معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"واردات" روزانه 7 میلیون لیتر "بنزین" به کشور

کاظمی از مجوز مجلس برای واردات بنزین خبر داد و گفت: روزانه 7 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص اینکه آیا مجلس برای واردات بنزین مجوز صادر کرده است اظهار داشت: بلی در زمینه واردات بنزین مجلس شورای اسلامی مجوز داده به طوری که روزانه 7 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: وادرات بنزین به کشور قبلا 3.5 میلیون لیتر بود هم اکنون  این میزان افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه میزان واردات بنزین ارتباط مستقیم با حجم مصرف در داخل کشور دارد، گفت: در صورت اینکه افزایش نرخ ها تأثیر خود را در مدیریت بهینه مصرف در شروع سفرهای تابستانه از دست بدهد و شاهد افزایش بی رویه مصرف بنزین در داخل کشور باشیم، احتمال افزایش واردات بنزین برای پاسخگویی به نیاز داخلی بخش حمل و نقل کشور وجود دارد.

این شرایط در حالیست که هم اکنون مصرف بنزین کشور به علت افزایش قیمت بنزین کاهش چشمگیری داشته است به طوری که میانگین مصرف به حدود 60 میلیون لیتر در روز رسیده است.

با توجه به این که تولید روزانه بنزین داخلی 61 میلیون لیتر است، با تولید روزانه حدود 5.5 میلیون لیتر در واحدهای پتروشیمی و هشت میلیون لیتر بنزین وارداتی حجم بنزین قابل عرضه در کشور به بیش از 74 میلیون لیتر رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار