیش برگزار می‌شود که این امر با هماهنگی با دفتر رئیس‌جمهوری و هم چنین توجهات ویژه وزیر امور خارجه و دبیر خانه مناطق آزاد کشور و مدیریت جزیره کیش و تعدادی از استانداران مقدمات کار آن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "عبدالله سهرابی" معاون اجتماعی و امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان این مجمع پیرامون برگزاری نخستین نشست اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام برگزار شد گفت: به دنبال برگزاری ششمین کنفرانس وحدت در تهران دو مصوبه کلیدی تصویب شد که براساس آن اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام و اتحادیه بانوان جهان اسلام تشکیل شد که در این بین اتحادیه بانوان سازماندهی شد.
 
وی تصریح کرد: یکی از بحث‌های کلیدی در فضای بین‌المللی به ویژه در منطقه حساس خاورمیانه که جریانات بیداری اسلامی از سه سال پیش در آن شکل گرفته و با رویکرد جدید مجمع و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دیپلماسی وحدت برنامه‌های مطلوبی چیده شده که با ظرفیت یک میلیارد مسلمان و سرمایه‌های انسانی، معادن نفت وانرژی بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم چرا که باید بپذیریم کشورهای اسلامی در زمینه اقتصاد خیلی موفق نبودند.
 
سهرابی اظهار داشت: براساس تصمیم‌گیری‌های مجمع تشخیص قرار شده که در حوزه‌های جوانان، ورزش، اقتصاد، مالی، بانکی، هنر  و موسیقی از کلیه ابزارهای موجود استفاده شود.
 
معاون اجتماعی و امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: اولین اجلاس بین‌المللی تجار اسلام در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در جزیره کیش برگزار می‌شود که این امر با هماهنگی با دفتر رئیس‌جمهوری و هم چنین توجهات ویژه "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه و دبیرخانه مناطق آزاد کشور و مدیریت جزیره کیش و تعدادی از استانداران مقدمات کار آن فراهم شده است.
 
وی افزود: اهداف این اجلاس براساس رونق تجارت، کسب و کار میان اعضای مسلمانان برای تقویت همبستگی، تبلیغ در اقصی نقاط جهان از طریق فعالیت‌های بین‌المللی حلال، حمایت از جریان گفتگو و تقریب مذاهب اسلامی و توسعه ملل مسلمان برای رفع فقر و امید به آینده است.
 
سهرابی درباره 4 محور موفقیت این نهاد اظهار داشت: قرارداشتن در مسیر تعیین شده برای فعالیت‌های داوطلبانه تجاری، مالی، توسعه‌ای و تبلیغی به شرط آن که از ورود سنخیت با علت وجودی آن اعتراض شود؛ دستیابی به اهداف مصرح در اساسنامه به شرط آن که اهداف رسیدنی باشد، رسیدن به جایگاه واقعی در میان تجار و جوامع مسلمان به شرط آن‌ که به نقش‌ها و کارکرد ویژه‌اش آگاهی داشته و نزد دولت‌ها از احترام و شان ویژه‌ای برخوردار باشد؛ پایداری و استمرار فعالیت‌ها به شرط آن که آینده‌نگر باشند و به ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی که ضامن بقا است متعهد بمانند.  
 
سهرابی تصریح کرد: نقش ایران در خلیج فارس بی‌بدیل بوده و با شرایط کنونی که رویکرد دنیا تعامل با ایران است تا امروز تجار بیش از 20 کشور آماده حضور در این اجلاس هستند و هم اکنون تجارهایی از کشورهای تونس، الجزایر، مصر، لبنان، عمارات، افغانستان، قطر، بحرین، عربستان سعودی، عراق، سوریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و انگلستان حضور دارند که در این بین حضور شصد مهمان نهایی شده است.
 
وی درباره حضور مقامات داخلی در اجلاس اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام بیان داشت: نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری، سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، یکی از مسئولان ارشد وزارت خارجه و ترکان رئیس مناطق آزاد و استانداران هرمزگان، لرستان، گیلان و البرز در آن شرکت می‌کنند.
 
معاون اجتماعی و امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی درباره برنامه‌های این اجلاس تصریح کرد: برنامه‌های این دو روز با تشکیل سه پنل تخصصی در حوزه‌های پولی، بانکی، مالی، صنعت، معدن و تجارت و توریست خواهد بود البته در روز دوم به تدوین اهداف شورای مناطق آزاد که در سند چشم انداز تعریف شده تا سال 1404 ایران باید به عنوان کشور برتر منطقه در حوزه علوم و فناوری و هایتک باشد که با هماهنگی‌هایی که با دفتر رئیس‌جمهوری شده هدف اصلی مجمع پررنگ سازی بخش‌های خصوصی است.
 
وی ادامه داد: هم چنین در روز دوم به مدیریت منابع اقتصاد آزاد و خواست‌های مهمانان توجه می‌شود تا بتوانند طرف‌های ایرانی خود را برای فعالیت اقتصادی شناسایی کنند.
 
سهرابی در پایان خاطر نشان کرد: با موقعیت سوق الجیشی که ایران دارد  و امیدواریم که به موقعیت جاده ابریشم دست پیدا کنیم تا با زیر ساخت‌هایی که وجود دارد بتوانیم جایگزین‌هایی برای اقتصاد تک محصولی نفت پیدا کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتحادیه ، تجار ، بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار