بازی‌های فکری کودکان سبب شکوفایی استعدادهای پنهان

با انجام کارهای سرگرم‌کننده حتی در زمان غذا دادن به کودک می‌توان یادگیری آن را بهبود بخشید زیرا بازی کردن باعث این شده که ذهن کودک از همان دوران کودکی باز و خلاق شه و سلامتی فکری او را تصمین کنیم.

معصومه بابایی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با انجام کارهای سرگرم‌کننده حتی در زمان غذا دادن به کودک می‌توان یادگیری آنها را بهبود بخشید زیرا بازی کردن با آنها باعث این شده که ذهنش از همان دوران کودکی باز و خلاق گشته و سلامتی فکری او را برای گذران یک زندگی بی‌دغدغه تصمین کنیم.

این کارشناس امور اجتماعی افزود: اگر چه بخشی از هوش کودک به ژن بستگی دارد ولی علم به وضوح ثابت کرده که رشد مغز به تجارب اولیه نوزاد و استفاده از اسباب‌بازی‌های مختلف وابسته بوده و بازی‌های فکری به رشد زبان، مهارت‌های حل مسئله و ضریب هوش عاطفی کودک کمک قابل توجهی می‌کند.

وی ادامه داد: والدین باید تلاش کنند که با تعلیق آموزش و تفریح توانایی کودک را بالا ببرند و همچنین با کودک خود به آرامی سخن گفته و معنی کلمات را با نشان دادن اشیا به آنها آموزش داده که این کارها یادگیری کودک را افزایش می‌دهد و نکته قابل توجه این است که ما هیچگاه نباید با کودک خود با تمسخر والفاظ بد صحبت کنیم.

بابایی زاده تأکید کرد: هنگامی که کودک خود را به پیاده‌روی می‌برید از او در مورد صداهایی که می‌شنود سوال کنید و از او بخواهید که این صداها را تقلید کند و همچنین در زمانیکه باران می‌آید بگذارید چند قطره باران به کودک شما برخورد کند که این امر موجب می‌شود که کودکتان حساسیت فیزیکی را درک کند و نکته قابل تأمل در این است که با تمام اطرافیان خود مؤدبانه و با لبخند برخورد کنید که این کار شما توسط کودک ضبط شده و باعث افزایش هوش اجتماعی‌اش خواهد شد.

بابایی زاده در پایان خاطرنشان کرد: با کودک خود مکالمه دو سویه داشته باشید و به او فرصت پاسخ‌دهی بدهید، زیرا انتظار شما برای گرفتن پاسخ کودک مهم بوده و فرزندتان متوجه می‌شود که واکنش او برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است که این کار مفهوم دادن و گرفتن و یا تبادل را به کودک آموزش خواهید داد./
انتهای‌پیام/
برچسب ها: بازی ، فکری ، شکوفایی ، ذهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار