مشهد/

آیت الله واعظ طبسی: توسعه و عمق بخشی فعالیت‌های فرهنگی، اولویت اصلی آستان قدس رضوی

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه و عمق بخشی فعالیت‌های فرهنگی، همواره اولویت اصلی آستان قدس رضوی است و تنوع اقدامات فرهنگی، توجه به نیاز مخاطبان و پرهیز از موازی کاری از اصولی بوده که مجموعه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی دنبال نموده‌اند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آیت الله واعظ طبسی در دیدار با اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تالار اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی، با بیان اینکه هنوز فضای جامعه اسلامی به عطر زهرای مرضیه (س) معطر است، گفت: نام‌گذاری امسال و سیاست‌های اصولی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ فرموده‌اند، امسال را سال ممتازی قرار داده است و امیدواریم با همکاری همه سازمان‌ها و مراکز فرهنگی بتوانیم هدفی که مورد نظر ایشان است، به‌خوبی محقق سازیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در رابطه با تلاشی که جریان وهابیت و سلفی‌گری در سراسر کشورهای اسلامی دارد، هرچند کتابهای زیادی منتشر شده و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و برخی از علما هم در این زمینه کار کرده‌اند، اما باید تلاش کنیم به نقطه‌ای برسیم که تأثیرگزاری لازم را داشته و پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

او تاکید کرد: بنابراین لازم است یک مرکز تأثیرگزار فرهنگی بصورت متمرکز، با هماهنگی کامل بین سازمان‌ها فعالیت کند و ما به سهم خود آماده‌ هرگونه همکاری هستیم.

او همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی، با تأکید بر نقش و تأثیرگذاری تقریب بین مذاهب در مقابله با هجمه سلفی‌گری و وهابیت، گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد که هم به اصل تقریب صدمه وارد نشود و هم بتوانیم در جلوگیری از این هجمه ناجوانمردانه به اهل بیت (ع) و اسلام واقعی و تشیع اثر بیشتری داشته باشیم.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری، رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت الاسلام و المسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و تعدادی از اعضای شورای عالی این مجمع از کشورهای افغانستان، کویت، عربستان، سوریه، کنیا و انگلستان به ارایه گزارش و نظرات خود پرداختند./ش

برچسب ها: فعالیت ، فرهنگی ، آستان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.