گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

رای دادن دختر 2 ساله‌ در پارلمان اروپا/ کشفی جدید برای شناسایی دهک‌های پردرآمد/ مواضع ضد فتنه علی مطهری

کشفی جدید برای شناسایی دهک‌های پردرآمد، مواضع ضد فتنه علی مطهری، نصب بنرهای ضدآمریکایی در شیراز، بنیانگذار فیس‌بوک جوانترین قدرتمند جهان، دختر 2 ساله‌ای که در پارلمان اروپا رای‌ می‌دهد! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

از موضع معترضان 88 دفاع نمی‌کنم


علی مطهری نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که از نظر برخی، شما در مسائل سیاسی به عنوان یک فرد آزاداندیش و لیبرال و از نظر فرهنگی فردی بسته محسوب می‌شوید، اظهار داشت: بله، تقریبا درست است؛ در مسائل سیاسی من بر مقوله‌هایی مثل آزادی بیان، آزادی تفکر، حفظ حقوق شهروندی و احترام به حقوق ملت تأکید دارم اما در مسائل فرهنگی بر روی اجرای احکام اسلام تأکید می‌کنم.
 
این فعال سیاسی در گفتگو با فارس، با اشاره به اینکه من وقایع سال 88 را برنامه‌ریزی شده و از پیش طراحی شده نمی‌دانم، گفت: جلائی‌پور با گروهی از اصلاح‌طلبان درباره بررسی انقلاب‌های نارنجی جلساتی دارند و‌ این یک بحث علمی است و دارند بحث می‌کنند حالا ما بخواهیم آن را به بحران 88 بچسبانیم!

مطهری درباره اینکه موسوی 20 هزار ناظر بر سر صندوق‌ها داشت که اگر هر کدام از آن‌ها یک صفحه می‌نوشتند نیاز به این همه حاشیه‌سازی نبود، تصریح کرد:  درباره همان ناظران هم حرف دارند؛ ما الان افرادی داریم که می‌گویند حاضر هستیم حرف بزنیم و اسناد کافی هم در اختیار داریم و در پاسخ به این سوال که این افرادی که می‌گویید در سال 88 کجا بودند، تصریح کرد: البته از نظر من بهتر بود که مدارک را ارائه می‌‌کردند.

وی درباره علت حمایت خود از محسن رضایی به عنوان یکی از سرداران سپاه و حمایت از هاشمی در سال 92 در حالی که به نقل از شهید مطهری گفته بود روحانی‌ها نباید وارد عرصه انتخابات شوند، اظهار داشت: اما دیدیم هاشمی مظلوم واقع شده است! 8 سال ایشان تحت تبلیغات تخریبی و فشار بود. به علاوه احساس کردم تفکر ایشان در مسائل اجتماعی و سیاسی، تفکری درست و راه نجات کشور است؛ لذا از ایشان حمایت کردیم.

مطهری در پاسخ به اینکه چرا آنجایی که به مواضع آن‌ها انتقاد است، می‌گویید از خودشان بپرسید؟ گفت: من از مواضع آن‌ها دفاع نمی‌کنم و در پاسخ به اینکه در آستانه 13 آبان هستیم،  نظرتان درباره بحث‌هایی درخصوص رابطه با آمریکا چیست؟ یادآور شد: الان بحث رابطه با آمریکا مطرح نیست، الان بحث مذاکره بر سر حل مساله هسته‌ای مطرح است. با توجه به اینکه در مسئله انرژی هسته‌ای تا حد خوبی پیش رفته‌ایم و در منطقه خاورمیانه هم الان موثر هستیم و آمریکایی‌ها به ما نیاز دارند و از طرفی اوباما هم قدری با رؤسای جمهور سابق آمریکا متفاوت است، فرصت خوبی است که مذاکرات هسته‌ای انجام شود، در مجموع کار مفیدی است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه معتقدم دولت نسبت به مسائل فرهنگی بی‌تفاوت نباشد چون نقص اصلاح‌طلبان این است که در مسائل فرهنگی، باز فکر می‌کنند، بنابراین این دولت در این زمینه خیلی باز فکر نکند که جامعه آسیب ببیند و درباره اینکه ‌اگر این روشنفکری‌ها صورت بگیرد، مجلس چه خواهد کرد، گفت: اگر قرار باشد احساس انحراف بکنیم، 100 درصد حرف خودمان را می‌زنیم و با کسی رودربایستی نداریم و ابزارمان هم تذکر، سوال از وزیر، استیضاح و اگر لازم باشد سوال از رئیس‌جمهور است.

اطلاعات گروهک جیش‌العدل به پاکستان داده شد

عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی پس از بررسی‌های مفصل، راهکارهایی را پیش‌بینی کرد و این راهکارها به مبادی امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور ابلاغ شد، اظهار داشت: باید با اجرای این تمهیدات و تدابیر، جلوی اینگونه حوادث گرفته شود، همچنین از دولت پاکستان خواسته شده تا با توجه به تعداد کم گروهک جیش‌العدل از اقدامات آن‌ها جلوگیری شود.

حیدرپور در گفتگو با تسنیم، جابجایی دولت در کشور پاکستان را زمینه‌ای برای ابراز وجود چنین عملیاتی از سوی این گروهک دانست و گفت: اسامی اعضای گروهک و همچنین محل استقرار آن‌ها از سوی ایران به دولت پاکستان داده شد و از دولت پاکستان خواسته‌ایم تا این افراد را بازداشت کرده و به ایران تحویل بدهد؛ همچنین به اسلام‌آباد اعلام شده، در صورتی که پاکستان نمی‌تواند این کار را انجام دهند، خود جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پاکستان عملیات دستگیری این افراد را انجام دهد

تاثیر منفی اعدام دختران ایرانی در مالزی بر روابط دو کشور

با وجود هشدار تهران در خصوص تاثیر منفی اعدام دو دختر ایرانی در مالزی بر روابط دو کشور، وزارت امور خارجه مالزی تاکید کرد که حکم اعدام این دو ایرانی باید روال قانونی خود را در سیستم قضایی مالزی طی کند و در بیانیه‌ای عنوان کرد، اگر چه برای روابط با ایران ارزش قائل است، اما نمی‌تواند فعالیت‌های غیرقانونی را که به چهره و امنیت مالزی آسیب وارد می‌کند، تحمل کند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه همچنین تاکید شده است که با هرگونه نقض قوانین مالزی از سوی خارجی‌ها و شهروندان مالزی بر اساس قوانین مالزی برخورد خواهد شد و مالزی به ایران اطمینان می‌دهد که سیستم قضایی مستقلی دارد و امیدواریم ایران متوجه باشد که تصمیمات دادگاه‌های ما بر اساس روال قانونی صورت می‌گیرد.

 ادامه ماجرای صداقت آمریکایی در مشهد

در بررسی‌های ایرنا از سطح شهر مشهد، این تابلوها در نقاط مختلف شهر به چشم می‌خورد که بر همین اساس یک مسئول حوزه سیاسی اظهار داشت: برای نصب این تابلوها هیچ مجوزی از حوزه سیاسی گرفته نشده است و تاکنون نیز خبری مبنی بر جمع‌آوری آن‌ها نیز نداشته‌ایم.

وی که نخواست نامش ذکر شود، در گفتگو با ایرنا افزود: در این میان تشکلی که اقدام به نصب این تابلوها کرده است، یک مجموعه سیاسی نیست و ظاهرا باید دارای مجوز فرهنگی باشد و در قالب یک کار فرهنگی ویژه 13 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار اقدام به نصب این تابلوها کرده است و با توجه به اینکه موضوع سیاسی است و آثار سیاسی دارد باید در بحث نوع تابلوها و نیز مکان نصب آن با حوزه سیاسی و فرمانداری شهر هماهنگی‌های لازم انجام می‌شد که چنین چیزی انجام نگرفته است.


جام/ تمرین عجیب پلیس ضدشورش چین



بنرهای ضدآمریکایی در شیراز هم نصب شد

در روزهای قبل رسانه‌های مجازی استان در واکنش به جمع‌آوری بیلبوردهای صداقت آمریکایی در تهران به دستگاه‌های فرهنگی شیراز پیشنهاد نصب این تابلوها را در سومین حرم اهل‌بیت دادند.
 
به گزارش شیرازه، بعد از این پیشنهاد شهرداری شیراز در اقدامی مناسب و به جا در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار شعار مرگ بر آمریکا را در برخی نقاط شهر نصب کرده است.
 




استرالیا جایگاهی برای جاسوسی از کشورهای آسیایی

گزارش‌های خبری حاکی است آژانس امنیت ملی و کشورهای موسوم به "پنج چشم" از سفارت استرالیا برای گردآوری اطلاعات از آسیا استفاده می‌کنند، کشورهای پنج چشم که یک سازمان فرماندهی، کنترل، ارتباطات و رایانه است کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلیس و آمریکا را شامل می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، راشاتودی گزارش داد اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن نشان می‌دهند سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از سفارتخانه‌های استرالیا در کشورهای آسیایی برای رهگیری و گردآوری اطلاعات از این قاره استفاده می‌کنند. تأسیسات گردآوری اطلاعات در بیرون از سفارتخانه‌های استرالیا در جاکارتا، بانکوک، پکن، دیلی و هانوئی فعالیت می‌کنند. همچنین گزارش شده واحدهایی در کمیسیون عالی استرالیا در کولالامپور، پرجمعیت‌ترین شهر مالزی وجود دارند که این وظیفه را به عهده دارند.

بیشتر فعالیت‌های گردآوری اطلاعات در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا و همچنین در پایگاه‌های مرزی سایر کشورهای "۵ چشم" صورت می‌گیرند. اداره سیگنال‌های دفاعی که از سازمان‌های تابعه وزارت دفاع استرالیا است این فعالیت‌های تجسس را انجام می‌دهند.

روش‌های شناسایی دهک‌های درآمدی

الف در مطلب طنزی نوشت: درپی اعلام جزئیات تازه معیارهای شناسایی دهک‌ها توسط وزیر رفاه و اعلام تصمیم حذف یارانه برخی از آن‌ها توسط کلیه وزرا، مؤسسه پژوهشی "دهک‌پژوهان فردای بنفش (دهک‌پژوهان فردای سبز سابق)" دقیق‌ترین معیارهای شناسایی دهک‌های درآمدی را که حاصل پژوهش‌های دقیق، همه‌جانبه و اساسی است و بر اساس آخرین داده‌ها به‌روز هم شده در اختیار الف گذاشت.

معیارها را اختصاصاً برای بهره‌برداری مسئولین و تفنن مزاج خوانندگان، منتشر می‌کند.



چتر نگه‌داران نمایندگان مجلس



بولتن نیوز/ برخی چهره‌ها در تسخیر سفارت آمریکا



تصویر شهید حسین سیف که برخی رسانه‌های خارجی در سال 84 به جای تصویر احمدی‌نژاد منتشر کردند‌


حبیب‌الله بیطرف از دانشجویان پیرو خط امام بعدها به عنوان وزیر نیروی دولت اول و دوم اصلاحات معرفی شد


معصومه ابتکار رئیس کنونی سازمان محیط زیست به خاطر تسلطش به زبان انگلیسی کار ترجمه و گفت وگو با رسانه های خارجی را انجام می داد


فروز رجایی فر نیز از زنان فعال در حادثه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود



حسین دهقان وزیر دفاع دولت روحانی از دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا بود

حکم دادگاه آمریکایی به نفع ایران

دادگاه استیناف ناحیه کلمبیای آمریکا ادعاهای شرکت بالگردسازی بل علیه ایران را رد کرد؛ شرکت بل مدعی است یکی از بالگردهای تولیدی در ایران از روی مدل بل جت رنجر 206 شبیه‌سازی شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش شرکت بل در دهه 1970 کارخانه‌ای در ایران داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آن را رها کرد. شرکت بل در دسامبر 2002 مطلع شد یک شرکت دولتی ایران از این کارخانه برای تولید بالگردهایی استفاده می‌کند که شبیه بالگرد جت رنجر 206 هستند، در نتیجه در سال 2006 علیه ایران شکایت کرد.

ایران در دادگاه حاضر نشد و شرکت بل حکمی مبنی بر دریافت 22 میلیون و 35 هزار دلار غرامت به همراه هزینه‌های دادرسی از ایران بدست آورد اما دادگاه استیناف حکم صادره از سوی دادگاه بدوی را رد کرده است.

بنیانگذار فیس‌بوک جوانترین قدرتمند جهان

مجله فوربس در گزارش جدیدی اقدام به معرفی جوانترین افراد قدرتمند جهان کرده است و بر اساس آن مارک زاکربرگ، بنیانگذار شبکه اجتماعی فیسبوک در مکان اول قرار گرفته است، زاکربرگ 29 ساله، ثروتی بالغ بر 14 میلیارد دلار دارد و یک هفتم جمعیت جهان در شبکه اجتماعی‌ که وی ابداع کرده است، عضو هستند.

به گزارش ایسنا، سرگی برین و لری پیج، بنیانگذاران شرکت گوگل با حدود 40 سال سن پس از کیم جونگ اون، رهبر جوان 30 ساله کره شمالی در جایگاه سوم جوانترین افراد قدرتمند جهان قرار دارند.

لایک‌های فیس‌بوکی ظریف












ابتکار عمل سیاسی مغازه‌دار

عصرامروز نوشت، در این میان یک مغازه‌دار با توجه به نزدیک شدن به ۱۳ آبان و "روز تسخیر لانه جاسوسی"، در ابتکاری اقدام به فروش پرچم‌های آمریکا برای آتش‌زدن نموده است تا با اینکار معترضین را همراهی کرده باشد.



تنها مسئولیت ترکان در دولت مشخص شد

اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه با انتصاب آقای شریعتمداری توسط رئیس‌جمهور، مسئولیت سازمان فضایی و شورای عالی ایرانیان به وی واگذار شد و بنده از همه آن کارها رها شدم و دیگر مسئولیتی ندارم، اظهار داشت: بنده در حال حاضر دیگر تنها مسئولیت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد را به عهده دارم و دیگر مسئولیتی ندارم.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئولیت ساماندهی چندین معاونت و شورای عالی را به من سپرده بود که از میان آن‌ها معاونت امور بین‌الملل ریاست‌جمهوری منحل و همچنین دبیرخانه جنبش عدم تعهد به وزارت امور خارجه منتقل شد.

 دختر 2 ساله‌ای که در پارلمان اروپا رای‌ می‌دهد!

"ویکتوریا" دختر بچه آرام و با مزه‌ای است که به همراه مادرش از دوران طفولیت در پارلمان اروپا در استراسبورگ رشد و نمو کرده است و از دوران نوزادی به همراه مادرش "‌لیسیا رونزولی" که یکی از نمایندگان ایتالیا در پارلمان اروپا است در بیشتر جلسات شرکت کرده است و حالا به اندازه‌ای رسیده که کارهای مادرش را تقلید می‌کند و مثل او به هنگام رای دادن دست‌هایش را بلند می‌کند.





به گزارش فرارو، ویکتوریا در جریان تمامی جلسات پارلمان اتحادیه اروپایی از گریه، شوخی و فریاد‌های کودکانه خود دست نکشیده و به بازی‌های خود همچنان ادامه می‌دهد، خانم لیسیا هدف از این کار خود را گرفتن حق زنان برای نگهداری از اطفالشان در محلات کار و احترام به مادران خوانده است  و می‌گوید که دو سال قبل زمانیکه ویکتوریا تازه متولد شده بود، برای متوجه کردن نمایندهگان در مورد حقوق زنان او را در جلسات حاضر کرده است.





براساس قانون برخی از کشورهای اروپایی داشتن نوزاد و یا کودک در محلات کار ممنوع است. شماری از زنان مخالف این قانون و یا لایحه هستند و می‌گویند که آنان حق دارند تا هر لحظه از نوزاد و یا کودکشان آگاهی داشته باشند، با این حال، شماری از نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا از عملکرد و شجاعت خانم لیسیا ستایش کرده و حتی در یک برنامه ویژه پارلمانی از او تقدیر کردند.

به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد

علی‎اکبر ناطق‎نوری در مراسم "قدرشناسی از ناطق‌نوری" با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه آزاد مینودشت، با بیان اینکه دولت آقای روحانی از عنایات خفیه الهی بود، اظهار داشت: هیچ تحلیل‌گری نمی‌توانست نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کند و در خصوص سوابق دکتر روحانی تصریح کرد که روحانی اولین کسی بود که برای امام خمینی (ره) لفظ امام را به کار برد.

به گزارش فارس، رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت احمدی‎نژاد گفت: دولت نهم و دهم مقید به قانون و سند چشم‎انداز نبود و‌ پول نفتی که دولت قبل داشته برابر یا یشتر از پول نفت از زمان مظفرالدین شاه تا پایان دولت خاتمی بود.

ناطق‎نوری با اشاره به بحث‎های به وجود آمده در خصوص حضور وی در انتخابات مجلس آینده گفت: به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد و اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کردم رای داشتم اما عمر سیاسی من تمام شده است، در خصوص مذاکره ایران با آمریکا، سرنخ مذاکره آن دست رهبر معظم انقلاب است.

دفن عامل هولوکاست در گورستان یهودیان!

روزنامه آلمانی "بیلد" با استناد به گفته‌های یوهانس توخل، مدیر مرکز "یادبود مقاومت آلمان" گزارش داده است که جسد هاینریش مولر، جنایتکار نازی و یکی از کسانی که در واقعه هولوکاست دست داشت، پس از مرگش در گورستانی متعلق به یهودیان در بخش مرکزی شهر برلین، در یک گور دسته‌جمعی به خاک سپرده شده است.

به گزارش جمهوریت، هاینریش مولر برای آخرین بار پس از خودکشی آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و فروپاشی رژیم نازی‌ها در مه سال ۱۹۴۵ میلادی در برلین دیده شد و پس از آن دیگر ردپایی از وی به دست نیامد. در دوران پس از جنگ سرنوشت او نیز همانند دیگر سران رژیم نازی که نیروهای متفقین موفق به دستگیری‌شان نشدند، موضوع بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی بود.
 
یوهانس توخل، مدیر مرکز "یادبود مقاومت آلمان"، می‌گوید: جسد مولر یک اونیفورم نظامی بر تن داشته و در جیب داخلی سمت چپ روی سینه‌اش، یک کارت شناسایی خدمت همراه با عکس وی وجود داشته است و در همین راستا دیتر گرامان، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان دفن وی را در این مکان یکی از سادیست‌های وحشی نازی هیچ‌کجا نه؛ بلکه در قبرستان یهودیان، خاک شده یک وقاحت نابجاست. این کار به معنای لگدمال کردن خاطره قربانیان است.

خبر هاآرتص در مورد ایران تکذیب شد

روزنامه جروزالم پست نوشت: سازمان‌های یهودی خبر روز جمعه روزنامه هاآرتص مبنی بر اینکه آن‌ها قبول کرده‌اند تا تحریم‌ها علیه ایران به مدت دو ماه متوقف شود را رد کردند.
 
به گزارش جام، جروزالم پست نوشت: هاآرتص در روز جمعه ادعا کرد که رهبران یهودی در آمریکا درخواست آمریکا را مبنی بر به تاخیر افتادن تحریم‌ها تا دو ماه را پذیرفته‌اند و آن‌ها قبول کرده‌اند به خاطر رویکرد جدید ایران فعلا فشارها به ایران کاسته شود و اعلام کردند اسرائیل از هیچ کدام فشارها به ایران کوتاه نخواهد آمد.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، خبر ، رسانه ، علی مطهری ، خبرگزاری ، فارس ، تسنیم ، نماینده مجلس ، حقوق شهروندی ، مارک زاکربرگ ، بنیانگذار ، صداقت آمریکایی ، شعار ، استکبار ستیزی ، مشهد ، بیلبورد ، روال قانونی ، سیستم قضایی ، اعدام ، دختران ایرانی ، قاچاق ، مالزی ، ایران ، جمهوری اسلامی ، لیبرال ، فعال سیاسی ، محسن رضایی ، شهید مطهری ، هاشمی رفسنجانی ، انتخابات ، رابطه آمریکا ، فراکسیون ، روشنفکری ، مذاکرات هسته ای ، کمیسیون ، امنیت ملی ، گروهک ، جیش العدل ، تروریستی ، پاکستان ، سرباز ، عوض حیدر پور ، موسوی ، کروبی ، مواد مخدر ، دختران محکوم ، سیستم ، قضایی ، صداقت آمریکا یی ، شیراز ، شهرداری ، خود جوش ، هزینه ، نو اندیش ، زنان ایرانی ، حسن روحانی ، پلیس چین ، ضد شورش ، استکبار ، پنج چشم ، سفارت ، استرالیا ، جاسوسی ، آسیا ، آژانس ، جاکارتا ، بانکوک ، پکن ، دیلی ، هانوئی ، دهک درامدی ، حذف یارانه ، حسین سیف ، تسخیر سفارت ، حبیب الله ، بی طرف ، دانشجویان ، خط امام ، معصومه ابتکار ، محیط زیست ، فروز رجایی فر ، حسین دهقان ، وزیر دفاع ، دادگاه استیناف ، ناحیه کلمبیا ، بالگرد سازی بل ، مجله فوربس ، فیس بوک ، سرگی برین ، لری پیچ ، بنیانگذار گوگل ، کیم جونگ اون ، اکبر ترکان ، شریعتمداری ، معاون اول ، اصلاح طلبان ، ناطق نوری ، احمدی نژاد ، پارلمان اروپا ، استراسبورگ ، ویکتوریا ، ایتالیا ، لیسیا رونزولی ، امام خمینی ، دولت نهم ، رئیس سابق ، رهبر معظم ، هولوکاست ، گورستان یهودیان ، روزنامه آلمانی ، هاینریش مولر ، یوهانس توخل ، یادبود ، مقاومت آْلمان ، آدولف هیتلر ، اونیفورم نظامی ، ها آرتص ، جروزالم ، تحریم ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار