گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

اشخاصی که احمدی‌نژاد هیچگاه حاضر به مناظره با آنها نشد/ در سفارت ایران در آمریکا‌ چه می‌گذشت/ تصاویر کلاس مختلط در دانشگاه امام صادق(ع)

تصاویر کلاس مختلط در دانشگاه امام صادق، در سفارت ایران در آمریکا‌ پیش از انقلاب چه می‌گذشت، اعدام عموی با نفوذ رهبر کره شمالی، حجت‌الاسلام دانشمند: دشمن مونتاژ و تقلید صدا کرده، فرق فرزندان هاشمی با دیگران چیست، ماجرای ساخت مجسمه میدان دربند، اشخاصی که هیچگاه احمدی‌نژاد با آنان مناظره نکرد و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ماجرای ساخت مجسمه میدان دربند چیست؟

حدود 50 سال پیش مجسمه‌ سه متری به عنوان نماد کوهنوردان ایرانی در میدان دربند نصب شده است. مجسمه‌ای که بسیاری از کوهنوردان خاطرات‌شان از ورزش را با او به یاد می‌آورند. در سال 1337 کوهنوردان باسابقه کشور پیشنهادی را مبنی بر ساخت و نصب یک مجسمه با موضوع کوهنوردان ایرانی به فدراسیون کوهنوردی دادند. سرهنگ بیات که در آن سال‌ها رییس فدراسیون کوهنوردی بود با این پیشنهاد موافقت کرد و با همکاری و حمایت مالی شهرداری تهران کار ساخت مجسمه آغاز شد.



به گزارش ایسنا، سرهنگ بیات، امیر شاه‌قدمی را به عنوان مدل به استاد رضا لعل‌ریاحی، مجسمه‌ساز و استاد دانشکده هنرهای زیبا معرفی کرد و شاه‌قدمی حدود هشت ماه و روزی هفت ساعت نزد ریاحی می‌رفت و به شکلی که گفته شده بود، ژست می‌گرفت تا پیکر مجسمه تراشیده شود،‌ بعد برای اولین‌بار در سال 1338 مدل گچی این مجسمه در میدان نصب شد، اما زمستان همان سال به دلیل بارندگی و یخ‌زدگی، بخش‌هایی از مجسمه آسیب دید.

در سال 1341 مدل سیمانی مجسمه ساخته و جایگزین مجسمه قبلی شد و بعدها به مجسمه رنگ مسی زده شد و سال‌هاست که در میدان دربند پابرجا و نماد کوهنوردان ایرانی است. امیر شاه‌قدمی (معروف به شاه‌بابا) متولد 1309 قوچان، که سال‌ها مربی کوهنوردی، چتربازی و اسکی بود. شاه‌قدمی در 17 سالگی وارد ارتش شد و در دانشگاه نظامی کوهنوردی را فرا گرفت و حدود 15 سال بعد هم چتربازی و اسکی را فراگرفت و در سال 1340 برای همکاری در عملیات نجات یک فروند هواپیمای آمریکایی سقوط کرده در قله زردکوه به کاخ شاه دعوت و از سوی رئیس‌جمهور وقت آمریکا (کندی) مدال لیاقت به وی اهدا شد.

تصاویر کلاس مختلط در دانشگاه امام صادق!

پنجشنبه و جمعه گذشته آخر هفته عجیبی را دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) شاهد بودند که در طول تاریخ دانشگاه از نوادر محسوب می‌گردد و احتمالا تعجب بسیاری از دانشجویان خصوصا ورودی‌های جدید را برانگیخت، پنجشنبه گذشته علاوه بر داوطلبان آزمون معارف اسلامی (اسماء) که حدود ۲۰۰ نفر بودند و بیشتر آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند، دانشگاه میزبان شرکت‌کنندگان دوره آموزشی علم و ایمان نیز بود.



به گزارش صادق‌خبر، همچنین در دوره آموزشی علم و ایمان که پذیرای حدود ۴۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور بود نیز تعداد کثیری از آنان را خانم‌ها تشکیل می‌دادند. دانشجویان دانشگاه پس از حضور برای نماز ظهر با صحنه‌های عجیبی روبرو گشتند، چرا که دیگر گلزار شهدای گمنام دانشگاه به خلوتی پنجشنبه‌های گذشته نبود و جمع کثیری از خانم‌ها و آقایان را مقابل مقبرة‌الشهدای دانشگاه مشاهده کردند.



همچنین آن دسته از دانشجویانی که در دوره آموزشی علم و ایمان شرکت کرده بودند برای نخستین بار تجربه حضور در کلاس مختلط را کسب کردند. حضور جمع کثیری از بانوان در دانشگاه امام صادق بعد از مدت‌ها را می‌توان از اتفاقات نادری برشمرد که در پدیده ممتاز رخ داده است.

درگیری در پارلمان ترکیه برسر کلمه کردستان


چند تن از اعضای پارلمان ترکیه در جلسه روز گذشته مجلس این کشور با یکدیگر گلاویز شدند. به گزارش عصرایران، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه دعوای اصلی بر سر واژه "کردستان ترکیه" در متن لایحه بودجه سال 2014 بود که نمایندگان حزب ملی‌گرای "حرکت ملی گرایانه" (MHP) خواستار حذف این عبارت شدند.



در مقابل این خواسته چند نماینده از حزب کردی "صلح و دموکراسی" (BDP) به مخالفت برخاستند و در نتیجه نزاع و گلاویز شدن نمایندگان موافق و مخالف رییس جلسه مجبور شد چند دقیقه‌ای تنفس بدهد.

 
میدان بهارستان ۶۵ سال پیش/ انتخاب




طراحی لباس برای پلیس زن محجبه در کانادا

ایالت‌های کانادا درباره لباس پلیس زن در این کشور به رغم اختلاف‌نظر، به سوی طراحی لباس برای پلیس‌های محجبه پیش می‌روند. مقامات ایالت آلبرتا شهر "ادمونتون" نوع جدیدی از حجاب را به عنوان یونیفرم پلیس زن مسلمان ارائه داده‌اند و به خصوص ایالت‌های فرانسه ‌زبان قصد دارند تا از این الگو پیروی کنند.

به گزارش فارس، پلیس ادمونتون در خبری اعلام کرد که این نوع حجاب که مو و گردن را می‌پوشاند، در واکنش به تغییر در جامعه و افزایش تمایل مسلمانان برای حضور در نیروهای پلیس طراحی شده است و "اسکات مک‌کین" از اعضای شورای شهر ادمونتون در این مورد گفت که "نمادی از پذیرش" برای جامعه مسلمان در کشور است.



وی چنین اقدامی را تلاش برای برخورداری از نیروهای پلیس متنوع دانست. بزرگترین جامعه مسلمانان در کانادا در آلبرتا زندگی می‌کنند و تعداد آن‌ها حدود 45 هزار تن از مجموع 700 هزار نفر را شامل می‌شود. در اونتاریو نیز از سال 2011 به زنان مسلمان اجازه داده شده ‌است تا حجاب داشته باشند.

اعدام عموی با نفوذ رهبر کره شمالی

ژانگ سونگ تاک ، یکی از با نفوذترین سیاستمداران در کره شمالی و عموی رهبر کشور، برکنار شده از تمام پست‌های خود قبل از اعلام رسمی استعفایش اعدام شد.

به گزارش انتخاب، "رادیوی آزاد کره شمالی" مستقر در سئول کره جنوبی این موضوع را خبر داد. چندی پیش در روز دوشنبه مقامات کره شمالی تایید کردند که ژانگ سونگ تاک از معاون ریاست کمیته دفاع و از پست‌های دیگر برکنار شد و تلویزیون کره شمالی ویدیویی را پخش کرد که نشان می‌دهد که دو نفر، این مقام را از سالن جلسه حزب حاکم کارگری کره بیرون می‌برند.

دانشمند: دشمن مونتاژ و تقلید صدا کرده/ سرباز فرمانده کل قوا هستم

پس از انتشار دو فایل سخنرانی‌های جنجالی حجت‌الاسلام مهدی دانشمند درباره به کار بردن برخی عبارات به تعبیر وی غلوآمیز درباره رهبر انقلاب، وی توضیحات مفصلی را منتشر کرده است. انتشار دو سخنرانی مهدی دانشمند که اولی از شبکه ماهواره‌ای امام حسین (ع) پخش شده و دیگری از یک جلسه سخنرانی است واکنش‌های شدیدی را به دنبال داشته است. به عنوان مثال هفته گذشته گروهی از مردم اصفهان باصدور بیاینه‌ای که در نماز جمعه این شهر پخـش شد به این سخـنان واکنش نشان دادنــد.



به گزارش پارسینه، همچنین در واکنش صحبت‌های وی در شهر بافق در سال 90، شورای تامین این شهرستان مراسم شب‌های بعد را لغو کرد با این حال در شب بعد، جمعی بالغ بر 200 نفر از جوانان با تجمع در امامزاده نسبت به سخنان وی اعتراض کردند. مهدی دانشمند در پیامی به مردم عزیز انقلابی و ولایت مدار ایران نوشت‌: از دیرباز دشمنان اسلام با سیاست (تفرقه بینداز و حکومت کن) سعی داشته تا بین امت اسلامی به عناوین مختلف با شایعه و تهمت و افتراء و تقطیع سخنان و جمله‌سازی در موضوع خاص اختلاف ایجاد کنند تا مومنین همبستگی خود را از دست داده و به جای مبارزه با دشمن به یکدیگر حمله‌ور شوند. این بار نیز حقیر هدف دشمن شده تا شاید توسط خودی‌ها و دوستان انقلاب و نظام و رهبری مورد سوءظن قرار بگیرم.

دشمن بداند شاید به خیال خام خود بتواند با فریب و استفاده از تکنولوژی و تقطیع سخنان و مونتاژ و تقلیید صدا و جابجایی کلمات و شایعه‌پراکنی و استفاده نامطلوب از رسانه‌های بیگانه و اینترنت و فضای مجازی و با کاریکاتور یا تمسخر و تحقیر و فیلم و انیمیشن و… قصد داشته باشد چهره‌های فرهنگی و انقلابی را در انظارمردم مخدوش کرده و دوست را دشمن و دشمن را دوست جلوه دهد و همانطور که قصد دارد وحدت اسلامی مسلمین را برهم زند، اینبار نیت داشته تا وحدت شیعه و شیعه را درهم بکوبد ولی زهی خیال باطل.

حقیر همانند همیشه سرباز وفادار فرمانده کل قوا خواهم بود و احدی نخواهد توانست حقیر را از مسیر نظام و رهبری خارج سازد. تا آخر عمر حقیر و ناقابل خود همدوش شما در مبارزه با دشمنان تشیع و انقلاب و رهبری خواهم جنگید و اگر در هشت سال دفاع مقدس لیاقت نداشتم که عضوی از بدنم را تقدیم انقلاب و مملکتم کنم ولی امروز حاضرم همین مقدار آبروی ناچیزی که دارم را تقدیم اسلام و تشیع و انقلاب و نظام و رهبری نمایم .

درضمن قطعه ای از سخنرانی حقیر در رابطه با همین توطئه حقیر درسایت خود به نشانی: www.daneshmand.inمراجعه فرمائید. فیلم‌های منتشره از سخنرانی مهدی داشمند در سایت‌های مبارز کلیپ و افسران جنگ نرم

 32 درصد از آمریکایی‌ها موافق ژنو هستند


روزنامه USA Today که به همراه موسسه  Pew،نظرسنجی را انجام داده‎اند، آن را نشانه وظیفه دشوار کاخ سفید برای توجیه آمریکایی‎ها در این زمینه دانست، در این نظرسنجی که از روز سه شنبه هفته گذشته به مدت 6 روز انجام شد، 32 درصد موافق، 43 درصد مخالف توافق ژنو بوده‎اند. یک-‎چهارم افراد از پاسخگویی اجتناب کردند یا گفتند اطلاعات کافی در این زمینه نداره‎اند.



به گزارش مهر، بیش از دو-سوم (62 در برابر 19 درصد) از کسانی که درباره توافق شنیده بودند، معتقد بودند ایران در زمینه رفع نگرانی‎های بین‎المللی درباره برنامه هسته‎ای جدی نیست و این روزنامه آمریکایی افزود که "این تردید گسترده نمایان‎گر دهه‎ها کشمکش میان دو کشور است."

در میان پاسخ دهندگان، 39 درصد موافق و 44 درصد مخالف نحوه مدیریت اوباما بر مسائل مربوط به ایران بودند که نسبت به شرایط قبل از ژنو، کمی بهتر است.  در ماه نوامبر نسبت موافقان به مخالفان 37 به 53 بود. در بین دو حزب اصلی آمریکا، با نسبت 50 به 27، اکثریت دموکرات‎ها موافق بودند. اکثریت جمهوری خواهان نیز با نسبت 58 به 14 با توافق ژنو مخالف بودند.

استعفای یکی دیگر از رؤسای دولت احمدی‌نژاد

دکتر میرمحمدی میبدی رییس دانشگاه یزد از سمت خود استعفاء داد، وی که یکی از مدیران اصولگرای یزدی شناخته می‌شد، طی هشت سال ریاست دانشگاه یزد را بر عهده داشت. مدیریت وی در این هشت سال با موجی از حاشیه‌ها برای برخی از اساتید و دانشجویان اصلاح‌طلب همراه بود که هربار زمزمه‌های برکناری این مدیر به گوش می‌رسید.

به گزارش یزدی‌نیوز، طی چند روز گذشته نماینده‌های وزیر علوم با حضور در دانشگاه یزد به بررسی عملکرد این واحد دانشگاهی پرداختند که گویا بازتاب حضورآنان منجربه استعفای دکتر میبدی شده است.

اشخاصی که هیچگاه احمدی‌نژاد با آنان مناظره نکرد

این عادت احمدی‌نژاد است، از وقتی به ریاست دولت رسید بیشتر تمایل داشت دعوت‌کننده به مناظره باشد تا دعوت شونده. سابقه‌اش هم بی‌پاسخ گذاشتن تمامی دعوت‌ها از او به مناظره در این مدت است. اگرچه می‌گویند از هر دست بدهی از همان دست هم پس می‌گیری. دیگران هم همه دعوت‌های او به مناظره را بی پاسخ گذاشتند. از "بوش" و "اوباما" گرفته تا این آخری "حسن روحانی".

به گزارش آینده، شاید نخستین کسی که احمدی‌نژاد را به مناظره فراخواند؛ منتقدی از اصولگرایان بود. "محمد خوش چهره" که رییس کمیته اقتصادی فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم و حامی سابق وی بود، سال 85 درخواست مناظره با احمدی‌نژاد یا یکی از نمایندگان دولت را به دلیل اینکه در جریان درخواست احمدی‌نژاد مبنی بر تزریق منابع مالی به سمت دولت، مجلس را تحت فشار گذاشته بود درخواست مناظره داد اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

"احمد شیرزاد"، نماینده پیشین مجلس و استاد فیزیک دانشگاه بود که در سال 85 پیشنهاد مناظره مستقیم تلویزیونی با احمدی‌نژاد را درباره مواضع هسته‌ای رییس دولت به دلیل اینکه رئیس‌جمهور اسبق عبارت "می‌ارزد" را به کار برده و آن زمان از ضرورت رسیدن به انرژی هسته‌ای به قیمت تعطیلی مابقی کارهای مملکت خبر داده بود.

دولت نهم همه اتفاق‌ها را گردن دولت‌های قبلی و بلکه 16 سال قبل می‌انداخت. همین امر باعث شد در یکی از حاشیه‌های جلسات هیات دولت در سال 86 خبرنگاران وی را سوال پیچ کنند که آیا حاضر به مناظره با "هاشمی" و "خاتمی" است؟ درنهایت رییس دولت بدون ارایه پاسخ روشنی گفت: "آماده گفت وگو با همه هستم" و به دنبال این خبر "حسن رسولی"، معاون وقت مدیرعامل بنیاد باران از آمادگی خاتمی برای گفت وگو خبر داد اما در حد حرف باقی ماند و کسی دو رییس‌جمهور قبلی را به مناظره نخواند.

فروردین سال 87 "حسین مرعشی" رییس، سخنگو و معاون کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران گفت که به نمایندگی از اصلاح‌طلب‌ها شخصا آماده مناظره با احمدی‌نژاد درباره مسایل اقتصادی است. "مجید انصاری" سال 88، پیش از آغاز مناظره‌ها میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت: "احمدی‌نژاد به جای اینکه با اوباما مناظره کند با من (انصاری) مناظره کند".

تیر89  هم "مصطفی کواکبیان"، دبیرکل حزب مردم سالاری در نقد عملکرد دولت دهم درخصوص احزاب و نقد نظام تک حزبی و گفته  احمدی‌نژاد که مجلس در راس امور نیست و بار دیگر درخصوص نامه او به نمایندگان مجلس، درخواست کرد که مناظره کند اما رییس دولت هیچ گاه حاضر به مناظره نشد.

"احمد توکلی" هم فروردین همان سال احمدی‌نژاد را به دلیل زیاده‌خواهی دولت به مناظره تلویزیونی دعوت کرد، بهمن سال 89 هم "علیرضا داوودنژاد" کارگردان مطرح و پیشکسوت سینمای ایران در مصاحبه‌ای با رادیو گفتگو، محمود احمدی‌نژاد" که رییس شورای‌عالی سینمای ایران بود را به مناظره دعوت کرد. "احمد خرم" هم وقتی تیر 92 در گفتگو با روزنامه "آرمان" به نقد شیوه مونولوگ‌گویی احمدی‌نژاد گفت که حاضر است با او مناظره کند.

 احمدی‌نژاد در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 "هاشمی رفسنجانی" را به صراحت متهم کرد. اتهامات رییس‌جمهوری در این مناظره رفسنجانی و فرزندانش، علی‌اکبر ناطق نوری و پسرش، غلامحسین کرباسچی و همسرش، محسن صفایی فراهانی از نمایندگان متحصن دوره ششم مجلس شورای اسلامی را نیز دربرگرفت و آن‌ها به شدت شاکی شدند، در نتیجه "هاشمی رفسنجانی" در نامه‌ای به "عزت‌الله ضرغامی" درخواست حضور خود در صداوسیما و مناظره با احمدی‌نژاد را داشت.

اگرچه این آخرین دعوت به مناظره نبود. در هفته گذشته و بعد از رسانه‌ای شدن نامه احمدی‌نژاد به روحانی، گروهی از دانشجویان هم آمادگی خود را برای مناظره با احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند، اما هیچگاه هیچ کدام پاسخی دریافت نکرده‌اند.

یک رهبر حماس: روابطمان با ایران قطع نشده است

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود زهار در نشستی که موسسه "بیت الصحافه" در هتل آدم واقع در غرب غزه برگزار کرده بود و شماری از خبرنگاران و نویسندگان فلسطینی نیز در آن حضور داشتند، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و این رهبر حماس به سوالات مختلف خبرنگاران در مسایل مختلف به خصوص روابط با تهران و قاهره نیز پاسخ گفت.

به گزارش تابناک، وی تصریح کرد که هم اکنون تماس‌ها و رایزنی‌هایی در عرصه‌های اقتصادی میان حماس و مصر جریان دارد اما در عرصه‌های سیاسی هیچ تماسی صورت نگرفته، زیرا دولت موقت مصر مخالف هرگونه رابطه سیاسی با حماس است و تاکید کرد که جنبش متبوعش به هیچ وجه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند و ارتباط و تماس‌های این جنبش با هیچ طرفی قطع نشده است.

زهار در رابطه با رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد که روابط ما با این کشور هم‌چنان برقرار است و در شرایط خوبی قرار دارد و تنها دو مساله، یکی مساله سوریه و دیگر برگزاری انتخابات و تغییرات ایجاد شده در مقامات و رهبران این کشور تغییرات بسیار اندکی در روابط ما با ایران داشته است.

توافق اسرائیل، اردن و فلسطین برای نجات شورترین دریاچه جهان

نمایندگانی از اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن روز دوشنبه توافقنامه تاریخی را برای انتقال آب از خلیج عقبه دریای سرخ به بحر المیت امضا کردند. "بحرالمیت" یا دریای مرده نام دریاچه‌ای است که در میان اردن، اسرائیل و سرزمین‌های تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارد.



به گزارش عصرایران، هدف از این قرارداد، جلوگیری از خشک شدن بحرالمیت و شیرین‌سازی بخشی از آب دریای سرخ است و پیش‌بینی شده آب بحرالمیت تا سال 2050 کاملا خشک شود. این دریاچه به دلیل شوری بسیار زیاد آب آن، میزبان هیچ موجود زنده‌ای از جانور یا گیاه نیست به همین دلیل بحرالمیت یا دریای مرده نامگذاری شده است.

این قرارداد توسط رئیس مدیریت آب در تشکیلات خودگردان فلسطین، وزیر آب اردن و وزیر انرژی و توسعه منطقه‌ای اسرائیل در محل بانک جهانی در شهر واشنگتن امضا شد.



از مصرف مواد مخدر تا میهمانی‌هایی مملو از شهوت‌رانی در سفارت ایران در آمریکا

واشنگتن پست در گزارشی در مورد سفارت ایران در آمریکا (پیش از انقلاب اسلامی) نوشت: اریک پارنز زیر باران در مقابل ساختمان سفارت ایران ایستاده است. جای پارک خالی، از اتاق‌ها صدایی به گوش نمی‌رسد و برای سه دهه است که درب‌های آن بسته است.



به گزارش انتخاب، اینجا جایی بود که لیموزین‌ها، دیپلمات‌ها و ستارگان سینما را پیاده می‌کرد. در آنجا حیاطی مزین با کاشی‌های آبی رنگ وجود دارد و درست پشت آن اتاق پرشین قرار گرفته است. اتاقی که دارای صدها آینه کوچک است.

وقتی سخن از ولخرجی می‌آد، این سفارتخانه در خیابان 3005 ماساچوست شماره یک بود! در این ساختمان، موسیقی نواخته می‌شد و با خاوریاهای دریای خزر از میهمانان پذیرایی می‌شد، اما این مسائل با انقلاب اسلامی ایران به اتمام رسید.

"باربرا هووا" روزنامه‌نگاری، که مشغول نوشتن خاطراتش است با آرامش به زاهدی سفیر ایران در آمریکا می‌گوید: او دائما مهمانی برگزار می‌کرد. یکی از زنانی که روابط عاطفی با زاهدی داشت، الیزابت تیلور بازیگر مشهور سینما بود و مهمانان به تمام خواسته‌های خود می‌رسیدند، از شامپاین گرفته تا شهوت‌رانی و مصرف موارد مخدر!

"سالی کوئین" ستون‌نویس واشنگتن پست می‌گوید، در آن روزها مهمانی، جزئی از دیپلماسی بوده است، این جنس افراد در مورد سفیر احساس خوب داشتند و نیز تصویر مثبتی از کشور در ذهنشان ثبت می‌شد. زاهدی 85 ساله که اکنون در سوئیس زندگی می‌کند، می‌گوید: می‌خواستم این افراد را بشناسم و نیز ‌آنها در مورد کشورم آگاه شوند!

افسردگی "بندر بن سلطان" افشا شد

پایگاه خبری عالم الاسلامی نوشت: منابع آگاه سعودی افشا کردند که شاهزاده "بندر بن سلطان"، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی مدت‌هاست به افسردگی شدید دچار شده و برای درمان به صورت مستمر راهی کشور مغرب می‌شود تا با دریافت درمان اندکی از بیماری خود بکاهد.

به گزارش تسنیم، به گفته این منبع، افسردگی شدید شاهزاده بندر در ماه‌های اخیر به دلیل ناکامی‌های شاهزاده بندر در دو پرونده سوریه و ایران که خشم "عبد‌الله بن عبد‌العزیز"، پادشاه سعودی علیه وی را درپی داشته، به ویژه ناکامی بندر در قانع کردن آمریکا جهت حمله به سوریه که توبیخ وی توسط شاه سعودی را به دنبال داشته، بر تشدید بیماری وی تاثیر بسیار گذاشته است.

شاهزاده بندر از ماه‌ها پیش درمانی تحت عنوان (Monoamine oxidase inhibitors - MAOIs) را برای درمان افسردگی شدید خود آغاز کرده است که عوارض جانبی روحی و روانی بسیاری روی فرد به دنبال دارد که از جمله آن‌ها ناتوانی جنسی و بیماری فشار خون و خارش‌های پوستی است و پزشکان ریشه افسردگی‌ شدید بندر بن سلطان را در مشکلات دوران کودکی وی ملاحظه می‌کنند که در خاندان سعودی با وی به عنوان یک انسان پست و پایین‌تر از هم نوعان خود برخورد می‌کردند که دلیل آن تولد از مادری سیاه پوست و خدمتکار است.

فرق فرزندان هاشمی با دیگران چیست؟

"فائزه هاشمی رفسنجانی" در گفتگو با روزنامه آرمان در پاسخ به اینکه برخی سیاسیون ادعا می‌کنند که نقش فرزندان آیت‌ا... هاشمی در انتخاب استانداران و انتصاب‌های دولتی خیلی پررنگ است؟ نظر شما چیست، اظهار داشت: دروغ است. بطور مثال دو ماه پیش به دعوت زنان اصلاح‌طلب و تعاونی‌کاران زن مشهد به آنجا سفری داشتم، هیچ ارتباطی هم با تعیین استانداران نداشت و با کسی هم درباره انتخاب و انتصاب استاندار ملاقات نکردم.

اما چند روز بعد تعدادی از رسانه‌ها اخباری مبنی بر ملاقات من با تعدادی از سیاسیون و تلاش‌های من برای انتخاب استاندار منتشر کردند. خودشان خبر ملاقات می‌زنند و خودشان هم تکذیب می‌کنند. به فرض که چنین باشد، یعنی مثلا من در زمینه ورزش یا زنان یا سایر موضوعاتی که سابقه یا اشراف دارم مشورت دهم یا نظر دهم چه ایرادی دارد؟ فرق فرزندان آقای هاشمی با دیگران چیست که برای دیگران اشکال ندارد ولی برای اینها اشکال دارد؟ اینها به دلیل ترسی که از آقای هاشمی دارند، هیاهو و سیاه بازی راه می‌اندازند.

وی در پاسخ به این سوال که به شما پیشنهادی برای دریافت پست در دولت نشده است و برنامه خاصی هم ندارید، گفت: هیچ پیشنهادی نشده است. به برنامه من ارتباطی ندارد.


توهین به هموطنان آذری در شبکه ماهواره‌ای

"کامبیز حسینی" که برنامه‌ای تحت عنوان پولتیک را اجرا می‌کند در تازه‌ترین برنامه خود با دعوت از کمدینی نه چندان معروف به تمسخر و استهزاء هموطنان آذری زبان پرداخت. کامبیز حسینی مجری و خبرنگار ضدانقلاب چند سالی است که به آمریکا گریخته و با جیره‌خواری دولت اوباما برنامه‌ای تحت عنوان پولتیک را اجرا می‌کند، وی پیش از این اجرای برنامه پارازیت از شبکه "صدای آمریکا" را بر عهده داشت که بخاطر
رفتار غیراخلاقی و شکایت دختری در آمریکا که مدعی بود کامبیز حسینی او را تهدید جنسی کرده از این شبکه اخراج شده بود.



به گزارش بولتن، کامبیز حسینی متولد سال 1354 شهر رشت و دانش‌آموخته رشته تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشگاه ایالتی پرتلند آمریکا است. در صدا و سیما از ۱۳۶۴ با برنامه غنچه‌های انقلاب اسلامی کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد، سپس حرفه روزنامه‌نگاری را از ۱۳۶۹ به عنوان منتقد سینما و تئاتر در روزنامه توس مشهد، هفته‌نامه خاوران، روزنامه‌گار و کارگر شروع کرد.

حضور سران سه‌قوه در کنار رهبر انقلاب

فردا نوشت: در سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.



عکس سیاسی از مظفرالدین شاه


جمهوریت تصویری کمتر دیده شده از مظفرالدین شاه را به همراه ملکه هلنا ملکه ایتالیا در سال 1902 ایتالیا را منتشر کرده است.
برنده جایزه صلح نوبل اعلام شد.



نیمروز
/ حسین شریعتمداری در زندان



چه کسانی در لیست شخصیت سال تایم هستند؟

"بشار اسد"، رئیس‌جمهوری سوریه، در صدر فهرست مجله تایم برای انتخاب شخصیت سال ۲۰۱۳ قرار دارد، بدون اینکه نام و نشانی از شخصیت‌هایی مانند "عبدالفتاح السیسی"، وزیر دفاع مصر و "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه مشاهده شود. در حالی‌که پیش‌بینی‌های هفته گذشته این مجله اردوغان را نیز در کنار السیسی به عنوان یک گزینه مطرح کرده بود.

به گزارش تسنیم، همچنین در این فهرست که سردبیر مجله تایم آن را منتشر کرد و 10 نام را در بر می‌گرفت، در این فهرست از "حسن روحانی"، رئیس‌جمهوری ایران به عنوان هفتمین کاندیدا یاد شده است. براساس اعلام این مجله 10 شخصیتی که کاندیدای احراز شخصیت سال 2013 میلادی هستند، به شرح زیر می‌باشند:

- بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه - جف پزوس، موسس پایگاه آمازون - تد کروز، نماینده مجلس سنای آمریکا از ایالت تگزاس - مایلی سایروس، خواننده آمریکایی - پاپ فرانسیس، پاپ واتیکان - باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا - حسن روحانی، رئیس‌جمهوری إیران - کاتلین سبلیوس، وزیر بهداشت و خدمات بشر دوستانه آمریکا - ادوارد سنودن، افشا کننده اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا - ادیث وندسور، فعال در حوزه همجنس گرایان.

پورنجاتی به خاطر پخش تصویر ورزشی یک زن توبیخ کرد!

به گزارش انصاف، صادق حسینی با انتشار عکسی در فیسبوک خود نوشت‌: حضرتِ ابوی و دکتر حاج احمد آقای پورنجاتی در دوره مدیریت در صداوسیما، اواسط دهه 70؛ هنوز نامه آقای پورنجاتی را داریم که ابوی را به‌ خاطر پخش تصویر ورزشی یک زن در یک نمای لانگ شات توبیخ کرده بود.



گاف عجیب سایت منتسب به شمقدری

روز گذشته خبری با تیتر "کاهش ۳۰ درصدی بودجه سینمایی کشور/ ایوبی با جذب چند میلیارد قادر به بهبود وضعیت سینما خواهد بود؟!" روی خروجی سایت سینماپرس که منتسب به جواد شمقدری؛ رئیس سازمان سینمایی دولت احمدی‌نژاد است، قرار گرفت. این خبر دارای چند اشتباه فاحش است.



به گزارش پیام نو، این سایت، بودجه امور سینمایی و تولید فیلم‌های فاخر در سال ۹۲ را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد در حالی که بودجه پیشنهادی احمدی‌نژاد به فیلم‌های فاخر در این سال ۹۴ میلیارد تومان بود و در همان زمان نسبت به سال قبل یعنی سال ۹۱ به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته بود. در واقع مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان که در سایت سینماپرس به عنوان بودجه فیلم‌های فاخر در سال ۹۲ اعلام شده مربوط به سال ۹۱ است.

نتیجه این که بودجه سینما نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته در حالی که تیتر مطلب سایت سینماپرس از کاهش ۳۰ درصدی بودجه سینما می‌گوید. آقای جواد شمقدری و برادرشان که مدتی مدیرمسوول این سایت خبری بود گویا فراموش کرده‌اند که در دوره ریاست خود چه میزان بودجه برای فیلم‌های فاخر دریافت کرده‌اند.

این سایت در پایان خبر کاهش ۳۰ درصدی آورده است "اینکه چرا بودجه مهمترین بخش فرهنگی و هنری کشور که با زحمات مدیریت دوره گذشته سینمایی کشور، طبق شواهد موجود بطور مستقل از بودجه کل وزارت ارشاد مطرح ولی در کمال تاسف و در دوره جنتی و ایوبی با کاهش شدیدی به مجلس ارائه شده است سوال بزرگی است که در نوشتارهای دیگر تحلیل و بررسی خواهد شد."
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار