گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

وداع داماد احمدی‌نژاد با یک پست دیگر/ تفاوت سفرهای استانی روحانی با سفرهای استانی احمدی‌نژاد/ جنجال‌آفرینی عکس سرباز آمریکایی کنار دختر مسلمان

وداع داماد احمدی‌نژاد از ریاست بیمارستان 80 ساله، قطع انگشتان جریمه کشیدن سیگار و قلیان، تصویر منتشر نشده ارسال کنید و سکه طلا هدیه بگیرید!، عکس سرباز آمریکایی کنار دختر مسلمان جنجال آفرید، سفرهای استانی روحانی با سفرهای استانی احمدی‌نژاد زمین تا آسمان فرق دارد! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

شکنجه زندانیان توسط پزشکان شریک سیا و پنتاگون

هفته‌نامه "اشپیگل" نوشت، براساس گزارش یک گروه مستقل متشکل از حدود 20 کارشناس در زمینه‌های پزشکی، حقوقی و نظامی که مدت دو سال روی آن کار شده است، پزشکان و پرستاران آمریکایی در بدرفتاری با زندانیان در زندان‌های مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پنتاگون با این سازمان‌ها همکاری می‌کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس همکاری سازمان سیای آمریکا با پزشکان در این راستا بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر شروع شد که این همکاری‌ها در زمینه شکنجه زندانیان آمریکا در زندان‌های افغانستان، گوانتانامو و زندان‌های مخفی سیا بوده است."گرالد تامسون"، پروفسور علوم پزشکی و از نویسندگان این بررسی مستقل دراین‌باره اظهار داشته است که این پزشکان شریک جرم ارتش آمریکا در این شکنجه‌ها شده‌اند و اقداماتی انجام داده‌اند که خلاف اخلاق و سوگند پزشکی آنها است. البته پناتاگون و سازمان سیای آمریکا این گزارش انتقادی را رد کرده‌اند.

قطع انگشتان جریمه کشیدن سیگار و قلیان


گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق وشام (داعش)، در بیانیه‌ای همچون هم‌سلفان وهابی خود، فتواهای عجیبی با عنوان قوانین شرعی را برای اجرا در شهر رقه در شمال شرق سوریه ابلاغ و اجرای آن را از 15 نوامبر (25 آبان) اعلام کرد که بر اساس بیانیه این گروه، پوشیدن هرگونه شلوار جین و تی‌شرت و آرایش صورت برای دختران ممنوع است و آنها باید لباس عبا و حجاب اسلامی داشته باشند و  نشستن زنان بر روی صندلی ممنوع است.

به گزارش ایرنا، همچنین، کشیدن سیگار و قلیان ممنوع بوده و کسی که مرتکب آن شود به قطع دو انگشت سبابه و وسط محکوم می‌شود؛ در صورت تکرار، به 80 ضربه شلاق محکوم و با ادامه آن اعدام خواهد شد و براساس این بیانیه، آرایشگاه‌های مردانه باید بسته شود و کوتاه کردن مو ممنوع است و مخالفت کردن با این قوانین شرعی حکم اعدام دارد.

گذاشتن لباس زنانه در فروشگاه‌ها در ملاءعام ممنوع بوده و فروش لباس زنانه باید توسط زن باشد، در اماکنی که لباس زنانه دوخته می‌شود نباید مردان حضور داشته باشند درغیر این صورت آن اماکن بسته خواهد شد، همچنین زنان در صورت نیاز به درمان، تنها باید به دکتر زنان مراجعه کنند. آرایش کردن، مدل دادن مو و استفاده از موادی مانند ژل برای مو توسط جوانان ممنوع بوده و مخالفت با آن 80 ضربه شلاق در پی خواهد داشت.

تصویر منتشر نشده ارسال کنید، سکه طلا هدیه بگیرید!


مسابقه‌ای طرح شده که در تیتر آن آمده است "همزمان با 21 مهر ماه سالروز تولد سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور دوست داشتنی دولت اصلاحات و در آستانه 21 آبان ماه سالروز تولد دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور محبوب و پرتلاش دولت یازدهم، طرح جشن تا جشن به مناسبت سالروز تولد این دو رئیس‌جمهور به مدت یک ماه برگزار می‌شود".

 تابناک در گزارش خود افزوده: "قرار است شرکت‌کنندگان در این طرح، تصویر منتشر نشده از حسن روحانی را ارسال کنند و سکه طلا هدیه بگیرند و اگر دل نوشته خود را همزمان با سالروز تولد "دو رئیس‌جمهور محبوب اسبق و فعلی "در قالب متن کوتاه، پیامک، قطعه ادبی و یا نامه بفرستند، به تور تفریحی جزیره کیش بروند!" در این گزارش، اشاره‌ای به برگزارکنندگان مسابقه نشده ولی اگر چنین اقدامی صورت گرفته باشد قطعاً خلاف است و ریاست‌جمهوری باید مانع انجام آن شود.

عکس سرباز آمریکایی کنار دختر مسلمان جنجال آفرید

رسانه‌های انگلیسی زبان مدعی شده‌اند که این دختر مسلمان "لیکسی پانترا" نام دارد و ایرانی‌تبار است. اما نام سرباز آمریکایی "پل ایوانز" است. او مدتی در جنگ افغانستان شرکت کرده است و انتشار تصویر این دو که سرباز ارتش آمریکا یک دختر مسلمان محجبه را در آغوش گرفته، در فضای مجازی جنجال آفریده است.

به گزارش جام، گفته می‌شود این عکس در ابتدا در یک پیام بازرگانی متعلق به دارویی ضد خر‌و‌پف مورد استفاده قرار گرفت و این تصویر Be Together نامیده شده است و معترضین به انتشار این تصویر، در واقع نسبت به شیوه در آغوش گرفتن این دختر مسلمان توسط سرباز آمریکایی اعتراض داشته و آن را توهین به اسلام تلقی کرده‌اند.
 


اما دسته‌ای دیگر از کاربران سایت‌های اجتماعی با نوشتن نظراتی در ذیل عکس، رضایت خود از این تصویر را اعلام کرده و آن را عکسی تأثیرگذار دانسته‌اند.

سفرهای استانی روحانی با سفرهای استانی احمدی‌نژاد زمین تا آسمان فرق دارد!


مرتضی بانک قائم مقام سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه هدف دولت این است که رئیس‌جمهور در این چهار سال به همه استان‌ها سفر کند، ولی هنوز مقصد اولین سفر مشخص نیست و در حال کارشناسی هستیم، اظهار داشت: نام "پویش و پایش استانی" را آقای نهاوندیان بر این سفرها گذاشتند و منظور این است که در ابتدا با کار کارشناسی به بررسی شرایط منطقه در اجرای پروژه‌ها می‌پردازیم و بعد سفر را انجام می‌دهیم.

بانک در گفتگو با تدبیر، بحث اعتبارات و امکانات را دو موضوعی دانست که باید در سفرهای استانی مورد توجه قرار گیرد تا اینکه خارج از امکانات و اعتبارات در سفرهای استانی برنامه‌ریزی نکنیم، گفت: ساز و کار اهداف این سفرها متمایز از قبلی و هماهنگ با سیاست‌های دولت جدید است و سعی شده طوری برنامه‌ریزی شود که نتایج این سفرها به نفع مردم و کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد جدیدی برای این سفرها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این برنامه‌ریزی‌ها به‌زودی به اطلاع مردم خواهد رسید، تصریح کرد: امیدواریم سفرهای جدید دولت تنها وعده را افزایش ندهد و موج امید را در دل و زندگی مردم روشن نگه دارد. مردم مطمئن باشند که سفرهای استانی اقای روحانی با سفرهای استانی دولت آقای احمدی‌نژاد زمین تا آسمان فرق دارد.
 
اعلامیه سایت حماس برای مرگ مخالف اسد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که سران و مقامات حماس مانند خالد مشعل، اسماعیل هنیه و موسی ابومرزوق بارها ادعا کرده‌اند که در جنگ داخلی سوریه مشارکت ندارند، اما شواهد و اسناد روایت دیگری در این زمینه دارند بر این اساس سایت رسمی جنبش فلسطینی حماس پس از کشته شدن یکی از عناصر تروریستی فعال در گروهک جبهه‌النصره در اطراف حلب، برای وی اعلامیه تسلیت صادر کرد.

به گزارش تابناک، دفتر اطلاع‌رسانی حماس یا همان سایت رسمی این جنبش یک روز پس از آنکه "وسام محمد العطل" دندانپزشک 35 ساله فلسطینی و ملقب به "ابومحمد الفلسطینی" در ماموریتی انتحاری در سوریه به هلاکت رسید، بیانیه‌ای برای وی صادر کرد و او را با لقب‌های آنچنانی شهیدی در راه جهاد فی سبیل‌الله در سرزمین شام خواند!

هر چند سایت رسمی حماس ساعاتی بعد این خبر را از خروجی خود برداشت، اما این پزشک فلسطینی در ساختار اجتماعی و سیاسی حماس فردی شناخته شده به شمار می‌رود که خبر هلاکت و به زعم سایت رسمی "حماس" شهادت!!!! وی میان خبر سالگرد وعده بالفور و خبری از موسی ابومرزوق معاون خالد مشعل منتشر می‌شود.

دفتر ناطق‌نوری بازنشستگی سیاسی او را تکذیب کرد

دفتر حجت‌الاسلام و المسلین ناطق نوری در اطلاعیه‌ای با این مضمون که، به دنبال سفر حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری به شهرستان مینودشت در استان گلستان و شرکت در جلسه‌ای دوستانه، نقل قول‌های تحریف‌گونه‌ای از این جلسه در جراید و خبرگزاری‌ها منتشر گردیده است که موجب نگرانی دوستان و نارضایتی ایشان است.

به گزارش پارسینه، ضمن تکذیب تمامی نقل‌قول‌ها، ارباب جراید را به حفظ امانت و نقل اخبار از منابع صحیح دعوت می‌نماید.

اظهارات جدید وزیر دفاع آمریکا نوعی همراهی با سخنان نتانیاهو!

جروزالم‌پست اظهارات جدید وزیر دفاع آمریکا را نوعی همراهی با سخنان نتانیاهو ارزیابی می‌کند که درباره هرگونه امتیاز دادن به ایران در خلال مذاکرات هسته ای هشدار داده بود. چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، اظهاراتی را بر زبان رانده که موجب خرسندی رسانه‌های صهیونیستی شده است.



به گزارش جام، جروزالم پست (jpost) نوشت: هیگل در مصاحبه‌ای با بلومبرگ (bloomberg) که بخشی از آن روز دوشنبه منتشر شد، گفت: من فکر می‌کنم نگرانی‌های نخست‌وزیر نتانیاهو درباره آینده امنیتی کشورش، مشروع است و مدعی شد، تهدیدات نتانیاهو به حمله نظامی، همراه با فشار تحریم‌ها، موجب شده که ایرانی‌ها مذاکرات را جدی بگیرند.

وی در ادامه نتانیاهو را از تلاش برای تخریب مذاکرات هسته‌ای تبرئه کرده و گفته است: فکر نمی‌کنم او به عمد دنبال به هم زدن مذاکرات باشد که جروزالم پست این اظهارات را نوعی همراهی با سخنان روز دوشنبه نتانیاهو ارزیابی می‌کند که درباره هرگونه امتیاز دادن به ایران در خلال مذاکرات هسته‌ای هشدار داده بود.

ادعای عجیب عربستان علیه ایران


وزیر امور خارجه عربستان سعودی با طرح ادعاهای عجیب و غریب در مورد حضور نظامیان ایران در سوریه گفت: سوریه یک کشور اشغال شده است و ایران نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج کند، سعودالفیصل در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که عربستان سعودی هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین حامیان اعزام جنگجویان خارجی از مناطق مختلف جهان به سوریه برای جنگ علیه حکومت مرکزی این کشور است و تاکنون هزاران شهروند این کشور در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده‌اند و ریاض به صورت رسمی اعلام کرده به گروه‌های تروریستی در این کشور تسلیحات، آموزش و لوازم لجستیک می‌رساند.

به گزارش صراط، از سوی دیگر، عربستان سعودی خود پیش از این نیز با اعزام هزاران نیروی نظامی به مجمع‌الجزایر بحرین از فعالیت‌های حکومت این کشور در سرکوب معترضین مسالمت‌آمیز پشتیبانی کرده بود و همچنان در بحرین حضور دارند.

به گزارش العالم، ادعای اشغال سوریه توسط ایران که حکایت از شکست سیاست‌های آل سعود در سرنگونی نظام حاکم بر سوریه است و روایتی از پیروزی مجدد جبهه مقاومت در برابر جبهه صهیونیستی-وهابی است که در آن همه طرح‌های این گروه خنثی شد و ارتش سوریه موفق گردید در برابر تروریست‌های تکفیری از خود جسارت نشان داده و پیروز شود.
 
اعلمی سیلی‌زدن به سلیمی‌نمین را تکذیب کرد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خبر سیلی زدن وی به سلیمی‌نمین در جریان مناظره دانشگاه فردوسی را تکذیب کرد، اکبر اعلمی، نماینده مردم تبریز در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی دانا در واکنش به خبری که سایت همت نیوز در مورد سیلی‌ زدن وی به سلیمی‌نمین در جریان مذاکره دانشگاه فردوسی مشهد منتشر کرد، اظهار داشت: انشاءالله خداوند کسانی که این خبرها را منتشر می‌کنند، شفا بدهد.

خبرآنلاین نوشت، وی افزوده است که این خبر یک دروغ است و صحت ندارد، چرا من باید با آقای سلیمی نمین دعوا کنم؛ یک مناظره برای ما گذاشتند و اتفاقاً آقای سلیمی نمین 10 دقیقه دیرتر از من آمد و برای اولین‌بار بود که با سلیمی نمین رو به رو شدم و اخباری هم که در مورد حاشیه‌های این مناظره منتشر شده دروغ است، این کارها به شخصیت من نمی‌خورد.
 
وداع داماد احمدی‌نژاد از ریاست بیمارستان 80 ساله

در حالی که 3 ماه از پایان دولت احمدی‌نژاد می‌گذرد، داماد رئیس‌جمهور سابق باید جایش را در بیمارستان فیروزآبادی به دکتر جلیلی‌فر دهد، پزشک متخصصی که پیش از ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد ریاست این بیمارستان 79 ساله را به عهده داشت.

مهدی خورشیدی شهریور ماه سال 91 به ریاست بیمارستان فیروزآبادی رسید. خورشیدی 33 ساله وقتی رئیس این بیمارستان شد که تنها 2 سال از فارغ‌التحصیلی او در رشته پزشکی عمومی دانشگاه شهید بهشتی می‌گذشت. او پیش از این مشاور نهاد و دبیر شورای مشاورین رئیس‌جمهور بود اما در گفتگویی که چند ماه بعد از گرفتن حکم ریاست بیمارستان انجام داد، خودش را کارمند دانشگاه بهشتی دانست که در بیمارستان فیروزآبادی صرفا کار پزشکی می‌کند و در عین حال در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام هم معاونت امور قوا و شوراها را برعهده دارد.



به گزارش مهر، او در دی ماه سال 90 با حاشیه‌های زیاد ریاست سازمان استاندارد را به عهده گرفت اما یک هفته بعد نظام‌الدین برزگری رئیس سازمان استاندار از دستور جدید رئیس‌جمهور برای بازگشت به کار خود در سمت رئیس این سازمان خبر داد و مهدی خورشیدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.



با احیای دوباره دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیمارستان فیروزآبادی دوباره تحت پوشش این دانشگاه قرار گرفته و دكتر ناصر جليلي‌فر که سابقه ریاست بیمارستان وقفی فیروزآبادی در سال‌های 80 تا 85 را دارد، دوباره به ریاست این بيمارستان رسیده است.

دولت برزیل از دیپلمات‌های ایرانی جاسوسی می‌کرده است!

این روز‌ها بحث فعالیت‌های جاسوسی بین‌المللی به موضوع داغ تبدیل شده؛ اما جالب است که بدانیم این افشاگری‌ها تنها به آمریکا محدود نشده و پای دیگر کشور‌ها نیز به مرور به ماجرا باز می‌شود؛ مانند برزیل که از ایران و چند کشور دیگر جاسوسی می‌کرده است، دولت برزیل تأیید کرده که نزدیک یک دهه پیش و در جریان یک سلسله فعالیت‌های جاسوسی، از دیپلمات‌ها و همچنین مکان‌های دیپلماتیک متعلق به
ایران، عراق، آمریکا و روسیه جاسوسی کرده است.

به گزارش تابناک، به نوشته "واشنگتن‌پست" اخبار مربوط به این فعالیت‌های جاسوسی، نخستین‌ بار از سوی روزنامه فولا دِ سنت‌پائولو افشا شده بود. این روزنامه نوشته بود که اطلاعات خود را از اسنادی که از یک منبع اطلاعاتی به دست آورده منتشر می‌کند، اما جالب اینجاست که دولت برزیل در واکنش به گزارش‌های منتشره، از کار خود دفاع کرده و مدعی شده، همه فعالیت‌های صورت گرفته که در روزنامه برزیلی مذکور مورد اشاره قرار گرفته، در چهارچوب قانون حفاظت از منافع ملی برزیل انجام گرفته است.

افزون بر این، دولت برزیل اعلام کرده هر کسی که اطلاعات مربوط به این اقدامات را در اختیار روزنامه نامبرده گذارده‌، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت و دیپلمات‌های ایرانی، عراقی و روس، از دیگر اهداف جاسوسی برزیلی‌ها بوده‌اند. بنابر اسناد منتشره، مأموران برزیلی همواره این دیپلمات‌ها را ‌تعقیب کرده و در هنگام ورود و خروج آن‌ها به سفارت و یا اقامتگاه‌هایشان از آن‌ها عکسبرداری کرده‌اند.

حماسه 13 آبان و گاف رادیو فردا

حضور مردم در خلق حماسه 13 آبان باعث سردرگمی و دست پاچگی رسانه‌های ضدانقلاب شد تا آنجا که برای تحت الشعاع قرار دادن این حماسه بزرگ، به خودزنی روی آوردند، در جدیدترین پازل رسانه‌ای غرب، تنها به فاصله یک روز پس از پخش مستندی اغراق‌آمیز از بی‌بی‌سی فارسی علیه فعالیت‌های سپاه پاسداران در سوریه، یک رسانه فارسی زبان آمریکایی تریبون خود را در اختیار عبدالرئوف ریگی، عامل کلیدی گروهک تروریستی جیش العدل قرار می‌دهد.



به گزارش جام، این رادیو همچنین در کنار گفتگو با عبدالرئوف ریگی، دو گفتگو نیز با یک کارشناس شبکه‌های وهابی و یک فعال تجزیه‌طلب ترتیب میدهد تا برنامه گفتگو‌محور خود را تکمیل کند اما رادیو فردا در اقدامی تعجب‌برانگیز مصاحبه خود با عبدالرئوف ریگی را در راستای انحراف اذهان مخاطبان خاص خود از حماسه 13 آبان، تکذیب می‌کند، اما همچنان به دو مصاحبه دیگر اشاره‌ای نمی‌کند.



جالب‌تر آنکه رادیو فردا در تکذیبه خود می‌گوید که این فایل صوتی 13 آبان ماه منتشر شده است، حال آنکه این فایل یک روز پس از پخش از رادیو فردا (یعنی روز جمعه 10آبان) در یوتیوب و بالاترین قابل دسترسی بود.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، اخبار ، فضای ، مجازی ، باشگاه ، خبرنگاران ، سازمان سیا ، پنتاگون ، سوریه ، فولاد ، سنت ، پائولو ، برزیل ، جاسوسی ، ایران ، واشنگتن پست ، عراق روسیه ، ناصر جلیلی فر ، مهدی خورشیدی ، داماد ، فیروز آبادی ، دانشگاه فردوسی ، اعلمی ، سیلی زدن ، سلیمی نمین ، تکذیب ، ریاض ، عربستان ، فارس ، آل سعود ، جبهه مقاومت ، نتانیاهو ، وزیر دفاع ، چاک هیگل ، بلومبرگ ، سعود الفیصل ، جروز الم پست ، ناطق نوری ، بازنشستگی سیاسی ، جنبش حماس ، موسی ابومرزوق ، خالد مشعل ، ابو محمد ، الفلسطینی ، وسام محمد العطل ، نهاوندیان ، احمدی نژاد ، قائم مقام نهاد ، مرتضی بانک ، یوتیوب ، بالاترین ، عبدا لرئوف ریگی ، رادیو فردا ، آغوش گرفتن ، اعتراض ، مسلمان محجبه ، پل ایوانز ، جنگ افغانستان ، لیکسی پانترا ، عکس ، جنجال آفرین ، سرباز آمریکایی ، دختر مسلمان ، دولت یازدهم ، جشن تولد ، ایرنا ، ایسنا ، تسنیم ، مهر ، رئیس جمهور ، حسن روحانی ، تولد ، محمد خاتمی ، شکنجه زندانیان ، داعش ، وهابی ، فتوای عجیب ، شهر رقه ، اشپیگل ، سازمان اطلاعات ، مرکزی آمریکا ، گرالد تامسون ، اسد الله ، عسگر اولادی ، بیماری قلبی ، گروه تروریستی ، Be Together ، iran ، newspapaers ، iran news ، yjcnews ، yjc ، latest news ، terrorists ، rowhani ، iran president ، asgar oladi ، cia ، spiegel ، khatami
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار