"سردرد" کودک خود را جدی بگیرید

یک متخصص اطفال گفت: بروز سردرد در کودکان ممکن است نشانه‌ای از بیماری دیگری مانند میگرن باشد که با درمان به موقع از عوارض آن کاسته می‌شود.

دکتر محمدحسین سلطانزاده متخصص اطفال و استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سردرد از مشکلات شایع در طب کودکان و بزرگسالان است. اثراتی که سردرد می‌تواند بر توان یادگیری کودک، خطرات، شخصیت، فعالیت‌های اجتماعی و تحصیلی او بگذارد، به علت شدت و دفعات حمله سردردی بستگی دارد. 

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در کودکان عدم توانایی اطفال در بیان مسئله و علائم است و پاسخ آن‌ها نسبت به سردرد الگوی قابل پیش بینی نداشته و ممکن است حالت‌هایی چون بیقراری، کج خلقی و استفراغ داشته باشد. 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از عوامل ایجاد سردرد ابتلا به میگرن است و از علائم آن، تهوع، استفراغ و تمایل به خواب در ضمن حملات است. در نیمی از افرادی که دچار میگرن می‌شوند، شروع حملات قبل از ۲۰ سالگی است و در اغلب موارد حملات است. در نیمی از افرادی که دچار میگرن می‌شوند شروع حملات قبل از ۲۰ سالگی است و در اغلب موارد حملات سردرد در کودکان زیر ۱۰ سال ناشی از میگرن است و این عارضه ارثی می‌باشد. 

وی در ادامه گفت: در ۷۰ تا ۹۰ درصد کودکان ابتلا به میگرن ارثی است و با سردرد بالغین متفاوت است. این سردرد‌ها اغلب دوطرفه و کوتاه مدت است و ممکن است با عواملی چون استرس، اضطراب، هیجان، مسافرت، عادات ماهیانه، رژیم غذایی تشدید شود. 

وی در پایان تاکید کرد: اغلب مواد غذایی همچون شکلات، گوشت‌های از پیش آماده، نیترات‌ها از مواد غذایی تحریک کننده سردردهای میگرنی هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: سردرد ، کودک ، میگرن ، ژنتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار