گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

دختری که باید برای توبه به قم می‌آمد/ ادعای مرتضوی برای افشاگری/ تهران از نگاه خبرنگار آمریکایی/ وقتی یک رفتگر شهرداری‌، نماینده مجلس می‌شود + فیلم

نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره استعمال خوردنی‌های حرام بعنوان دارو، محل حادثه تروریستی در دیاله عراق، صفحه ویکی‌پدیای سعید مرتضوی فیلتر شد، درخواست کامرون از خانم نخست‌وزیر برای حراج عکس جنجالی‌‌شان، دختری که باید به قم می‌آمد؛ برای توبه، تهران از نگاه خبرنگار آمریکایی، شمارش معکوس برای افشاگری سعید مرتضوی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره استعمال خوردنی‌های حرام بعنوان دارو

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی، نظر خود را درباره استعمال خوردنی‌های حرام بعنوان دارو بیان کرد. به گزارش ایسنا، متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به آن، به شرح زیر است:

"آیا می‌توان از چیزهایی که خوردنشان حرام است برای درمان استفاده کرد؟ استعمال خوردنی‌های حرام به‌عنوان دارو تنها در صورتی جایز است که ضرورت قطعی پیدا کند و داروی منحصر به فرد باشد، و جانشینی نداشته باشد و غالباً چنین نیست".

محل حادثه تروریستی در دیاله عراق

به گزارش ایرنا، بر اثر حمله تروریست‌ها به کارکنان پروژه خط انتقال گاز ایران به بغداد 15  نفر شهید و 4 نفر زخمی شده‌اند و این تصاویری از محل حادثه است.





صفحه ویکی‌پدیای سعید مرتضوی فیلتر شد!

به گزارش پارسینه، صفحه سعید مرتصوی در ویکی‌پدیا (دانشنامه آزاد اینترنتی) مشمول فیلترینگ شده است.

صفحه محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر ولایتی هم در ویکی‌پدیا فیلتر است.

درخواست کامرون از خانم نخست‌وزیر برای حراج عکس جنجالی‌‌شان

نخست‌وزیر انگلیس از همتای دانمارکی‌اش خواست تا عکسی را که با رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم یادبود ماندلا دارند، حذف نکند و آن را برای خیریه به حراج بگذارد! به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصویری که "هله تورنینگ اشمیت"، نخست‌وزیر دانمارک در مراسم یادبود نلسون ماندلا، از خودش در کنار همتای انگلیسی‌اش، دیوید کامرون و باراک اوباما، گرفت، به گونه‌ای احترام به ماندلا را زیرسوال برده و جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.
 
در همین راستا، روزنامه ساندی تایمز انگلیس گزارش داد که کامرون در یک گفتگوی خصوصی تلاش کرده است تا اشمیت را به فروش این عکس ترغیب کند.

به گفته یک منبع از مقر نخست‌وزیری انگلیس، نخست‌وزیر دانمارک می‌خواست این تصویر را حذف کند اما کامرون به او گفت که می‌توان از آن پول زیادی به دست‌ آورد.
 
تورنینگ نیز در گفتگو با رسانه‌های داخلی دانمارک گفت: عکس خیلی خوبی نیست، اما به نظر من نابجا نبود.

من هم آن روز فکر کردم که این نوعی سرگرمی است، درست است که غمگین بودیم، اما آنجا یک جشن برگزار می‌شد.

در این شرایط کامرون دستاویز بهتری برای تبرئه خود یافته و با توجه به اینکه تورنینگ عروس رهبر سابق حزب کارگر انگلیس است، گفت: وقتی کسی از اعضای خانواده نیل کیناک (رهبر سابق حزب کارگر انگلیس) از من می‌خواهد که با هم عکس بگیریم، من نیز رسم ادب را به جا آورده و قبول می‌کنم!

اعتراضی نو از 2500 اسپانیایی در شهر مادرید

اعتراض 2500 اسپانیایی در شهر مادرید به قانون جدید تجمعات و راهپیمایی‌ها





بوریس جانسون شهردار لندن در حال تست خط جدید دوچرخه‌سواری بر روی یک پل در جنوب این شهر





رقص سنتی مردم محلی روستای "گونو" زادگاه نلسون ماندلا به مناسبت گرامی داشت او در روز تدفین ماندلا در روستای زادگاهش






کودکان سوری در شهر جنگ زده حلب در حال بازی فوتبال دستی




انتقاد از تلویزیون‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب توسط علی‌نژاد

مسیح علی‌نژاد خبرنگاری که پس از فتنه 88 از کشور گریخت و در لندن ساکن شد، با حضور در شبکه من و تو که هراز گاهی پرونده‌ای جدید از فساد اخلاقی دست‌اندرکارانش در فضای مجازی منتشر می کند با اعتراف به اینکه ماهواره‌ها نگاهی واقع‌گرایانه به خواست افکار عمومی که در ایران زندگی می‌کند، ندارند؛ به انتقاد از شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت.

به گزارش بولتن، وی با اذعان به این مطلب که در حال سپری کردن روزهای انتهایی حضور فعال خود درعرصه خبرنگاری است، از شبکه‌هایی همچون من و تو و مجریان این شبکه بدلیل عدم توانایی در برآورده کردن خواست مردم ایران از عدم تناسب برنامه‌های این شبکه با فرهنگ مردم ایران انتقاد کرد و اقرار کرد که مردم ایران همچنان صدا و سیما را مرجع دست‌یابی به اطلاعات خود می‌دانند.

جمهوریت
/ وقتی "کری" در فرودگاه رو پایی می‌زند




اهانت بی‌شرمانه به کتاب مقدس مسلمانان در سرزمین وحی


دستگاه‌‌های دولتی رژيم آل‌سعود با انداختن نسخه‌هایی از کلام وحی در مجاری فاضلاب استان "طائف" این کشور، قرآن کریم را مورد اهانت قرار دادند.

به گزارش مشرق، اخبار رسيده از عربستان سعودي حاکي از آن است که يک بار ديگر قرآن کريم در سرزمين وهابيت مظلوم واقع شده و مورد هتک حرمت قرار گرفت.

در همين راستا یک مقام مسئول در کميته موسوم به "امر به معروف و نهی از منکر" عربستان گفت: یکی از دانش‌‌آموزان منطقه، در بازگشت به منزل این قرآن‌‌ها را مشاهده کرده و پدرش را در جریان قرار داد، او نیز مسأله را به گشت‌های امنیتی ابلاغ کرد.

قابل ذکر است، انگیزه این اقدام هنوز مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد در کشوری که سردمداران آن مدعی هستند که کشورشان مهد قرآن کریم است، اینگونه اقدامات ضدارزشی، می‌تواند ناشی از فرهنگ‌سازی نادرست باشد.



توهین به قرآن در عربستان تازگی ندارد و پیش‌‌تر نیز مسئولان زندان سیاسی "الحائر" این کشور به نسخه‌‌هایی از کلام وحی اهانت کردند که تظاهرات شهروندان سعودی را در پی داشت.

تصویر این هتک حرمت به سرعت در فضای مجازي و سايت‌هاي اجتماعي منتشر شد و با خشم و انتقاد شديد کاربران اینترنتی مواجه شد و بسیاری آنان سیاست‌های افراطی و وهابي آل‌سعود را علت اینگونه اقدامات دانستند.

آیت‌الله صانعی دیروز و امروز


پس از مذاکرات ژنو و زمزمه ضرورت برقراری ارتباط ایران با آمریکا در برخی از رسانه‌ها، آیت‌الله صانعی نیز در این باره اظهارنظری کرده‌اند که در مقایسه با دیدگاه‌های ایشان در گذشته تناقض کامل وجود دارد، وی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به درگذشت ماندلا گفت: من امیدوارم که رهبران دنیا همان‌گونه که در مراسم تشییع آقای ماندلا حاضر شدند و این‌گونه به او احترام گذاشتند به کار او نیز احترام بگذارند.




یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد، از همه آن‌هایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آنکه به مردم بگویند چه ظلم‌هایی در حق او و مردمش کرده‌اند. وی می‌افزاید: امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند.











آیت‌الله صانعی در دهه شصت و هفتاد موضوع دشمنی آمریکا با ایران و ضرورت مقابله ملت ایران با دشمنان را همواره در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های خود بیان کرده است و کمتر سخنرانی از وی سراغ داریم که این مسئله مهم را متذکر نشده باشد.

امروز نهضت و قیام امام امت انقلاب، روحانیت و مردم کار را به جایی کشانده است که مرگ بر آمریکا در تمام دنیا یک شعار شده است و این را بدانید که امریکا و دیگر ابرجنایتکاران هیچ چیز نیستند. زیرا رهبری امام امت و نقش روحانیت در جامعه و حضور مردم در صحنه تمام نقشه‌های آنها را بر آب کرده و رسوا ساخته است. (جمهوری اسلامی 11/8/64)

حالا باید اعتراف کرد، چرا این آدم انقلابی اینطور تغییر رویه داده است.

اسرار نقاط خالی نقشه‌های گوگل

وقتی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای ارائه شده توسط شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت را مرور کنید به نقاطی می‌رسید که از دیدتان مخفی هستند.

بخشی زیادی از این نقاط اطلاعات مراکز نظامی مخفی آمریکا به حساب می‌آیند. ارتش آمریکا آن طوری که وزارت دفاع این کشور اعلام کرده ۵ هزار پایگاه دارد که ۶۰۰ مورد آن در کشورهای دیگر قرار دارند. حالا یک محقق بسیاری از این نقاط را برای مردم مشخص کرده است.

به گزارش مهر، جاش بگلی، یک فعال اینترنتی است که با افشاسازی اطلاعات محرمانه این روزهای حسابی سر و صدا به پیدا کرده است. او در آخرین پروژه خود محل جغرافیایی ۶۵۰ پایگاه نظامی آمریکا را روی تصاویر و نقشه‌های آنلاین گوگل و بینگ پیدا کرده و تصاویر ۶۴۴ مورد آن را منتشر کرده است. ایده او برای این کار از کتاب "نقاط خالی روی نقشه" گرفته شده است. این کتاب که در زمان انتشار خود سر و صدای زیادی پیدا کرد که به همین مسئله نقاط مخفی روی نقشه‌ها می‌پردازد.



هلند؛این نقطه یکی از محل‌‌های احتمالی نگهداری تسلیحات هسته‌ای آمریکا به حساب می‌آید. بی‌جهت نیست که در

نقشه‌‌های گوگل به این وضعیت افتاده است.




غرب استرالیا؛مرکز کنترل ارتباطات هوایی آمریکا





عراق؛ زندان ابوغریب. محلی که تصاویر شکنجه زندانیان توسط نظامیان آمریکا در آن مدتها خبرساز بود.





آلمان؛ فرودگاه نظامی مورد استفاده آمریکا


دختری که باید به قم می‌آمد؛ برای توبه!

یکی از طلاب حوزه علمیه قم از اتفاقی که چند روز پیش برایش افتاده را در زیر تعریف می‌کند، اتفاقی که می‌تواند مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا با تغییر رفتارها در مواردی مشابه، به سبک کردن بار متولیان دین کمک کنند.

متن این گزارش کوتاه در پی‌می‌آید: "باید به قم می‌آمد؛ برای توبه. می‌خواست در محضر علماء توبه کند و برای توبه کردنش نامه بگیرد.

به گزارش انصاف از قم، دوست خبرنگارم مرا به او معرفی کرده بود. وقتی که گفت توبه‌نامه را برای دادگاه می‌خواهد تعجب کردم و گفتم: "خانم! توبه یک امر قلبی است و با نامه انجام نمی‌شود". مشاورش به او پیشنهاد کرده بود که برای تخفیف گرفتن از دادگاه از مراجع نامه بگیرد. اتهامش توهین به مقدسات بود؛ گویا حجاب، دین و پیشوایان دینی را در محیط فیسبوک به سخره گرفته بود.

صدایش بر ندامتش و صداقتش شهادت می‌داد. او از اتهاماتش سخن می‌گفت و من اتهاماتم را از زبان او می‌شنیدم. او باید در محکمه دنیا پاسخگو می‌بود و من باید خودم را برای محاکمه در محکمه خداوند متعال آماده می‌کردم. نمی‌دانستم چگونه، اما می‌دانستم که باید از او حلالیت بطلبم، آن هم به شکلی  که فکر نکند برایش فیلم بازی می‌کنم و یا می‌خواهم با این چهره او را به دین جذب کنم.

سخنش که تمام شد از او حلالیت طلبیدم. "ببخشید خانم ما مقصریم". من و من و من مقصر بودیم که دختر جوان اینگونه درباره دینش به قضاوت نشسته بود. توهین او پرده از کم‌کاری ما بر می‌داشت او سوال‌های ذهنش را مطرح کرده بود؛ سوال‌هایی را که شاید از رودررو مطرح کردنش می‌هراسید. مانده بودم که با کدام دفتر هماهنگ کنم. به کجا باید می‌رفتم که هم در دادگاه موثر باشد و هم با برخورد نامناسب بیش از این باعث دین‌گریزی یک جوان نشوند؟!

صفائیه، روبروی کیوسک روزنامه‌فروشی، محل قرار ما شد. تلفن همراه به دست، یکدیگر را پیدا کردیم. دختر چادر به سر و با چهره‌ای مذهبی آمده بود. سلام که کرد از پس او پیرمردی سلام کرد.
وای دلم ریخت. نگاهش هنوز دلم را می‌سوزاند. شکسته اما روشن، کوتاه قامت و لاغر اندام کلاهش را در دستان چروکیده مشت کرده بود. چشمانش را و نگاهش را نمی‌توانم توصیف کنم.

همه حرف‌هایش در چشمانش بود. پدری که برای دخترش نگران است و حالا چشم به من دارد که برایش کاری بکنم. دلم با نگاهش بارانی شد. از خجالت سرم را پایین انداختم و او را اول به منزل استاد بردم. مطمئن بودم که استاد با او پدرانه برخورد می‌کند. در مسیر راه به دختر گفتم صادقانه سخن بگو. اینجا کسی شما را به خاطر گذشته‌ات و افکار دیروز و حتی امروزت سرزنش نخواهد کرد".

عمه قدرتمند "کیم"!

علی‌رغم اعدام شوهر عمه رهبر کره شمالی، همسر وی همچنان در حلقه قدرت در خاندان کیم باقی مانده است.



گفتگوی مقام‌های تل‌آویو و واشنگتن درباره ایران

كاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام كرد كه "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا، پنج‌شنبه و جمعه گذشته گفتگوهایی را با محوریت ایران با مقام‌های رژیم صهیونیستی انجام داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، بر اساس بیانیه کاخ سفید، در این دیدار رایس به همراه "تونی بلینکن" معاون خود و دیگر مقام‌های ارشد خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریكا با "یوسی کوهن" مشاور ارشد امنیت رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های این رژیم درباره ایران گفت‌وگو كرده است.

این دیدارها در پی گفت‌وگوی تلفنی میان اوباما و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر ررژیم صهیونیستی در تاریخ ۲۴ نوامبر صورت می‌گیرد که در آن رئیس‌جمهوری آمریكا به طرف اسرائیلی وعده بود که درباره تهران با آن‌ها مشورت کند. جزئیات بیشتری درباره این دیدار منتشر نشده است.

تهران از نگاه خبرنگار آمریکایی


"اسکات پترسون" خبرنگار معروف آمریکایی روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" اخیرا در سفری به ایران آلبومی تصویری از نتیجه مشاهدات خود در تهران را منتشر کرده است.

به گزارش عصرایران، پترسون به همراه این آلبوم تحلیل خود از ایران را تحت عنوان مجموعه‌ای به نام "7 روز در ایران" در این روزنامه آمریکایی منتشر کرده است. پترسون در کمتر از دو دهه گذشته بیش از 30 بار به ایران سفر کرده است.

اسکات پترسون



حضور و سخنرانی دکتر ظریف در دانشگاه تهران









حضور خاتمی در جشنواره فیلم مستند






4 سال زندان و 300 ضربه شلاق به دلیل مطالبه پادشاهی مشروطه/  اختصاص 110 میلیارد دلار برای عبور از بهار عربی در عربستان

"عمر السعید" یک فعال سیاسی اجتماعی در عربستان سعودی به دلیل درخواست برقراری حکومت پادشاهی مشروطه در کشورش، به تحمل 4 سال زندان و 300 ضربه شلاق محکوم شد. رویترز نوشت، یک مقام مسؤول در سازمان دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به این حکم قضائی گفت: این، مثال دیگری از مخالفت مطلق مقامات سعودی با پذیرش هر انتقادی نسبت به سیاست‌های خود و نقض حقوق بشر است.

به گزارش عصرایران، السعید چهارم عضو انجمن "حقوق مدنی و سیاسی" در عربستان سعودی است که در سال جاری میلادی به زندان محکوم می‌شود. این انجمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: السعید در دادگاه سری و غیرعلنی محاکمه شد. او نتوانست در این دادگاه  به صورت قانونی از خود دفاع کند.

"آدم کوجل" پژوهشگر در امور خاورمیانه در سازمان دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به این حکم صادر شده علیه فعال سیاسی اجتماعی در عربستان سعودی گفت: این، مثال ناراحت‌کننده دیگری از مخالفت مطلق مقامات ریاض با پذیرش هرگونه فعالیت یا انتقادی از سیاست‌های خود و نقض حقوق بشر است.

رویترز می‌نویسد: عربستان سعودی توانست با کمترین ناآرامی‌ها و اعتراضات از روند بهار عربی عبور کند. ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی همزمان با بهار عربی مبلغ 110 میلیارد دلار برای بخش‌های مختلف اجتماعی هزینه کرد. رهبران ارشد دینی در عربستان سعودی نیز بارها تاکید کردند که مردم این کشور باید از خانواده حاکم حمایت کنند.

آیا اوباما ورژن آمریکایی گورباچف است؟

کسی که اصلاحاتش با اینکه مبتنی بر حسن‌نیت بود، اما باعث تباهی شوروی به عنوان یک قدرت جهانی شد. این نگرانی این روزهای متحدان آمریکا است که در یک مقاله تحریک‌آمیز نیز بازتاب یافته است و روزنامه واشنگتن‌پست در تحلیلی به بررسی روند تغییر سیاست آمریکا در منطقه پرداخته و می‌نویسد: "نگرانی از نابودی قدرت آمریکا در مقاله‌ای با عنوان "پایانی بر پایان تاریخ" توسط والتر راسل مید مطرح شده است".

به گزارش ایسنا، مید هشدار می‌دهد که تلاش دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا برای عدم ادامه تعهداتی که دولت جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا آن‌ها را به وجود آورده بود، به قدرت‌های محوری- روسیه، چین و ایران- جسارت بخشیده است. در حالی که به نظر می‌رسد آمریکا در حال عقب‌نشینی است، این رقبا فکر می‌کنند که راهی برای چالش و در نهایت تغییر سیستم فعلی سیاست جهان یافته‌اند.

یک شخص عرب که اغلب با رهبران منطقه در ارتباط است، در این خصوص می‌گوید: آیا دولت آمریکا می‌داند که اعتبارش را در منطقه از دست داده است؟ او به نقل از یک مقام عراقی که از آمریکا خشمگین بود، گفت: ای کاش می‌توانستم به دلیل عدم توجه دولت اوباما به جنایات، از آن شکایت کنم!

این اظهارات تحقیرآمیز، عدم رضایت آشکار عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را از مذاکرات دولت اوباما با ایران و سیاست بی‌فایده واشنگتن در سوریه بازتاب می‌دهد و به گفته مید، در حال حاضر به نظر می‌رسد که این قدرت‌های محوری در تلاشند تا به جای نابودی آمریکا، قدرت آن را کذب و پوچ جلوه دهند.

مید می‌نویسد: مشکل اینجاست که موازنه قدرت در آمریکای بدون جنگ در آینده، در ساختار زندگی بین‌المللی نهفته است و تنها اگر ما کنار بکشیم، پدیدار می‌شود.  اکنون به گورباچف و این تناقض باز می‌گردیم که او نیز به درستی در تلاش بود تا یک سیستم قدیمی که مسئولیت‌های زیادی را به دوش می‌کشید، اصلاح کند اما پیامدهای این کار را پیش‌بینی نکرد.

اعتراض خانواده دکتر شریعتی به یک نامگذاری!

خانواده دکتر شریعتی در نامه‌ای خطاب به رییس آموزش‌ و پرورش منطقه ۴ به نامگذاری یک موسسه زرتشتی به نام دکتر شریعتی اعتراض کردند.

به گزارش پارسینه، در این نامه چنین آمده است: "چندی است تابلوی دبیرستان استاد پورداوود واقع در منطقه تهران‌پارس که یکی از موقوفه‌های "بنیاد رستم گیو" متعلق به شهروندان زرتشتی است و زیر نظر هیات امنایی با ریاست آقای همایون پشوتنی‌زاده اداره می‌شود تغییر نام داده و نام "مجتمع آموزش‌وپرورش دکترعلی شریعتی" را به خود گرفته است. این تغییر نام که بدون اجازه مسوولان این بنیاد و هیات امنای این دبیرستان صورت گرفته موجب اعتراض هیات امنای این مکان موقوفه شده است.

خانواده دکتر علی شریعتی، اگرچه هیچ‌گاه نقشی در این نامگذاری‌ها نداشته و ندارد و فاقد هرگونه امکان پی‌گیری حقوقی است، اما استفاده از نام علی شریعتی را تحت چنین شرایطی و با وجود رضایت صاحبان وقف امری ناشایست، غیرفرهنگی و غیراخلاقی می‌داند و به این وسیله مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند؛ با تضییع حقوق دیگران نمی‌توان نام بزرگی را گرامی داشت".

وقتی یک رفتگر شهرداری‌، نماینده مجلس می‌شود

گزارش اطلاعات داخلی عراق به حضور یک رفتگر در مجلس ملی اشاره می‌کند.
   


به‌: 322تاریخ‌: 25/10/48
از: 20 هـ 7 شماره‌: 55448/20 هـ 7

موضوع‌: اظهارات هوشمند کارمند بانک اعتبارات تعاونی و توزیع
 
به گزارش عصرایران، اخیراً ابوالقاسم هوشمند صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده هوشمند و کارمند فعلی اداره روابط عمومی بانک اعتبارات تعاونی و توزیع، ضمن یک صحبت خصوصی اظهار داشت‌: کشور ما به نام یک کشور مشروطه محسوب می‌شود در صورتی که در اصل‌، کشوری است استبدادی‌. نامبرده برای اثبات اظهارات خود افزود: چرا اعضای مجلسین همگی افرادی هستند مانند مجید محسنی که سابقاً پیش‌پرده می‌خوانده و یا حبیبی که سابقاً سپور شهرداری بوده است‌؟ مگر مجلس گود زورخانه می‌باشد؟ دولت به این جهت این‌گونه افراد بی‌اطلاع و بی‌سواد را انتخاب می‌نماید که آن‌ها نتوانند اظهارنظر کنند و فقط بتوانند بگویند بله‌.

مشارالیه اظهار داشت‌: دولت افرادی را در رأس شغل‌های مهم می‌گذارد که بی‌سواد باشند و نفهم و به جز صحه‌گذاردن بر کارهای دولت کاری از دستشان برنیاید. نظریه منبع‌: هوشمند فردی است که دارای عقده‌های فراوانی از وضع حکومت می‌باشد چون وی همواره در اظهاراتش می‌گوید زمانی که من از شخص اول مملکت چه رضاشاه کبیر و چه شاهنشاه آریامهر پشتیبانی می‌کردم جراید دیگر از آن‌ها بدگویی می‌نمودند در صورتی که روزنامه مرا توقیف کردند و از جراید دیگر حمایت نمودند.

نظریه رهبر عملیات‌: مفاد گزارش خبری صحیح به نظر می‌رسد. ح انجم آقای همراز 1/11/48  از 325 سؤال شود مشخصات این شخص را دارند یا خیر در صورت اول بررسی سابقه شود. 1/11/48 با بخش 325 تماس حاصل لکن مشخصاتی از وی مشاهده نشد.

شمارش معکوس برای افشاگری سعید مرتضوی

مرتضوی در یک کنفرانس خبری و با دعوت از خبرنگاران داخلی و خارجی اقدام به این کار خواهد کرد.

شنیده‌های پارسینه، حکایت از آن دارد که سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و مدیر جنجالی سازمان تامین اجتماعی به زودی در مورد همه شایعات و مسائلی که در مورد او مطرح است اعم از موضوع تعطیلی روزنامه‌ها در سال ۷۹ تا قتل زهرا کاظمی و کهریزک و ارتباطش با جاسبی و ماجرای تامین اجتماعی سخن خواهد گفت.

دیدارهای محرمانه پادشاه عربستان و ولیعهد ابوظبی

یک مقام مسئول نزدیک به پادشاه عربستان که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر گفت: "عبدالله بن عبدالعزیز"، پادشاه عربستان سعودی برای پیگیری آخرین و تازه‌ترین تحولات منطقه 2 بار در هفته به صورت محرمانه با شیخ "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی ملاقات می‌کند.

به گزارش فارس، بنا بر اعلام این منبع، این دیدارها به صورت مستمر از زمان کودتای نظامی مصر که به برکناری "محمد مرسی"، رئیس‌جمهوری برکنار شده این کشور در ژوئیه گذشته انجامید، انجام می‌شود. براساس اطلاعات به دست آمده، افزایش دیدارها میان پادشاه عربستان سعودی و محمد بن زاید پس از تنش در روابط ملک عبدالله و شاهزاده "بندر بن سلطان"، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و انصراف آمریکا از اقدام نظامی علیه سوریه صورت می‌گیرد.

عربستان سعودی و امارات متحده نقش مهم و گسترده‌ای در کودتای نظامی مصر بازی کردند و با هدف از بین بردن جماعت اخوان‌المسلمین و تثبیت حکومت سر لشکر "عبدالفتاح السیسی" در مصر، همواره از نظامیان در مصر حمایت مالی، سیاسی و نظامی می‌کنند.

مشرق/عکس کمتر دیده شده از امام‌خمینی (ره)



کواکبیان: "حسین حسین" از قبلِ انقلاب، شعار ماست

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ضمن بیان سوابق هیأتی و انقلابی خود، از دلدادگی به شعائر حسینی سخن می‌گوید.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید
شوخی رزمندگان در جبهه



تکریم محمدرضا شاه ‌درجشنواره سینما حقیقت!


محمدرضا پارسا می‌نویسد: یکی از مستندهای جشنواره که با موضوع اختلاف یک پسر۳۰ ساله با پدرش روایتی است از یاس و ناامیدی جوانی که بواسطه شرایط جامعه و ورشکستگی پدرش از زندگی خسته شده است. اگر مستند را ببینید متوجه می‌شوید که طبعا فرم آن به گونه‌ای نیست که در دو بخش مسابقه ملی و بین‌المللی قرار بگیرد، اما محتوایی دارد که البته مورد توجه مدیران جشنواره قرار گرفته است چراکه رد شدن این مستند از فیلتر هیات انتخاب و بعد قرار دادن آن در دو بخش مسابقه معنایی غیر از این را متبادر نمی‌کند.

به گزارش فارس، این مستند نمونه بارز یک مستند جشنواره‌ای (البته به لحاظ ساختار ضعیف) است که کارگردانش سعی کرده مو به مو این ویژگی‌ها را چه در حوزه سیاسی و چه اجتماعی رعایت کند. این‌ها مواردی است که در این مستند می‌بینید:

- سکانس صریح تکریم از محمدرضا شاه به دلیل اصلاحات ارضی - نشان دادن صحبت‌های دایی راوی مبنی بر اینکه ما مجسمه شاه را در انقلاب به زیر کشیدیم و بعدا فهمیدیم اشتباه کردیم – تکه‌پرانی سیاسی درباره فتنه ۸۸ - تاکید مکرر راوی بر داشتن دوست دختر که البته در طی مستند چند بار آن‌ها را عوض کرده است.

- نشان دادن عروس بدون حجاب و با لباس کاملا باز در فیگور درازکش هنگام گرفتن عکس و البته رقص او در خیابان (این مورد رقص زنان را حداقل نگارنده تاکنون ندیده است) - - نشان دادن عکس مادر راوی بدون حجاب و تکرار آن در چند مورد - نشان دادن مکرر رقص مردان و البته زنان در عروسی - روایت کاملا ناامیدانه از زندگی و نشان دادن اینکه امیدی به آینده در این جامعه وجود ندارد و...

این‌ها یکی از مستندهای جشنواره حقیقت است. جشنواره‌ای که یک جشنواره دولتی محسوب می‌شود، ولی در این مستند به صراحت تمام شعارهای کلان سازمان سینمایی و خود جشنواره مثل امید، اعتدال، اخلاق، عدالت و اخلاق را زیرپا می‌گذارد و البته از آن حمایت هم می‌شود.‌
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، آیت الله ، مکارم شیرازی ، مرجع تقلید ، استفتا ، حرام ، تروریستی ، سینما حقیقت ، محمد مرسی ، بندر ، امام ، خمینی ، کواکبیان ، محسنی ، هوشمند ، حبیبی ، رستم گیو ، عراق ، دکتر شریعتی ، جورج بوش ، روسیه ، چین ، مید ، گورباچف ، ملک عبدالله ، بهار عربی ، حقوق مدنی ، آدم کوجل ، کریستین ، حقوق بشر ، رویترز ، دیده بان ، ساینس ، خاتمی ، عمر السعید ، اسکات پترسون ، یوسی کوهن ، کاخ سفید ، تونی بلینکن ، سوزان رایس ، صفائیه ، کره شمالی ، تل آویو ، واشنگتن ، متولیان دین ، زندان ابو غریب ، آلمان ، پایگاه نظامی ، نقاط خالی ، وزارت دفاع ، جاش بگلی ، گوگل ، مایکرو سافت ، صانعی ، نیویورک تایمز ، قرآن کریم ، روستای گونو ، حلب ، حزب کارگر ، نیل کیناک ، دانمارک ، باراک اوباما ، پارسینه ، دیوید کامرون ، نخست وزیر ، فیلتر ینگ ، دیاله عراق ، ولایتی ، احمدی نژاد ، ایسنا ، ایرنا ، ایلنا ، فارس ، مهر ، عصر ایران ، خبر آنلاین ، ویکی پدیا ، سعید مرتضوی ، نلسون ماندلا ، انگلیس ، آمریکا ، تورنینگ اشمیت ، روزنامه ، ساندی تایمز ، بوریس جانسون ، شهردار لندن ، مادرید ، مسیح علی نژاد ، ماهواره ، بولتن نیوز ، جمهوریت ، جان کری ، زندان سیاسی ، الحائر ، عربستان ، آل سعود ، وهابی ، طلاب ، حوزه علمیه ، قم ، رژیم صهیونیستی ، پور داوود ، زرتشت ، رضا شاه ، ولیعهد ، ابوظبی ، آل نهیان ، مردم سالاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار