گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

گاوداری محل دفن "شارون"/ اعزام تروریست‌های وهابی برای ترور مداحان ایرانی/ ناگفته‌های جدید از تیراندازی مداح معروف

فکر نمی‌کنم ارتباط با احمدی‌نژاد جرم تلقی شود، بیانیه‌ای در حمایت از محمود کریمی نداديم، اقدام جالب نیوزویک به مناسبت مرگ جلاد، دبیرکل "حزب‌الله" در کنار همسرش، اعزام تروریست‌های وهابی برای ترور مداحان ایرانی، تعیین گاوداری به عنوان محل دفن شارون و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز یکشنبه‌ 22 دی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ناگفته‌های شلیک در اتوبان بابایی از زبان شاکی

در پی اعلام خبر رضایت شاکی پرونده تیراندازی در اتوبان بابایی که پای یک مداح معروف را به میان کشید روزنامه اعتماد گفت‌وگویی با شاکی پرونده پس از اعلام رضایت او، انجام داده است و "آقای م. و" در تشریح این واقعه اظهار داشت: در تاریخ 5 دی ماه ساعت 5 / 12 شب در اتوبان شهید بابایی به همراه همسرم در خودروی 206 مان به همراه دو خودروی دیگر در مسیر، در حال تردد بودیم. من با خودرو‌ام یک لحظه سبقت گرفتم و بعد دوباره کنار آمدم. نمی‌دانم در ذهن آقای کریمی چه گذشت و چرا احساس خطر کردند که به ما شلیک کردند. البته من ابتدا متوجه شلیک نشدم؛ ما مسافتی را همچنان ادامه می‌دادیم که ایشان چراغ زدند و ما هم به کنار اتوبان آمدیم و توقف کردیم. تازه آنجا متوجه شدیم به خودرویمان شلیک شده است.

-یعنی در حین حرکت به شما شلیک شده بود؟ و چند بار شلیک شد؟ بله، گلوله به نحوی به در عقب خورده بود که از در عبور و به ستون ماشین برخورد کرده بود. به ماشین من یک گلوله اصابت کرده بود. آن دو خودروی دیگر هم رفته بودند و من با چراغ زدن آقای کریمی کنار زدم. از خودرو که پایین آمدم، با دیدن چهره‌شان حدس زدم که محمود کریمی هستند.

-خودروی ایشان چه بود و با چه سرنشین‌هایی؟ ایشان سوار یک ماشین شاسی‌بلند بودند که سمت جلو پسرشان و صندلی عقب هم دو خانم نشسته بودند. من از ایشان پرسیدم شما محمود کریمی هستید و ایشان هم تایید کردند اما باز هم باور نکردم و فکر کردم فردی شبیه ایشان است و دارد از هویت ایشان سوءاستفاده می‌کند.

-خب بعد از پیاده شدن چه بین شما گذشت؟ دلیل شلیک را چه مطرح کردند؟ اصلا در این حد صحبت نشد. ایشان اعتراض کردند چرا سرعت داشتید و چرا اینطور رانندگی کردید؛ بحث‌های اینچنینی شد و اصلا مجالی نشد که ما حرف بزنیم. آنقدر ترس و واهمه از اتفاق داشتیم که اصلا در این باره هیچ حرفی نزدیم. شما هم جای ما باشید و ببینید در آن موقع شب در اتوبان به خودرویتان شلیک کردند، اصلا حرفی نمی‌زنید. خب هراس داشتیم. البته همین که ایشان دید من و همسرم افراد عادی هستیم و به یک خودروی شهروند عادی شلیک کرده، سوار خودرویشان شدند و رفتند. من و همسرم در آن موقع شب تنها کاری که توانستیم بکنیم این بود که به پلیس زنگ زدیم و آنها مامور فرستادند. ما هم به کلانتری رفتیم و شکایت را تنظیم کردیم.

-چطور ثابت کردید که ضارب محمود کریمی است؟ اصلا ما چیزی نگفتیم. ما فقط شرح ماوقع را دادیم. انگار آنها خودشان پی بردند که هویت واقعی ضارب همان آقای کریمی است؛ چون موضوع شلیک هم بود، خودشان پیگیری سریع کردند و انگار با ایشان تماس گرفتند.

-بعد فردای حادثه خبرش منتشر شد و شما شکایت کردید؟ ما همان شب شکایت کردیم. چند روز بعد هم موضوع خبری شد. فردای حادثه به همراه پرونده به دادسرای پل رومی رفتیم و پرونده در دستگاه قضایی تشکیل شد.

-110  درباره سرعت خودروی شما چه اظهارنظری کرد. آیا شما مقصر بودید؟ اصلا این حرفها مطرح نبود. موضوع شلیک به خودرو بود و پرونده سر همین موضوع تشکیل شد؛ چون پرونده هم امنیتی شده بود. همین که دیدند ضارب، آقای کریمی است، خودشان پرونده را سریعا به دادسرا فرستادند.

-شما در دادسرا ایشان را دیدید؟ فقط یک بار در مراحل بازپرسی، متن اظهارات مکتوب ایشان را دیدم که نشان می‌داد ایشان هم به دادسرا تشریف آورده‌اند؛ چون می‌گفتند مساله امنیتی است، درباره جزئیات زیاد به من چیزی نمی‌گفتند. بعد رسانه‌ا‌ی شدن اتفاق هم ایشان را در دادسرا ندیدم. من مستقیم با ایشان اصلا حرف نزدم؛ هر حرفی هم داشتم مستقیم فقط به بازپرس می‌گفتم.

-بعد از گرفتن اظهارات ایشان، بازپرس دلیل شلیک را به نقل از ایشان چه عنوان کردند؟ آیا به شما گفته شد ایشان عنوان کرده برای حفظ جان خانواده‌اش و با این تصور که شما قصد مزاحمت دارید، شلیک کرده است؟ هیچ توضیحی به ما ارائه نشد. فقط صحبت‌های ما شنیده می‌شد. من در سایت‌ها به نقل از نزدیکان ایشان دیدم که تهمت‌هایی زده شده که خب با توجه به اینکه من به همراه خانمم تنها سرنشینان خودرو بودیم، کاملا بی‌دلیل بود.

-آقای "م. ط" مدعی شدند که شما اراذل و اوباش هستید! پدر من بازنشسته نظامی هستند. درست است که من یک شهروند عادی هستم با تحصیلات لیسانس اما یک خانواده مذهبی و محترم داریم که از قضا از مریدان امام حسین(ع) هستیم و از قضا در شب حادثه هم نوار مداحی در ماشین من روشن بود. خود من و خانواده‌ام پای همین مداحی‌ها می‌نشینیم و از مخاطبان همین مداح‌ها هستیم. این طور نیست که یک فرد اوباش باشیم.

-اینکه اعتقادات مذهبی شما چه باشد، مسلما ربطی به نفس اتفاق ندارد؟ همین طور است اما می‌خواهم حامیان آقای کریمی هم این را بدانند که من هم از حامیان آقای کریمی بوده‌ام و هستم و حتی اولش باورم نشد که ضارب خودرویم آقای کریمی هستند. فرد معتقدی هستم و تنها به خاطر ارادت به امام حسین(ع) و حرمت امام حسین(ع) و خواست مادرم، از شکایت در این پرونده رضایت دادم؛ چون ایشان هم به حرمت امام حسین(ع) به اینجا رسیده‌اند.  

طراح برج‌های دوقلو نیویورک، معمار دانشگاه شیراز

این نمایی  از "دانشگاه شیراز" که قبل از انقلاب، توسط "مینورویاماساکی" طراحی و اجرا، شده است، از جمله کارهای دیگر این معمار و طراح؛ برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک بوده است!



درخواست محمود کریمی از شکات پرونده تیراندازی


ایرنا به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، نوشت: شاکیان محمود کریمی شنبه از شکایتشان در ارتباط با شلیک به خودرو آنان منصرف شده و رضایت دادند.

وی اظهار داشت: این مداح از این شکات خواسته است تا در رسانه حضور یابند و در مورد این موضوع به طور کامل توضیح دهند؛ چرا که از دید وی این رفتارشان موجب آبروریزی شده است.

درگیری جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست

تابناک نوشت: وضعیت اسفناک آورگان جنگ در سودان جنوبی! آوارگان که شمارشان به نزدیک۱۷۰۰۰ نفر رسیده در شرایط بهداشتی و تغذیه بسیار نامناسبی بسر می‌برند و این در حالیست که اردوگاه آوارگان جوبا مملو از پناهندگانیست که روزانه به این جمعیت اضافه می‌شوند.



درگیری مرگبار طرفداران حزب ملی بنگلادش با مسلمانان این کشور در شهر راجشاهی.



درگیری جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست که وارد اراضی آنان شده و دست به تخریب زده‌اند در کرانه باختری.



ادعای مضحک فوربس در خصوص بمب اتم ایران

ماهنامه "فوربس" طی مقاله‌ای بقلم "پل جانسون" مدعی شد با وجود توافق هسته‌ای موقت ایران با گروه 1+5 ایران می‌خواهد بمب هسته‌ای بسازد! نویسنده این مقاله بدون آنکه دلیلی برای ادعای بی‌اساس خود در زمینه تلاش ایران برای دستیابی به بمب اتم ارایه کند به طرح ادعاهای خود پرداخته و می‌نویسد: داشتن بمب اتمی به معنای داشتن توانایی هسته‌ای نیست. پاکستان قریب به بیست سال است که دارای بمب هسته‌ای است اما هرگز موفق نشده فراتر از  اهدافی محدود، تکنولوژی لازم برای پرتاب آن را توسعه دهد. و بیش از یک چهارم نیروهای مسلح این کشور بطور دایم در خدمت حفاظت از این تسلیحات هسته‌ای و جلوگیری از سرقت آنها توسط تروریست‌های داخلی و خارجی گرفته شده‌اند.

به گزارش نواندیش، در حالی که ایران بارها مساله صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را مورد تاکید قرار داده است، به ادعای نویسنده، احتمالا ایران نه به دلیل سیاست‌های صرفا نظامی بلکه بیشتر به دلایلی که در رابطه با علوم ماوراء طبیعی و الهیات است در تلاش کسب بمب اتمی است!

این نویسنده در مطالبی مغرضانه می‌نویسد: ایران باید رسما اهداف سیاست خارجی خود منجمله نابودی کشور اسرائیل و عربستان سعودی را کنار بگذارد! علاوه بر آن ایران باید تمامی تاسیسات هسته‌ای خود را تخریب کند منجمله تاسیساتی که فقط در رابطه با انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کنند!

تمجید آیت‌الله جنتی از فیلم مخملباف با بازی سلحشور

"آیت‌الله احمد جنتی" دبیر شورای نگهبان در سخنانی در جشنواره سینمایی عمار در سینما فلسطین تهران گفت: خود من فیلم "توبه نصوح" را که سلشحور در آن نقش داشت و صحنه‌ها و جمله‌های آن را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برم. در آن صحنه برزخی مظلومی که حقش در دنیا ضایع شده بود، پشت ظالم راه می‌رفت و به او می‌گفت حق من را بده. این صحنه تاثیر زیادی بر من گذاشت و من هنوز به آن فکر می‌کنم.

به گزارش عصرایران، فیلم مورد اشاره آیت‌الله جنتی (توبه نصوح) در سال 1361 با نویسندگی و کارگردانی محسن مخملباف ساخته شده است. این فیلم داستان زندگی فردی به نام "لطف‌علی خان" کارمند بانک است که بر اثر سکته می‌میرد ولی در هنگام دفن زنده شده و از جا بر می‌خیزد. او در اثر این اتفاق به این فکر می‌افتد که از افرادی که می‌شناسد حلالیت بگیرد غافل از اینکه مسیر سختی پیش رو دارد.



پوستر فیلم "توبه نصوح" به کارگردانی محسن مخملباف



فرج‎اله سلحشور در فیلم "توبه نصوح"



محسن مخملباف کارگردان در پشت صحنه فیلم توبه نصوح

از سال 89 با احمدی‌نژاد ملاقات نداشته‌ام

"کامران باقری لنکرانی" عضو ارشد شورای مرکزی جبهه پایداری، در خصوص حضور در ساختمان ولنجک و ملاقات با احمدی‌نژاد اظهار داشت: بنده به لحاظ برخی از مشکلاتی که در روند دولت دهم می‌‌دیدم از سال 89 با رئیس دولت دهم ملاقات نداشته و با او ارتباط هم ندارم ولی فکر نمی‌کنم ارتباط داشتن با رئیس دولت سابق جرم تلقی شود.

وزیر بهداشت دولت نهم در گفتگو با فارس و در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در دانشگاه ایرانیان به شما پیشنهادی ارائه شده است یا خیر، تصریح کرد: این کار اشتباهی است که ما همه بحث‌ها را به این جهت ببریم؛ اما در عین حال بنده هیچ ارتباطی با آن مجموعه ندارم و بنده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سال 61 به عنوان دانشجو وارد شدم و این دانشگاه را خیلی دوست دارم لذا مایلم که تا پایان خدمت خود در این دانشگاه خدمت کنم.

لنکرانی درباره اینکه با توجه به اینکه آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس نیز در حال تهیه لیست است، شنیده شده که احتمالا نام شما نیز به عنوان یکی از اعضای این لیست مطرح است، گفت: بنده قبلا هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره نهم گفته بودم به لحاظ اینکه جایگاه مجلس را نسبت به توانمندی‌های خود متفاوت می‌بینم بنای کاندیدا شدن ندارم.

وزیر دولت نهم درباره تز جدید حجاریان برای انحلال مجلس یادآور شد: اشرافیت فکری باعث شده است که آنها فکر کنند بهتر از مردم می‌فهمند و چنین نقدهایی را ارائه می‌دهند و این تفکر هنوز هم وجود دارد و فتنه‌گران 88، امروز به جای عذرخواهی از مردم به خاطر اینکه زمینه‌ساز تحریم‌ها شده‌اند، طلبکار شده‌اند و اعمال قبیح گذشته خود را با الفاظ لاپوشانی می‌کنند.

نائب رییس خانه مداحان: بیانیه‌ای درحمایت از محمود کریمی نداديم

به دنبال انتشار بیانیه‌ای در یکی از خبرگزاری‌ها، شهروند گفت‌وگویی با "حسن آهی"، نایب ‌رئیس خانه مداحان اهل‌بیت رسول‌الله(ص) انجام داده است. در این رابطه آهی با بیان اینکه من از فعالیت تشکلی تحت عنوان خانه مداحان اطلاعی ندارم، اظهار داشت: مداحان ما در سراسر کشور اقدام به راه‌اندازی تشکل‌هایی کرده‌اند که تحت عنوان آن شهرستان فعالیت می‌کنند.  به‌عنوان نمونه ما تحت عنوان خانه مداحان اهل بیت رسول‌الله(ص) تهران فعالیت می‌کنیم و مشخص است که در کدام استان و کدام شهرستان حضور داریم.  لذا تشکلی با نام "خانه مداحان" را نمی‌شناسم و تصور نمی‌کنم وجود خارجی داشته باشد و این بیانیه دروغ است و ما آن را صادر نکرده‌ایم.

 نایب ‌رئیس خانه مداحان اهل‌بیت رسول‌الله(ص) با اشاره به اینکه زمانی که خبر این حادثه منتشر شد، ما بیانیه‌ای را صادر و اعلام کردیم: "از تمامی ذاکران و مداحان اهل‌بیت (عليهم‌السلام) خواستاریم که نسبت به این موضوع هوشیار بوده و تا روشن شدن کامل این قضیه توسط قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه از هرگونه اظهارنظر خودداری نمایند و همچنین تاکید کردیم که این موسسه هیچ‌نظری درباره اتفاق افتاده مذکور نداشته و ندارد".

وی در پاسخ به اینکه شما سلاح دارید و به ‌عنوان یک مداح شناخته شده یا اعضای هیأت‌مدیره و مدیریت خانه مداحان مجوز حمل سلاح دارند؟ بله سلاح دارم (با تعجب) وخیر بقیه ندارند. اساسا چه نیازی است که یک مداح و خادم اهل‌بیت(ع) با خود سلاح حمل کند. البته ممکن است ۲نفر از اعضا که نظامی هستند به واسطه کار خود سلاح داشته باشند که به مداحی و خانه مداحان هیچ ربطی ندارد.

حسن آهی در پاسخ به این سوال که چند روز قبل به نقل از آقای "علی آهی"، رئیس خانه مداحان اهل‌بیت رسول‌الله تهران خبری منتشر شد که ایشان داشتن سلاح از سوی مداحان را بلامانع می‌دانستند، نظرتان چیست، گفت: این مطلب کذب بود و متاسفانه در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند منتشر شد که دروغ بود. آقای علی آهی هم سلاح ندارند. البته ایشان برای دوره‌ای عضو کمیته‌ها بودند و سپس با تشکیل نیروی انتظامی،  به این نهاد انتظامی منتقل شدند.  در آن زمان سلاح داشتند که این امر هم هیچ ربطی به مداحی ایشان ندارد.  پس از بازنشستگی هم برابر قوانین کشور سلاح خود را تحویل داده و تا به امروز سلاح نداشته و ندارند.

اقدام جالب نیوزویک به مناسبت مرگ جلاد

وب سایت مجله نیوزویک (newsweek) در انعکاس خبر مرگ جلاد صبرا و شتیلا نوشت: آریل شارون، ژنرال، وزیر دفاع و وزیرخارجه سابق اسرائیل روز شنبه درگذشت. او برای دهه‌ها در سیاست اسرائیل نقش داشته و به آن شکل داد.

به گزارش جام، نیوزویک در ادامه به جنایت شارون در صبرا و شتیلا اشاره کرده و می‌نویسد: وقتی قتل عام صبرا و شتیلا توسط شارون صورت گرفت، ما این عکس را پشت مجله خود قرار دادیم:



روز کودک در بانکوک


عصرایران
/ کودکان تایلندی در یک نمایشگاه ارتش در حال آشنایی با جنگ افزار نظامی‌اند



نوزاد تازه متولد شده فلسطینی که به روش انتقال اسپرم پدر زندانی‌اش به بیرون زندان متولد شده است. وی در آغوش مادر بزرگ خود است و تصویر پدرش در دست مادر بزرگ




نخستین پول ایرانی ۲۵۱۸ ساله شد

برپایه تالیفات مورخان یونان باستان و بررسی‌های بعدی مستشرقین اروپایی و تطبیق تقویم‌ها، پول رسمی ایران (سکه داریک) در ژانویه سال جاری (سال ۲۰۱۴) ۲ هزار و ۵۱۸ساله شده است. داریوش دستور ضرب این سکه را در نخستین ماه زمستان سال 504 پیش از میلاد داده بود. سکه های داریک (گرفته شده از نام داریوش) که تا پایان عهد هخامنشیان رایج بودند وزنی تقریبا برابر داشتند و از این لحاظ (ضرب سکه هم وزن و هم عیار و متحد الشکل)، ایران پیشرو سایر ملل است.

به گزارش پارسینه به نقل از بنکر، نقش تصویر رئیس کشور بر یک طرف سکه نیز از زمان داریوش مرسوم شده است. بسیاری از کشورها نام پول ملی خود را از اسامی تاریخی گرفته اند، مثلا پول ونزوئلا از نام سیمون بولیوار، تاجیکستان از نام سامانیان (سامانی) و... ولی نام پول ملی ما، ریال، از اسپانیا است!



سکه‌های زر را دریک (داریک) و سکه‌های سیم را شِکِل (سیگلو) می‌گفتند. وزن دریک 42/8 گرم و و وزن شِکِل 60/5 گرم بود. عیار سکه‌های دریک بسیار بالا بود و با آزمایش روی نمونه‌های به دست آمده معلوم شده است که فلزش تنها 3 درصد آلیاژ داشته است. کتیبه‌های به دست آمده از تخت جمشید به ما می‌گویند که مزد استادان صنعتگر و هنرمند که در تخت جمشید کار می‌کردند، چه ایرانی و چه غیرایرانی، هر پنج روز، یک داریک بوده که مزد بسیار قابل‌توجهی است، خصوصا وقتی که بدانیم همان موقع قیمت یک گوسفند یک سیگلو برابر با یک بیستم داریک بوده است و این در حالی است که برای ساختن یک هرم یا معبد در مصر تمام مردان مصری به بیگاری گرفته می‌شدند و به آنها مزدی داده نمی‌شد.

مردی که شارون از دست دادن با او خودداری کرد

به گزارش جام، وب سایت ان پی آر (رادیو ملی آمریکا) تصویر زیر را از دیدار آریل شارون، جلاد صبرا و شتیلا با یاسرعرفات منتشر کرده و در توضیح آن نوشت: آریل شارون، که در سال 1988 وزیر خارجه اسرائیل بود، با یاسر عرفات، رهبر فلسطینی مذاکره کرده و توافق محدودی نیز به دست آوردند، اما شارون از دست دادن با عرفات که حریف دیرنه‌اش به حساب می‌آمد، خودداری کرد. این یکی از معدود عکس‌هایی است که این دو را با هم نشان می‌دهد.



کارت بسیج امام جمعه موقت تهران

    
جهان نوشت: به همت حوزه شهید اندرزگو بسیج طلاب، در امامزاده صالح بن عبدالله (امام زاده صالح تجریش) با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه تهران کارت بسیج طلاب به آیت‌الله صدیقی اهدا شد.





دبیرکل "حزب‌الله" در کنار همسرش

تصویر منحصربفردی که در پیش رو دارید، دومین دبیر‌کل "حزب‌الله لبنان" و همسرشهیدش را در یک نما به ثبت رسانده است.این بانوی بزرگوار، از پایه‌گذاران، مدارس علوم دینی بانوان در لبنان است که "حوزه الزهرا" یادگاری است از او و همسرش.

به گزارش مشرق، "حجة الاسلام والمسلمین عباس الموسوي" یا "سید عباس موسوی"، یکی از موسسان "حزب‌الله لبنان" به شمار می‌رود. وی به تاریخ 4 آبان ماه سال 1331 شمسی، در روستای "نبی شیث" واقع در بقاع متولد شد و در 27 بهمن ماه سال 1370 شمسی، به همراه همسرش "ام یاسر" و آخرین فرزندش "حسین"، هدف هلی‌کوپترهای آپاچی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود. به دنبال شهادت ایشان، "سید حسن نصرالله" سکانِ هدایت حزب الله لبنان را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.



کتاب جنجالی هیتلر پرفروش‌ترین شد

گاردین نوشت: نسخه دیجیتالی کتاب "نبرد من" به طور شگفت‌آوری پرفروش شده است. به گفته "کریس فاون" خبرنگار و نویسنده، محبوبیت تازه کتاب هیتلر نشانگر آن است که افراد قادرند بدون جلب توجه دیگران این کتاب را روی تبلت‌های خود بخوانند. این خبرنگار می‌گوید که نسخه انگلیسی نبرد من از سایت‌های مختلف غیرپولی ۱۰۰ هزار بار دانلود شده‌اند در حالی که نسخه‌های پولی این کتاب در پایگاه "آی تونز" و "آمازون" و "کیندل" نیز به فروشی بالا رسیده‌اند.

به گزارش پیام نو، این خبرنگار معتقد است افزایش فروش این کتاب برخواسته از کنجکاوی فرهنگی مردم است. این افراد تمایل ندارند کتاب را از کتابفروشی بخرند و در خیابان و مترو در دست بگیرند. با توجه به بازار فروش کتاب اینترنتی می‌توان به این نتیجه رسید که افراد می‌توانند این کتاب فاشیستی را در سکوت بخوانند و از روی صفحه تبلت خود پاک کنند.

حفظ فرآیند پرداخت پول نفت به ایران توسط "هالک بانک"

"باباخان" بتازگی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: دولت ایران نزد بانک هالک ترکیه حساب دارد و ما پول نفت و گاز خریداری شده از ایران را به این حساب واریز می‌کنیم. بانک مذکور می‌تواند همچنان به فرآیند پرداخت پول نفت و گاز به ایران ادامه بدهد.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، "سلیمان اسلان" مدیرکل بانک هالک ترکیه جزو تاجران برجسته‌ای بود که به همراه پسران سه وزیر کابینه و برخی مقامات دولتی، به عنوان بخشی از یک پرونده فساد مالی در مورد دولت طیب اردوغان نخست‌وزیر این کشور، مورد بازجویی قرار گرفتند. بیشتر این افراد آزاد شدند اما 24 نفر از آنها شامل اسلان و پسران دو تن از وزرای کابینه هنوز در بازداشت هستند.

بانک هالک ترکیه مکررا اعلام کرده است که در تعاملات خود با ایران کاملا قانونمند عمل می‌کند اما وابسته تجاری ایرانی این بانک، در جریان تلاش‌ها برای محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران، مورد انتقاد غرب قرار داشت.

توزیع شیرینی و جشن فلسطینی‌ها در غزه

جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه با برگزاری مراسم جشن و توزیع شیرینی شادی خود از مرگ آریل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که به قصاب صبرا و شتیلا معروف است، اعلام کردند. شرکت‌کنندگان در مراسم جشن همچنین در خیابان‌های شهر غزه با توزیع شیرینی و نوشته‌هایی در شادی مرگ شارون وی را قاتل زنان و کودکان و عامل آوارگی هزاران فلسطینی از روستاها و شهرهایشان معرفی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، در این مراسم که در نواحی مختلف غزه برگزار شد، فلسطینی‌ها تصاویر شارون را که مرتکب جنایات بی‌شماری علیه ملت فلسطین از واقعه نکبت در سال 1948 تا زمان سکته مغزی‌اش در سال 2006 شده بود، به آتش کشیدند.

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس نیز در بیانیه‌ای مرگ شارون پس از هشت سال کما را نشانی از نشانه‌های خداوند و عبرتی برای ظالمان دانست. نتانیاهو با بیان اینکه "یاد شارون تا ابد در دل ما می‌ماند" مدعی شد که شارون رهبری بزرگ و مبارز و سربازی شجاع بود!

اوباما نیز به نوبه خود ضمن تسلیت به اسرائیلی‌ها با طرح این ادعا که شارون رهبری بود که زندگی‌اش را برای اسرائیل گذاشت اعلام کرد: ما همچنان به تعهداتمان در حفظ امنیت اسرائیل پایبندیم.

بیل گیتس سرشناس‌ترین چهره جهان / اوباما و پوتین دوم و سوم شدند

نظرسنجی که توسط موسسه یوگاو در 13 کشور جهان انجام شده نشان می‌دهد که "بیل گیتس" مالک شرکت مایکروسافت، سرشناس‌ترین چهره جهان محسوب می‌شود. در این نظرسنجی که در آن 13 میلیون و 895 هزار نفر شرکت کرده بودند "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در رتبه دوم و "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه در رتبه سوم قرار گرفتند.

به گزارش مهر به نقل از صدای روسیه، پاپ فراتسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، نیز در رتبه چهارم سرشناس‌ترین چهره‌های جهان، از نگاه شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی قرار گرفته است. پوتین در این نظرسنجی در حالی در رتبه سوم قرار گرفته که پیش از این مجله "تایم" وی را به عنوان سرشناسترین چهره جهان در سال 2013 میلادی معرفی کرده بود. از نگاه تایم، پوتین به دلیل آنکه از حمله کشورهای غربی به سوریه جلوگیری کرده بود شایسته انتخاب به عنوان چهره اول سال 2013 بود.

اعتراض به گوانتانامو در لندن



اعزام تروریست‌های وهابی برای ترور مداحان ایرانی

منابع پاکستانی به تابناک، خبر داده‌اند که جریانات "وهابی سعودی" به تازگی در یک اقدام هماهنگ با جریانات وهابی در پاکستان، شمار چشمگیری از تروریست‌های وهابی را به ایران فرستاده‌اند تا با ورود به مجالس اهل بیت، عملیات تروریستی خود را انجام دهند. بر پایه این گزارش جریانات وهابی با این توجیه که در مراسم اهل بیت در ایران، به اعتقادات آنان توهین می‌شود، درصددند که علاوه بر ایجاد ترس و وحشت در میان دوستداران اهل بیت، کار همیشگی خود در ایجاد تفرقه میان شیعه و اهل تسنن را نیز وسعت بخشند.

به همین دلیل، هم‌اکنون آنان‌ چند مداح و ذاکر اهل بیت را‌ هدف خود ‌گرفته‌اند و برنامه‌هایی ‌برای اعزام تروریست و انجام اعمال تروریستی علیه آنان سازماندهی کرده‌اند.  اگر افراط‌گرایان منطقه‌ای و تروریست‌های وهابی، این روز‌ها برای برهم زدن مجالس اهل بیت و در حقیقت‌ ایجاد نزاع میان شیعه و سنی و بهره‌برداری از این موضوعات، دست به کار شده‌اند و مداحان ایرانی را هدف قرار گرفته‌اند، فردا و فرداهای دیگر برنامه‌های دیگری ‌برای رسیدن به اهداف خود پیاده خواهند کرد و همه این مسائل هشیاری جدی ایرانیان را می‌طلبد.

سوتی به یاد ماندی جلاد صبلا و شتیلا

"آریل شارون" هنگام بازدید از مکان‌های نظامی ارتش اسرائیل در سال 2002 با دوربینی که لنزهای او بسته بود اقدام به این کار کرد.

به گزارش جام، این اولین‌باری نیست که ژنرال‌های اسرائیلی چنین گاف‌هایی را می‌دهند، به طوری که عامیر پرتز وزیر جنگ اسراییل، سه بار با دوربینی که چشمی‌های آن بسته بود در جنگ 33 روزه سال 2006 از منطقه عملیاتی دیدن کرد.


گاوداری؛ محل دفن جسد شارون

به گزارش مشرق، رسانه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" در خبری نوشت شارون قرار است در روز دوشنبه 13 ژانویه سال 2014 در گاوداری‌اش دفن شود؛ جایی که تلاش خواهد شد از قبرش در مقابل ابراز احساسات متنفرین از او محافظت شود.



تل‌آویو: عباس از عرفات هم خطرناک‌تر است

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی گزارش داد: "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر نیست "کشور یهود" را به رسمیت بشناسد و این امر به آن معناست که وی با پایه و اصول تشکیل دولت اسرائیل مخالف است و همچنین مدعی شدند که "یاسر عرفات"، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین آماده بررسی تمام مسائل از جمله "کشور یهود" بود، اما محمود عباس "تندروترین" مواضع را نسبت به این مساله اتخاذ کرده و تشکیلات خودگردان فلسطین تمام تلاش خود را به کار بسته تا "مشروعیت" اسرائیل را در محافل بین‌المللی خدشه‌دار کند.

به گزارش ایسنا، منابع صهیونیستی همچنین مدعی شدند که عباس برای مشروعیت‌بخشی به جنبش حماس تلاش و از این جنبش در مقابل اعمال فشارهای منطقه حمایت می‌کند و در همین راستا، "آویگدور لیبرمن"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان این که تاریخ ثابت خواهد کرد هیچ شریکی در فلسطین برای مذاکرات صلح وجود ندارد، نسبت به این که محمود عباس نماینده همه فلسطینی‌ها باشد، اظهار تردید کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، روزنامه ، اعتماد ، کریمی ، نظامی ، امام حسین ، انتظامی ، امنیتی ، قضایی ، شیراز ، یاماساکی ، نیویورک ، تیراندازی ، ایرنا ، شغالگران ، فلسطینی ، صهیونیست ، سودان ، بنگلادش ، راجشاهی ، کرانه ، باختری ، فوربس ، بمب اتم ، جانسون ، جنتی ، سلحشور ، توبه نصوح ، مخملباف ، لنکرانی ، ولنجک ، دانشگاه ، ایرانیان ، مجلس ، حجاریان ، دولت نهم ، فتنه ، حسن ، آهی ، خانه ، مداحان ، علی ، نیوزویک ، آریل ، شارون ، جام ، شتیلا ، صبرا ، ژاپنی ، بانکوک ، تایلند ، داریک ، داریوش ، هخامنشیان ، سیگلو ، عرفات ، اندرزگو ، طلاب ، صدیقی ، عباس ، موسوی ، نبی شیث ، ام یاسر ، حزب الله ، لبنان ، هیتلر ، نبرد من ، کیندل ، آمازون ، آی تونز ، اسلان ، بانک ، هالک ، ترکیه ، غزه ، حماس ، تل آویو ، کشور ، یهود ، محمود ، لیبرمن ، لندن ، وهابی ، ایرانی ، سعودی ، بیل گیتس ، اوباما ، پوتین ، روسیه ، آمریکا ، پاپ ، فراتسیس ، وزیر ، خارجه ، یوگاو ، کاتولیک ، تایم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۰۰ ۲۴ دی ۱۳۹۲
الهی بری جهنم شارون هیولا . مرگ بر آمریکا. مرگ بر اسرائیل. مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran (Islamic Republic of)
سیادتی
۱۵:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۲
لعنت خدا بر شارون و کلیه ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۳ دی ۱۳۹۲
بهترین جا برای دفن زباله تاریخ همان گاوداری است
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۲
سلام
در ارتباط با اعزام تروریستهای وهابی برای ترور مداحان ایران بنظر مییاد ارتباط عمیق جوانان ایرانی با مداحان خیلی براشون سنگین میاد . و حتما اقدامات امنیتی لازم رو جهت جلوگیری از این دست اقدامات رو نیروهای امنیتی باید انجام بدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۲ دی ۱۳۹۲
درباره ی مصاحبه تون با شاکی پرونده محمود کریمی خیلی یه طرفه است مگه میشه شخصیتی مثل ایشون همینطوری به مردم شلیک کنن شما اینو قبول میکنید ؟ لطفا اگه میشه با خود اقای کریمی هم مصاحبه کنید تا قضیه روشن بشه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۳:۱۲ ۲۲ دی ۱۳۹۲
یه لکه نجس سرطانی(شارون )از روی زمین پاک شد .
به امید پاکی زمین از همه لکه های نجس
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار وب سایت شما
۲۳:۰۲ ۲۲ دی ۱۳۹۲
در قسمت سوتی به یاد ماندی جلاد صبلا و شتیلا آن شخصیت عمیر پرتس وزیر اسبق و منحوس جنگ اسراییل است نه آریل شارون
... با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۸:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۲
خدا شارون را لعنت کند
Iran (Islamic Republic of)
رضوی
۱۸:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۲
تو عکس شارون و گاوش متوجه نشدم شارون کدوم بود و گاو کدام یکی !!!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۲
شارون اصلا قابل مقایسه با گاو نیست این جور آدما از همه حیوانات پست ترند
آخرین اخبار