گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

فرو کردن پونز در پیشانی بدحجاب‌ها تا انکار امام زمان(عج)/ هاشمی پشت فرمان کمباین/ پشت‌پرده کنسرت‌های ایرانی خارج‌نشینان

کدامیک از نمایندگان مجلس یارانه دریافت نمی‌کنند، فرو کردن پونز در پیشانی بدحجاب‌ها تا انکار امام زمان(عج)، مقایسه پیام تسلیت احمدی‌نژاد و روحانی برای چاوز و ماندلا، تظاهرات صدها مرغ مقابل پارلمان فرانسه، هاشمی پشت فرمان کمباین، پشت‌پرده کنسرت‌های ایرانی خارج‌نشینان، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

برکناری از قدرت، هراس تازه نتانیاهو

هاآرتص نوشت؛ تنها در یک هفته گذشته، سه تن از سیاستمداران برجسته اسرائیلی از نتانیاهو انتقاد کرده‌اند. این موضوعی است که به یکی از دغدغه‌های تازه وی تبدیل شده است و بیم دارد توطئه‌ای پشت پرده درصدد برکناری وی باشد. ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسراییل هفته گذشته آشکارا از عملکرد نتانیاهو در مورد مساله هسته‌ای ایران انتقاد کرد و روز بعد "یائیر لاپید" وزیر دارایی درباره همین موضوع از وی انتقاد کرد.

به گزارش جهان، اولمرت و لاپید پیشینه دوستی زیادی با هم دارند و به نوعی همیشه پشتیبان یکدیگر بوده‌اند، افزون بر این دو، یووال دیسکین رئیس سابق شین بت (سازمان اطلاعات داخلی) که از نظر حامیان نتانیاهو جزو گروه اولمرت است، به موج این حملات پیوست.

هاآرتص نتیجه‌گیری کرده است: افزایش موج انتقادهای سیاستمداران برجسته، "نتانیاهو"، را به این فکر برده است که احتمالا برخی دست‌های پشت‌‌پرده می‌خواهند زمینه را برای برکناری وی از سمت نخست‌وزیر مهیا کنند. برخی کارشناسان بر این باورند که لاپید دوست همپیمان اولمرت همراه سایر منتقدان دولت از جمله میرداگان رئیس سابق موساد و دیگر چهره‌های امنیتی- نتانیاهو را در انتخابات آینده به چالش خواهند کشید.

هدیه به نماینده‌ها؟ اصلاًحرفشم نزن!
















کدام بهتر بود؟ هیلاری کلینتون یا جان کری

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی درباره وزرای خارجه کنونی و پیشین آمریکا نوشت؛ "جان کری" دومین گزینه اوباما برای وزارت خارجه آمریکا بعد از "سوزان رایس" بود، در عرض 10 ماه، جان کری دیپلماسی خود را مانند یک گردباد و تهاجمی آغاز کرد. وی به حصول یک توافق موقتی درباره برنامه هسته‌ای ایران کمک کرد. مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین را با هدف دستیابی به یک توافق در سال آینده آغاز کرد. وی همچنین تاریخی برای برگزاری مذاکرات برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه تعیین کرد.

به گزارش فارس، در مقابل منتقدان معتقدند که هواپیمای جان کری با هیجان به پرواز در می‌آید اما برای فرود آمدن چندان امن نیست. با این وجود همین‌ها به جان کری اعتبار داده است. او برخلاف هیلاری کلینتون همتای پیشین خود که "خطرگریز" بود جرات خطر کردن دارد و "خطرپذیر" است. کلینتون مایل بود تکالیف خود را بدون هرگونه امیدی برای پیشرفت و بدون مسئولیت به فرستاده‌های ویژه خود از جمله "ریچارد هالبروک" معاون او در امور افغانستان محول کند. اما جان کری همه را خودش و شخصا و شخصا بر عهده می‌گیرد.

براساس این گزارش، یکی از دلایل قیاس میان وزرای خارجه فعلی و قبلی آمریکا این است؛ کری، که این هفته 70 ساله می‌شود، می‌داند که این آخرین ماموریت سیاسی او در عرصه سیاست در آمریکا است. برخلاف کلینتون او دیگر به فکر رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری نیست و بزرگترین دستاورد هیلاری کلینتون احیای روابط با روسیه بود که آن هم محقق نشد.

تجربه این مترجم از انتشار آثارش در فیس‌بوک

احمد پوری مترجم و نویسنده‌ای است که در فیس‌بوک حضوری فعال دارد و به گفته خودش، هر روز ترجمه‌ای در این فضا منتشر می‌کند و درباره علت انتشار آثارش در فیس‌بوک گفت: من در آغاز تصمیم نگرفتم در این فضا کارهایم را منتشر کنم، بلکه به این دلیل وارد فیس‌بوک شدم که فکر می‌کردم فیس‌بوک یک محیط مجازی بسیار خوب برای روبه‌رو شدن با دیگران و بیش‌تر با جوان‌هاست. بعد دیدم می‌شود در این فضا کارها را عرضه کرد و به‌سرعت بازخوردش را دید.

پوری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وقتی کاری را در فیس‌بوک می‌گذاریم، با فاصله کمی راجع به آن نظر می‌آید، یک پدیده نوست که مشوق من برای حضور در این فضا بود، تصریح کرد: می‌توان در فیس‌بوک کارهای دیگری مثل گذاشتن نوشته جدی و بحث درباره آن هم انجام داد، هرچند من در این فضا بیش‌تر شعر منتشر می‌کنم، نه نوشته بلند. حالا دیگر معمولا هر روز یک ترجمه شعر در فیس‌بوک منتشر می‌کنم.



او درباره بازخوردهایی که در فضای فیس‌بوک دریافت می‌کند، اظهار کرد: بعضی اوقات واقعا نظرات جالب و متفاوتی دریافت می‌کنم، اما متأسفانه فرهنگ خاص ما که فرهنگ تعارف است، باعث می‌شود کسانی که از کاری خوش‌شان می‌آید، راحت نظر بدهند، اما به دلیل جو غیردموکراتیک که وجود دارد، کسی که از کاری خوشش نمی‌آید، فکر می‌کند اگر نظر منفی بنویسند، یا من ناراحت می‌شوم و یا کسانی که خوش‌شان آمده، واکنش منفی نشان می‌دهند، اما من از همین تریبون اعلام می‌کنم که دوستان عزیز، من این‌طور نیستم.

چرا ارتش سوریه مناره‌های مساجد را هدف قرار می‌دهد؟


ارتش سوریه به کرات مناره‌های مساجد را در مناطقی که مخالفان(تروریست‌ها) در آنجا حضور دارند را مورد هدف مستقیم قرار می‌دهند. مناره‌های مساجد یکی از محل‌های استقرار تک‌تیراندازهای مخالفین است که به علت بلند بودن آنها، تسلط وسیعی به آنها می‌دهد.

به گزارش پارسینه، بر این اساس ارتش سوریه با تخریب این مناره‌ها درصدد جلوگیری از حضور تک‌تیراندازها در آن محل است.



نیمی از فرانسوی‌ها کارهای اولاند را تأیید نمی‌کنند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در فرانسه نشان می‌دهد که اکثر فرانسوی‌ها رئیس‌جمهوری کشورشان را فردی "ناعادل"، "ضعیف" و "حزبی" می‌دانند و نیمی از فرانسوی‌ها هیچ یک از کارهای وی را تأیید نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی که توسط موسسه پولینگ ووکس صورت گرفت، حاکی از آن است که 53 درصد از مردم فرانسه بر این عقیده‌اند که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری کشورشان از زمان به قدرت رسیدن در 2012، با سیاست‌ها و اقدامات خود به همه آن‌ها ثابت کرده که فردی "ناعادل" است. 76 درصد اولاند را فردی "ضعیف" و تنها 20 درصد از آن‌ها وی را فردی "قوی" می‌پندارند.

 90 درصد از طرفداران جناح راست فرانسه اولاند را فردی ضعیف می‌دانند و 59 درصد از طرفداران جناح چپ نیز همین عقیده را درباره رئیس‌جمهوری کشورشان دارند، به گزارش خبرگزاری فرانسه، زمانی که در این نظرسنجی از فرانسوی‌ها پرسیده شد چه بخشی از کارنامه یک و نیم ساله اولاند را بیشتر دوست دارند، 47 درصد از آن‌ها پاسخ دادند که هیچ یک از کارهای وی را دوست ندارند. فقط 13 درصد از آن‌ها سیاست خارجی اولاند و9  درصد نیز ازدواج همجنس‌گرایان را مطرح کردند.

روز جهانی مبارزه با فساد در جاکارتا اندونزی

عصرایران نوشت: امضای بنر یادبود در رالی ماشین برای پاول واکر هنرپیشه مشهور آمریکا که هفته گذشته در اثر تصادف رانندگی درگذشت (کالیفرنیا)



خبرنگاران در حال مخابره گزارش‌های لحظه به لحظه درباره مرگ ماندلا از شهر ژوهانسبورگ



روز جهانی مبارزه با فساد در جاکارتا اندونزی



تفنگداران دریایی آمریکا در یک کمپ نظامی در کابل



تسلیت مراجع برای مرحوم ارسنجانی و ماجرای فرار هاشمی از روستا

محسن فروردین در صفحه شخصی خود نوشت: تقریبا تمام مراجع تقلید معروف درگذشت آیت‌الله حسینی ارسنجانی رو تسلیت گفتند، سه روز عزای عمومی در فسا اعلام شده آقای هاشمی هم تسلیت گفتند. آیت‌الله ارسنجانی کم کسی نبودند چه از نظر علمی چه از نظر مبارزاتی و چه از نظر وزن سیاسی و این عضو پیشین مجلس خبرگان را تقریبا هر فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان فارس می‌شناسد.

به گزارش آینده، حالا که پیام تسلیت هاشمی رفسنجانی را دیدم به یاد نقل قولی از آیت‌الله ارسنجانی افتادم که ظاهرا زمانی که هاشمی تازه طلبه شده بوده برای تبلیغ به روستایی در اطراف فسا به نام قره بلاغ می‌آید اما مردم روستا هاشمی را راه نمی‌دهند و با سنگ به او حمله می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی هم فرار را به قرار ترجیح می‌دهد و به بیت آیت‌الله ارسنجانی پناه می‌آورد. شرح ما وقع و حال و احوال هاشمی در این بین همیشه نقل شیرین خاطرات حاج آقا بود که با این پیام آقای هاشمی معلوم شد ماجرای آن روز حسابی در خاطر هاشمی هم مانده است.

رکوردهایی که روحانی شکست

آذر ماه را ماه "بودجه" می‌نامند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار ارائه بودجه از سوی دولت را می‌کشند. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه مکلف است لایحه بودجه هر سال را تا ۱۵ آذر سال قبل به مجلس ارسال کند. رئیس‌جمهور روحانی 2 روز بعد از موعد قانونی راهی مجلس شد تا از کلیات لایحه بودجه ارائه‌شده به مجلس دفاع کند.

نامه‌نیوز نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز که در دوران احمدی‌نژاد هیچگاه با چنین برخوردی از سوی دولت در زمینه بودجه روبه‌رو نشده بودند از این حرکت رئیس دولت یازدهم استقبال کردند.

در جدول زیر می‌توانید تاخیرهای بودجه‌ای احمدی‌نژاد را مشاهده کنید:

تاریخ تحویل به مجلس توسط احمدی‌نژاد

تاخیر در تحویل

25 دی 84

40 روز

1 بهمن 85

46 روز

17 دی 86

32 روز

8 بهمن 87

53 روز

4 بهمن 88

50 روز

1 اسفند 89

75 روز

12 بهمن 90

57 روز

9 اسفند 91

84 روز



  
اما این اولین رکورد تازه روحانی نیست و او پیش از این نشان داده است که دوست دارد رکوردهایی را در تاریخ جمهوری اسلامی به نام خود ثبت کند. اولین حرکت او، معرفی کابینه یازدهم در روز تحلیف در مجلس شورای اسلامی بود، رکورد دیگری که دولت روحانی در 100 روز ابتدایی دولت خود شکست، معرفی 4 وزیر برای وزارتخانه ورزش و امور جوانان بود.

گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا که برای اولین بار در تاریخ 35 ساله جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بود، دیگر کار روحانی در 100 روزه اول خود بود.

دستگیری دو توریست ترک به خاطر دادن "سلام هیتلری"

دو توریست ترک تبار 22 ساله در مقابل اردوگاه آشویتس لهستان به خاطر دادن "سلام هیتلری" دستگیر شدند. سی ان ان ترک نوشت: این دو توریست ترک‌تبار که یکی از آن‌ها دختر و دیگری پسر است، در شهر بوداپست مجارستان تحصیل می‌کنند.

به گزارش عصرایران، به آن‌ها برای بازدید از اردوگاه - موزه آشویتس به لهستان رفته بودند و در مقابل این اردوگاه در حالی که دستهای خود را به نشانه سلام بالا نگه داشته بودند مشغول عکسبرداری از یکدیگر بودند، که از سوی پلیس لهستان دستگیر شدند.

انتظار می‌رود در صورت محاکمه، مجازات 2 سال زندان در انتظار این دو دانشجوی ترکیه‌ای باشد.
در لهستان سلام هیتلری در ملاءعام و ابراز نشان‌ها و نمادهای دوران آلمان نازی جرم محسوب می‌شود.

سید حسن نصرالله با پوششی متفاوت

جام/ تصویری منتشر نشده از رهبر حزب‌الله لبنان را منتشر کرد.



فروکردن پونز در پیشانی بدحجاب‌ها تا انکار امام زمان(عج)

فارس نوشت: اکبر گنجی که این روزها با ژست‌های دموکراسی‌خواهی مشغول بردن جایزه‌های سیاسی غربی است، روزگاری در لباس یک انقلابی، دختران بدحجاب را مجازات خیابانی می‌کرد. همین گنجی پس از پناهندگی، وجود امام زمان(عج) را منکر می‌شود و قرآن را کلام خدا نمی‌داند.

مقایسه پیام تسلیت احمدی‌نژاد و روحانی برای چاوز و ماندلا!

ارسال پیام تسلیت برای در گذشت مقامات کشورها در عرصه بین‌المللی یک امر دیپلماتیک و کاملا معمولی و لازم است اما ادبیات بکار گرفته شده در این کار بایستی بر پایه و اساس همان دیپلماتیک و با اصول و قوانین سیاسی و رعایت ادبیات نوشتاری و گفتاری خاص باشد. آقای احمدی‌نژاد با این ادبیات نه سیاسی بودن و دیپلماتیک بودن پیام را رساند و نه غمگین بودن یک نفر با ازدست دادن دوست، یار و برادر خود را رسانید.

الف نوشت: وقتی یاد پیام آقای احمدی‌نژاد در مرگ هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزئولا می‌افتم ناخدآگاه جملاتش تداعی می‌شود: هوگو چاوز نامی آشنا برای همه ملت‌هاست. نام او یادآور زلال پاكی و مهربانی، شجاعت، پایمردی، عشق به مردم و فداكاری و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم به ویژه محرومین و زخم خوردگان از استعمار و استكبار است.

..... هوگو چاوز نماد و میراث‌دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابیون در تاریخ پرافتخار و البته غم‌بار آمریكای لاتین و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم این دیار و همه ملت‌های تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماری و عدالت‌طلبانه و طلایه‌دار دوستی بین ملت‌ها است.

......... هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادی زنده است. او زنده است تا ایمان و پاكی و انسانیت زنده است. او زنده است تا ملت‌ها زنده‌اند و برای استقرار استقلال و مهربانی و عدالت تلاش می كنند. تردید ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهربانی و كمال یاری خواهد كرد.

۱۴ اذر مصادف بود با در گذشت یکی از انقلابی‌ترین افراد سیاهپوست، نلسون ماندلا؛ اما در پیام آقای روحانی چه نکته‌ای نبود که جامعه و مراجع تقلید و نمایندگان مردم را ناراحت نکرد.

نلسون ماندلا به آزادی و برابری انسان‌ها نه تنها در کشورش آفریقای جنوبی بلکه در پهنه جهان، باور شک ناپذیری داشت و در این باور راستین هیچگاه به خود تردید راه نداد. او در این راه پر فراز و نشیب و سراسر رنج، با تحمل آوارگی، دوری از خانه و خانواده و زندان‌های طویل‌المدت) راه طولانی آزادی را شکوهمندانه معنا بخشید.

امروز ما نه فقط شاهد نتایج سیاست‌های خردمندانه او در یکدلی نژادها و یکرنگی رنگ‌های مختلف در تلاش برای ساختن آفریقای جنوبی هستیم، بلکه آثار گرانسنگ این زندگی پرامید و نشاط را در کل قاره آفریقا برای کسب آزادی و برابری و زدودن آثار شوم به جا مانده از دوران استعمار و استثمار و دمیدن تدبیر در حیات مردم می توان نظاره کرد.

پس از خبری از بازگشت و رجوع نبود، خبری شهید خواندن ماندلا نبود. عرصه بین‌المللی جای عرض‌ اندام دیپلماتیک و سیاست آینده‌نگری بر پایه ابراز قدرتمندی با برقراری ارتباط همه جانبه با تمام دنیا است.

معترضان اوکراینی مجسمه لنین را به زیر کشیدند

تظاهرکنندگان اوکراینی مجسمه ولادیمیر لنین، رهبر شوروی سابق را در میدانی در مرکز پایتخت این کشور سرنگون کردند، این افراد پرچم حزب ملی‌گرای آزادی اوکراین را به اهتزاز درآورده و گلوله‌های منور پرتاب کردند.

به گزارش ایسنا، ملی‌گرایان اوکراینی از لنین که پایه‌گذار اتحاد شوروی سابق محسوب می‌شود، تنفر دارند و معترضان اوکراینی درحالی که در اطراف مجسمه لنین در میدان "بسارابایا" تجمع کرده بودند، با تبر بقایای این بنای تاریخی را که روی زمین افتاده بود، تکه تکه کردند.



این مجسمه از سنگ گرانیت قرمز رنگ ساخته شده بود و برای ‌نخستین‌بار در دسامبر 1946 پس از پایان جنگ جهانی دوم نصب شد که در همین رابطه آندری شوشنکو، از نمایندگان برجسته مخالف دولت اوکراین مدعی شد: سرنگونی مجسمه لنین ابتکار رهبران مخالفان در میدان استقلال نبوده است و می‌توانیم بگوییم که مردم خودشان چنین اقدامی را به صورت خودجوش انجام دادند.

تغییر سیاست ضداسرائیلی ایران هم در مذاکرات 1+5 بیاید!

رویترز نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از آمریکا و قدرت‌های جهانی خواست در چارچوب مذاکرات هسته‌ای با ایران، از این کشور بخواهند سیاست‌های ضداسرائیلی‌اش را تغییر دهد. نتانیاهو سیاست‌های ضداسرائیلی ایران را سیاست "نسل کشی" توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، وی همچنین از جامعه جهانی خواست در برابر مقاصد و نیت ایران هوشیار و محتاط باشد. او ضمن ابراز تردید دوباره در توافق هسته‌ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: توافق نهایی با ایران باید قدرت نظامی هسته‌ای ایران را نابود کند. او که از طریق ماهواره، از شهر قدس برای حاضران در نشست سیاست خارجی در واشنگتن سخنرانی می‌کرد مدعی شد: ایران به صورت خطرناکی به کسب بمب اتمی نزدیک می‌شود. اغلب حاضران در این نشست، تایید کننده سیاست‌های اسرائیل هستند.

نخست وزیر اسرائیل ضمن تاکید بر همپیمانی با آمریکا اما وجود اختلاف نظر با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران را تایید کرد و گفت: راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران بهتر است اما کاربرد تهدیدات جدی نظامی و تحریم‌های سختگیرانه برای موفقیت دیپلماسی ضروری است.

کدامیک از نمایندگان مجلس یارانه دریافت نمی‌کنند؟

بحث حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه هنوز در بودجه 93 مطرح است و به نظر می‌رسد با توجه به بار مالی پرداخت یارانه به تمامی متقاضیان و تأکید برخی از نمایندگان بر این اقدام مجدداً شاهد پرداختن به این مسئله در زمان بررسی لایحه بودجه 93 خواهیم بود.

به گزارش فارس، حال به سراغ وکلای ملت رفتیم تا از آن‌ها جویا شویم که آیا یارانه دریافت می‌کنند یا نه؟ و در صورت دریافت، تمایلی برای حذف داوطلبانه اسم خود از لیست یارانه‌بگیران دارند؟ و در نهایت چه توصیه‌ای به اقشار پر درآمد دارند؟


ام و حوزه انتخابیه وضعیت یارانه توضیحات
غلامعلی حدادعادل (تهران) دریافتم نمی‌کنم

 

بهتر است اقشاری که نیاز واقعی به گرفتن یارانه ندارند از دریافت یارانه به صورت داوطلبانه انصراف دهند تا صرفه‌جویی‌ها برای توسعه کشور هزینه شود.

  

الیاس نادران (تهران) دریافت نمی‌کنم 

 

 

معتقدم جزء گروه یارانه‌بگیران نیستم؛ عده‌ای تصورشان این است که باید این حق را گرفته و خودشان بین فقرا توزیع کنند اما این حقی است که دولت خود باید آن را تقسیم کند. بنابراین افرادی که دارای تمکن مالی هستند نباید این یارانه را دریافت کنند.

 

 

مسعود پزشکیان (تبریز) دریافت نمی‌کنم

 

قانون باید به صورتی باشد که یارانه را در اختیار نیازمندان قرار دهد. مجری نباید یارانه را به افرادی که نیازمند نیستند بدهد تا شاهد باشیم برخی نیازمندان دچار مشکلاتی شوند. در واقع ما هدفمندی را دنبال نکرده‌ایم و فقط پول پخش کرده‌ایم.

 

 

حسین مظفر (تهران) دریافت می‌کنم

 

علت ثبت نام نه برای پول بود بلکه زمانی رئیس‌جمهور وقت خواهش کرد که افراد شرکت کنند. من آن زمان نمی‌دانستم برای یارانه ثبت می‌کنم. هر زمان قطع شود من استقبال می‌کنم. دولت باید اسامی پردرآمدها را از لیست یارانه‌بگیران حذف کند.

 

 

مصطفی رحماندوست (تهران) دریافت نمی‌کنم

 

اقشار پردرآمد به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

 

 

علیرضا سلیمی (محلات) دریافت نمی‌کنم

 

اقشار پردرآمد از دریافت یارانه انصراف دهند تا یارانه به اقشار ضعیف‌تر تعلق گیرد.

 

 

محمد اسماعیل کوثری (تهران) دریافت نمی‌کنم

اقشار پر درآمد از دریافت یارانه انصراف بدهند.

 

 

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (تهران) دریافت نمی‌کنم

هدف از یارانه این بود که اقشار کم‌درآمد مقابل تغییرات قیمت بتوانند با مبلغ پول یارانه برخی هزینه‌ها را جبران کنند. در این بین افرادی هستند که تغییرات قیمت تأثیری در زندگی آنان ندارد پس بهتر است آنها یارانه دریافت نکنند.

 

 

غلامرضا کاتب (گرمسار) دریافت می‌کنم

 

 

«آماده انصراف از دریافت یارانه هستم»

بهترین راه برای اقشار پردرآمد اعلام انصراف از دریافت یارانه است.

 

 

غلامرضا تاج‌گردون (گچساران) دریافت می‌کنم

 

 

«کارتم را به یک خانواده فقیر داده‌ام»

اگر بتوان مکانیزمی طراحی کرد که یارانه به اقشار پردرآمد پرداخت نشود بهتر است.

 

 

نادر قاضی‌پور (ارومیه) دریافت نمی‌کنم

 

اقشار پردرآمد به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند تا بتوان این پول را به مردم مستضعف داد.

 

 

 

احمدرضا دستغیب (شیراز) دریافت نمی‌کنم

 

 

یارانه فرصتی برای اقشار کم درآمد جامعه است و اگر در چنین شرایطی پردرآمدها به صورت داوطلبانه انصراف دهند شرایط برای توجه به طبقات جامعه فراهم می‌شود البته اگر اقشار پردرآمد انصراف ندهند وظیفه حکومت است تصمیمی در اینباره اتخاذ کند.

 

 

مرتضی آقاتهرانی (تهران) دریافت نمی‌کنم

 

دریافت یارانه از سوی اقشار پردرآمد اشتباه است و بهتر است پردرآمدها اجازه دهند یارانه به کم‌درآمدها پرداخت شود.

 

 

محمدحسین فرهنگی (تبریز) دریافت نمی‌کنم

 

راه‌های روشنی برای به دست آوردن درآمدهای بالا وجود دارد و می‌توان بدون نگران کردن اقشار ضعیف یارانه پردرآمدها را به مرور قطع کرد.

 

 

محمدعلی بزرگواری (کهگیلویه) دریافت نمی‌کنم

 

آنهایی که می‌توانند مخارج خود را با درآمدشان تأمین کنند به صورت داوطلبانه یارانه نگیرند تا دولت بتواند این پول را در کارهای عمرانی و زیرساختی هزینه کند.

 

 

عبدالوحید فیاضی (نور و محمودآباد) دریافت می‌کنم

 

می‌خواهم به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه اعلام انصراف کنم بهتر است اقشار پردرآمد هم داوطلبانه از دریافت یارانه اعلام انصراف کنند.

 

 

کمال‌الدین پیرمؤذن (اردبیل) دریافت می‌کنم

 

به دنبال اعلام انصراف از دریافت یارانه هستم اقشار پر درآمد هم با اعلام انصراف داوطلبانه اجازه دهند این پول‌ها توسط دولت به سمت تولید برود.

 

 

امیرعباس سلطانی (بروجن) دریافت نمی‌کنم

 

اقشار پردرآمد با یک از خود گذشتگی و به خاطر اقشار آسیب‌پذیر به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

 

 

اللهیار ملک‌شاهی (کوهدشت) دریافت نمی‌کنم

 

کسانی که نیاز ندارند یا نیاز کمتری دارند یارانه نگیرند تا در توسعه کشور به کار گرفته شود.

 

 

علیرضا محجوب (تهران) دریافت نمی‌کنم

 

اقشار پردرآمد و ثروتمندان به صورت داوطلبانه انصراف دهند.

 

 

اسماعیل جلیلی (مسجدسلیمان) دریافت نمی‌کنم

 

انتظار می‌رود اقشار پردرآمد به نفع اقشار آسیب‌پذیر به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

 

 

ایرج ندیمی (لاهیجان) دریافت نمی‌کنم

 

هیچ پردرآمدی به یارانه احتیاج ندارد. پس بهتر است دریافت نکند.

 

 

زهره طبیب‌زاده (تهران)

دریافت نمی‌کنم

 

«سرپرست خانواده دریافت نمی‌کند»

پردرآمدها با توجه به شرایط اقتصادی به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

 

 

علی‌اصغر زارعی (تهران) دریافت نمی‌کنم

 

اقشار پردرآمد با توجه به شرایط کشور از دریافت یارانه انصراف دهند تا بتوان این مبالغ را به فقرا داد.

 

 

عزت‌الله یوسفیان‌ملا (آمل) دریافت نمی‌کنم

 

این وجوه اسمش یارانه است، نه حقوق و نه مزایا؛ یارانه را کسی می‌گیرد که نیازمند است و آنهایی که نیازمند نیستند بهتر است یارانه نگیرند.

 

 

سیدمحمود نبویان (تهران) دریافت می‌کنم

 

«به دنبال انصراف از دریافت یارانه هستم»

در همان زمان به دولت احمدی‌نژاد هم گفتم که شما باید یارانه بخشی از جامعه (ثروتمندان) را قطع کنید. راه برای قطع کردن هست اما باید دقت لازم این کار را دنبال کرد.

 

 

قاسم جعفری (بجنورد) دریافت نمی‌کنم

دولت و مجلس باید چند دهک بالا و پردرآمد را حذف کنند تا بتوان مبالغ صرفه‌جویی را برای کشور هزینه کرد.

 

 


فقر در اسرائیل در سطح بالایی قرار دارد

شبکه خبری المیادین، نوشت: سازمان همکاری‌های اقتصادی اعلام کرده است که فقر در اسرائیل با وجود اقتصاد قوی این رژیم در سطح بالایی قرار دارد و اسرائیل بیشتر هزینه‌های خود را صرف پروژه‌های نظامی می‌کند.

به گزارش فارس، این رژیم بعد از اینکه سپر دفاع موشکیش در برابر موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین شکست خورد هزینه‌های هنگفتی برای جایگزینی این سپر دفاع موشکی انجام داده است.

کتاب های شیعی در مالزی ممیزی می‌شود

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، "احمد زاهد حمیدی" وزیر کشور مالزی در آیین رونمایی از دو کتاب در کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی گفت: نهادهای مسوول محتوای کتاب‌های جدید "فیصل تهرانی" را بررسی می‌کنند و در صورتی که محتوای آن‌ها تبلیغ برای مذهب تشیع نباشد، دستور انتشار آن‌ها را صادر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، "فیصل تهرانی" نویسنده اهل سنت مالزیایی است که کتاب‌های مختلفی در حوزه‌های دینی و ضرورت وحدت میان شیعیان و سنی‌ها منتشر کرده است و "حادثه کربلا" موضوع یکی از کتاب‌های این نویسنده مالایی است و کتاب دیگر وی نیز شامل مجموعه‌ای از اشعار است.

پیش از این محتوای دو رمان دیگر "فیصل تهرانی" به دلیل آنکه از منظر نهادهای بررسی کننده تبلیغ مذهب تشیع بود، اجازه انتشار نیافت. وزیر کشور مالزی همچنین گفت دولت به هیچ سازمانی که در تعارض با هماهنگی مذهبی و نژادی در مالزی باشد، اجازه تاسیس و فعالیت نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهیم، انجمن شیعیان در مالزی تاسیس شود، زیرا این انجمن در تعارض با اتحاد میان مسلمانان است.

ناصرالدين شاه در دوران جواني/ نواندیش




تظاهرات صدها مرغ مقابل پارلمان فرانسه

 
ابتکار مخالفان ازدواج همجنس‌بازان در فرانسه، برای پلیس این کشور دردسرساز شد.

تابناک به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم نوشت: فعالان فرانسوی 450 مرغ را برای ابراز مخالفت خود مقابل پارلمان فرانسه جمع کردند. تلاش نیروهای پلیس فرانسه برای جمع‌آوری مرغ‌ها به صحنه‌های تعقیب و گریز جالبی تبدیل شد و دست کم 2 مرغ نیز در جریان این تعقیب و گریز زیر خودروهای پلیس له شدند.



هاشمی پشت فرمان کمباین! /جام



پشت پرده کنسرت‌های ایرانی خارج‌نشینان

شاهد بوده‌ایم برخی از کسانی که به قصد ادامه تحصیل به خارج از کشور به خصوص کشورهایی اروپایی و آمریکا مهاجرت می‌کنند در دام گروهک‌ها و جریان‌های ضدانقلاب می‌افتند که دلیل عمده آن ناآگاهی و عدم شناخت کافی از فعالیت‌ها و اهداف این گروه‌ها است.

به گزارش بولتن‌نیوز،‌ چند روز قبل نیز کنسرت فرامز اصلانی در تورنتوی ایتالیا برگزار شد که از بیش از آنکه هدف این برنامه صرفا اجرای یک کنسرت باشد، اهداف سیاسی داشت. در همین زمینه یکی از دانشجویان حاضر در این کنسرت در یادداشتی که برای"بولتن نیوز" ارسال کرده است، به حضور مسیح علی‌نژاد جاسوس خبرنگارنمای ضدانقلاب در پشت صحنه آن اشاره کرده است.



متن این یادداشت در ادامه آمده است: من دانشجوی سال آخر رشته مهندسی مکانیک دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا هستم و دانشجویان ایرانی زیادی در آن مشغول به تحصیل هستند و به دلیل وجود تعداد زیادی ایرانی در این شهر چندین انجمن وجود دارند که همگی آن‌ها ادعای غیرسیاسی بودن و فرهنگی بودن دارند.

هفته گذشته کنسرت یکی از خواننده‌های پاپ ایرانی در این شهر توسط یکی از این انجمن‌ها به اسم "انجمن ترنج" برگزار شد، این انجمن ادعا دارد به خط قرمزهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران پایبند است و با همین حربه جوانان و دانشجوها را جذب می‌کند. من هم مثل خیلی از دانشجوهای ایرانی دیگر در آن شرکت کردم البته با احتیاط بسیار، به دلیل اینکه من خانواده نسبتا مذهبی دارم و به هیچ وجه مایل نیستند تا من در یک برنامه نامناسب یا سیاسی و ضد انقلاب شرکت کنم.



از زمانی که من وارد سالن کنسرت شدم فضای عجیب آن توجهم را جلب کرد، در جلوی در کنسرت  یک سی دی توزیع می‌شد به اسم، کشته‌شدگان انتخابات 88 کاری از سیامک آرام و مسیح علی‌نژاد (آن هم به صورت مجانی، به تعداد بسیار بالا هم تکثیر شده بود) و در کنسرت مدام شعارهای سیاسی داده می‌شد.

اما نکته ای که بسیار جالب توجه بود این بود که در پایان کنسرت برای خانم مسیح علی‌نژاد اتاقی ترتیب داده شده بود که  دانشجویان بتوانند با ایشان عکس یادگاری بیاندازند بسیاری از دانشجویان هم او را نمی‌شناختند و او را اینطور معرفی می‌کردند که ایشان مشغول فعالیت‌های حقوق بشری برای ایران است و به کمک دانشجویان ساکن خارج از کشور احتیاج دارد.

نکته جالب‌تر اینکه بعد از گرفتن عکس با ایشان از دانشجوها پرسیده می‌شد اگر تمایل به همکاری با ایشان در امور خبرنگاری را دارند می‌توانند به "فیسبوک ترنج" میل بزنند و اعلام کنند تا در مراحل بعدی با ایشان از طرف خانم علی‌نژاد و همکارشان خانم آزاده اسدی تماس گرفته شود. در واقع کنسرت بهانه‌ای برای جذب نیرو برای یک خبرنگار ضد انقلاب خانم علی‌نژاد بود و این انجمن به راحتی با شعارهای فرهنگی اقدام به جذب نیروی سیاسی برای ضد انقلاب می‌کند.

خاتمی دفتر یادبود نلسون ماندلا را امضا کرد


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در سفارت کشور آفریقای جنوبی در تهران، دفتر یادبود نلسون ماندلا را امضا کرد.

به گزارش صراط، خاتمی پس از نوشتن یادداشت خود در دفتر یادبود نلسون ماندلا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه "آیا برای شرکت در مراسم یادبود ماندلا به آفریقای جنوبی سفر خواهید کرد یا خیر؟" گفت: هنوز تکلیف این سفر مشخص نشده و ما در حال بررسی هستیم و هنوز تصمیمی در این‌باره نگرفته‌ایم. من به دنبال لجبازی نیستم، اما هنوز برنامه سفر منتفی نشده است.

مدودف هم "آیفون" را تحریم کرد

نماینده محافظه کار مجلس روسیه می‌گوید: ابزار شناسایی اثر انگشت بر روی این تلفن‌ها می‌تواند مورد استفاده سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار گیرد، نمایندگان مجلس روسیه خواستار عدم استفاده مقامات روسی از تلفن‌های همراه "آیفون" و استفاده گوشی‌های روسی "یوتا فون" شدند.

به گزارش آفتاب، دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه که یکی از طرفداران اپل است نیز استفاده از تلفن روسی "یوتا فون" را آغاز کرده است. تلفن یوتا فون با صفحه تمام رنگی ال سی دی در دو رنگ سفید و سیاه توسط شرکت یوتا ساخته شده است.


مناظره آنلاین دانشجویی در شبکه اجتماعی افسران

مناظره‌ای با حضور دبیر سابق انجمن اسلامی و دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع رسالت و نقش‌های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
سایت افسران نوشت: امروز یکشنبه مناظره‌ای با حضور حسین حمیدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و هادی امیدی‌فر دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع رسالت و نقش‌های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در شبکه افسران برگزار و به صورت زنده پخش می گردد.

به گزارش انقلاب نیوز، شبکه تلویزیون اینترنتی آرمان زیر مجموعه شبکه خبری اجتماعی افسران در راستای بصیرت افزایی، از شبکه تلویزیون اینترنتی آرمان به صورت زنده پخش کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، یائیر لاپید ، ایهود اولمرت ، نخست وزیر ، اسراییل ، نتانیاهو ، ها آرتص ، فارس ، ایسنا ، تسنیم ، خبر ، مهر ، تابناک ، پارسینه ، عصر ایران ، آینده ، محافظه کار ، رضا خادم ، فرامرز اصلانی ، اهل سنت ، فیصل تهرانی ، زاهد حمیدی ، وزیر ، کشور مالزی ، اوکراین ، بسار ابایا ، چاوز ، ولادیمیر لنین ، شوروی سابق ، هیتلر ، نصر الله ، حزب الله ، ترکیه ، احمدی نژاد ، اردوگاه آشویتس ، لهستان ، باراک اوباما ، هاشمی رفسنجانی ، ماندلا ، ژوهانسبورگ ، پاول واکر ، ازدواج ، همجنس گرایان ، جناح راست ، جناح چپ ، فرانسه ، رئیس جمهور ، پولینگ ووکس ، ارتش سوریه ، احمد پوری ، فیس بوک ، ریچارد هالبروک ، مذاکرات صلح ، اسرائیل ، فلسطین ، سوزان رایس ، وزارت خارجه آمریکا ، هیلاری کلینتون ، جان کری ، جاکارتا ، اندونزی ، محسن ، فروردین ، حسینی ، ارسنجانی ، فسا ، قره بلاغ ، مسیح ، علی نژاد ، ایتالیا ، خاتمی ، آفریقا ، مدودف ، آیفون ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.