گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

علنا به عنوان مامور سابق CIA در دفتر احمدی‌نژاد کار می‌کردم/ حقوقدان در بین سرهنگ‌ها/ تدابیر شدید امنیتی برای سفر هاشمی رفسنجانی

علنا به عنوان مامور سابق CIA در دفتر احمدی‌نژاد کار می‌کردم، حجاب بانوان هیئت پارلمانی اروپا، افشاگری بشار اسد درباره برخی سیاستمداران عراقی، به توپ بستن محكومین دوره قاجار در شیراز، حقوقدان در بین سرهنگ‌ها، تدابیر شدید امنیتی برای سفر هاشمی رفسنجانی، چه کسانی ایده دعوت هیات پارلمانی اروپا به ایران را دادند، آگهی فروش انگشتری متبرک! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

افزایش دوره بیکاری در آمریکا

سازمان جهانی کار در تازه‌ترین گزارش خود درباره شاخص‌های کلیدی بازار کار، بیکاری بلند مدت و چالش جدید برای بسیاری از کشورها اعلام کرد: برای جویندگان کار پیدا کردن شغل در یک دوره 6 ماهه و یا کمتر از آن به صورت فزاینده‌ای دشوار شده است.

به گزارش مهر، در اسپانیا، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، صربستان و بلغارستان بیکاری طولانی مدت جویندگان کار نسبت به سال 2008 تا 40 درصد افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در کشورهای با نرخ بیکاری مشابه، روندهای متفاوتی در بازار کار وجود دارد.

بر پایه این گزارش، در حالی که نرخ بیکاری در ایالات متحده و آلمان بین سال‌های 1970 و 2013 در حدود 6.3 بود اما بیکاری در آلمان به طور متوسط کوتاه‌تر از آمریکا بود. از سویی در فرانسه که نرخ بیکاری آن حدود 30 درصد بالاتر از آلمان از سال 1991 بوده است، اما متوسط زمان دستیابی یک کارگر بیکار به شغل نسبت به آلمان کمتر بوده است.

تصاویر منتشر نشده‌ای از مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی

تصاویر منتشر نشده‌ای از مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام رهبری که به مناطق روستایی و محروم در نقاط مختلف کشور سفر کرده بود، در تسنیم منتشر شد.









روح توافق ژنو: مواظبم کسی من را نقض نکند


نواندیش در مطلب طنزی به نقل از روزنامه قانون نوشت: از آنجایی که این روزها دائم صحبت از "روح توافق ژنو" است تصمیم گرفتیم مصاحبه‌ای را با ایشان داشته باشیم تا مردم بیشتر با این روح ارجمند آشنا شوند. مصاحبه روشنگرانه ما را با روح توافق ژنو بخوانید.

سلام. لطفا خودتان را معرفی کنید. - با عرض سلام خدمت شما و خوانندگان محترم، بنده روح توافق ژنو هستم.

 در آغاز مصاحبه می‌خواهیم کمی ‌از فعالیت‌هایتان در این روزها به ما بگویید. - روزها که کار خاصی ندارم. معمولا در کاخ سفید توی هوا می‌چرخم و مواظبم کسی من را نقض نکند. کار من بیشتر شب‌هاست.

شب‌ها؟ - بله. شب‌ها ملافه می‌اندازم روی سرم و می‌روم بالای سر تندروها، هوووهووو (دست‌هایش را در هوا تکان می‌دهد) اینطوری آن‌ها را می‌ترسانم.

خاطره‌ای هم از این فعالیت‌های شبانه دارید؟ - خاطره که فراوان است. یک شب رفته بودم بالای سر یکی از این نئوکان‌های آمریکا، از خواب بیدارش کردم و گفتم سناتور! روح توافق ژنو را رعایت کن وگرنه می‌خورمت. با ترس از خواب بیدار شد و چند گلوله به سمت من شلیک کرد که به فضل الهی یکی پس از دیگری از بنده رد شدند و به دیوار اصابت کردند. به سناتور گفتم آینه آینه! بیچاره غش کرد.

 خاطره بد هم دارید؟ -روح توافق ژنو به آسمان خیره می‌شود و چند بار پشت سر هم پلک می‌زند

 آقا با شما هستم! -هان؟ بله بله ... یک بار یک غلطی کردم و شبانه رفتم به حسین آقای ش. بگویم به روح توافق پایبند باش. چشمتان روز بد‌ نبیند.

 نباید شب می‌رفتی. - چه می‌دانستم؟ فکر می‌کردم خواب است. ملافه را انداختم روی سرم و آرام آرام رفتم بالای سرش و پتو را زدم کنار، ولی دیدم توی رختخواب نیست. نگو بر اساس اسناد و مدارکی که در اختیار داشت این روز را پیش‌بینی کرده بود و پشت در قایم شده بود. یهو پرید و از پشت ما را گرفت.

اوه اوه ... تو مگه روح نیستی؟ چه جوری گرفت؟ - سوال بعدی لطفا.  خب حالا چه جوری ولت کرد بری؟ -برای آزاد کردنم دو تا شرط گذاشت یک اینکه اعتراف کنم شخصی به نام محمد خاتمی‌هستم که در ازای دریافت مبلغی ناچیز از منابع غربی ماموریت دارم تا کیهان را وادار به سکوت کنم. دو این که سه بار پشت سر هم بگویم حاج حسین دوستت داریم.

الان آقای عراقچی گفته اقدام آمریکا مبنی بر قرار دادن شرکت‌ها و افراد ایرانی در لیست تحریم‌ها خلاف روح توافق ژنو است. چه نظری داری؟ - من فعلا نظری ندارم ولی از همه کشورها می‌خواهم که به روح اعتقاد داشته باشند.

در پایان اگر حرفی، سخنی، چیزی دارید بفرمایید. - حرف خاصی ندارم فقط گله دارم از بعضی افراد بی‌جنبه که وقتی "توافق ژنو" با آن‌ها شوخی می‌کند در جواب می‌گویند تو روحت.

وبلاگ نماینده‌ای که تصویرش سانسور شده!

وبلاگ رسمی امیر خجسته نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی



به مذاكرات ژنو۲ خوش‌بین نیستم

فابیوس وزیر خارجه فرانسه گفت: فرانسه برای موفقیت مذاکرات ژنو۲ که برای ماه آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است، تلاش می‌کند اما "تردیدهای زیادی" در این‌باره وجود دارد و به موفقیت مذاکراتی که قرار است در قالب نشست ژنو۲ برگزار شود، چندان خوش‌بین نیستم.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لوران فابیوس" که در کنفرانس سیاست جهانی در موناکو صحبت می‌کرد، گفت که فرانسه برای موفقیت مذاکرات ژنو ۲ که برای ماه آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است، تلاش می‌کند اما تردیدهای زیادی در این‌باره وجود دارد.

وی ادامه داد: نسبت به وضعیت سوریه بدبین هستم. اگر مذاکرات ژنو۲ موفقیت‌آمیز نباشد، مشکلات همسایگان سوریه نیز ادامه خواهد داشت.

حجاب بانوان هیئت پارلمانی اروپا





افشاگری بشار اسد درباره برخی سیاستمداران عراقی


روزنامه الصباح عراق، نوشت: بشار اسد فاش کرد که برخی سیاستمداران عراقی از او خواسته‌اند مرزها را برای کسانی که "جهادی" می‌نامند باز بگذارد تا به فرایند سیاسی (عراق) ضربه بزنند و دولت سوریه صدای ضبط شده این سیاستمداران را در اختیار دارد و در زمان مناسب آن‌ها را پخش خواهد کرد.

به گزارش فارس، روزنامه الصباح به نقل از منابع رسانه‌ای با اعلام این خبر افزود: برخی سران عراقی که در فرایند سیاسی این کشور حضور دارند، از رئیس‌جمهور سوریه خواسته‌اند که مرزهای کشورش را برای ورود "جهادی‌ها" (عناصر افراطی) به خاک عراق باز بگذارد.

"بثینه شعبان" مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه نیز در همین رابطه گفته است: "سیاستمدارانی که به دولت سوریه حمله می‌کنند، همان کسانی هستند که از ما می‌خواستند مرزهایمان را به روی کسانی که آن‌ها را جهادی می نامند، باز بگذاریم."

به توپ بستن محكومین دوره قاجار در شیراز

شیرازه نوشت: دوران قاجار در قبال جرم گناهكاران مجازات‌های سنگین و گاها وحشتناكی را اتخاذ می‌كردند. یكی از این مجازت‌ها، قرار گرفتن مجرم در مقابل توپ بود.




راه‌اندازی صفحه مزدوران در فیس‌بوک

در روزهای اخیر یک صفحه فیس‌بوکی با نام "مزدوران" راه‌اندازی شده است، که رسالت خود را معرفی و افشاگری عوامل پیدا و پنهان رادیو فردا معرفی کرده است.



به گزارش پارسینه، در یکی از پست‌های افشاگرایانه این صفحه آمده است: آرش از نظر اخلاقی فردی اقتصادی و حتی خسیس است. به صورتی که چند ماه پیش برای اسباب‌کشی رفتن به خانه جدید به تنهایی همه وسایل را انتقال داد تا هزینه گران شرکت‌های حمل و نقل اثاثیه در جمهوری چک را پرداخت نکند!

رادیو فردا یک ایستگاه رادیویی فارسی‌زبان است که به هزینه کنگره آمریکا و تحت نظر "هیئت رئیسه سخن‌پراکنی" (یک سازمان خبرگزاری متعلق به سازمان CIA است. هدف از ایجاد این سازمان پیشبرد و گسترش دموکراسی و آزادی مد نظر آمریکا در جهان به ویژه غرب آسیا اعلام شده‌است) اداره می‌شود.

ماجرای شوهر عمه، کاشان و دست زدن به افتخارش!

شرق در مطلبی طنز نوشت: دیروز مساله سیاسی شوهرعمه را بررسی کردیم و فکر کردیم قال قضیه را کندیم. اما انگار مساله شوهرعمه "کیم جونگ اون" مساله پیچیده‌ای است. به همین مناسبت خبرگزاری کره‌شمالی که خبر دیگری نداشت از کره بدهد، در گزارشی با اشاره به اعدام شوهرعمه رهبر این کشور یکی از اقدامات نامناسب او را "دست‌نزدن با هیجان" در نشست‌های سیاسی اعلام کرد.

خیلی عجیب است. در کره‌ شمالی برای "دست‌نزدن با هیجان" آدم را اعدام می‌کنند. در جاهای دیگر دنیا اگر به چیزی دست بزنی و هیجانی شوی، تذکر می‌دهند. یعنی اگر عمل "دست‌نزدن با هیجان" عملی سیاسی در کره‌شمالی در نظر گرفته شود، بقیه مردم دنیا مشغول اعتراض سیاسی هستند.

دیالوگ خارجی:- بی‌ادب. چرا دست می‌زنی؟ آن‌هم اینقدر با هیجان؟  - چون اگر دست نزنم، می‌فرستندم کره‌شمالی.

دیالوگ کره‌شمالی 1:- دروغ می‌گوید جناب قاضی. من فعال سیاسی هستم. به نشانه اعتراض سیاسی، با هیجان دست زدم، حالا ایشان شاکی شده.

دیالوگ کره‌شمالی2:  -چرا دست می‌زنی؟ - می‌خواهم اعدام نشوم عزیزم.  -باشه. دست بزن. ولی خیلی هیجان‌زده نشو.

دیالوگ کره‌ای رسمی: - به افتخار "اون" دست بزنید.- نمیشه قربان. آخه وقتی به افتخار اون دست می‌زنیم اینقدر هیجان‌زده می‌شویم...

کاشی سیاسی: خبرگزاری کره‌شمالی گزارش داده است: شوهرعمه کیم جونگ اون، یعنی جانگ سونگ تائک، چهره واقعی‌اش را به‌عنوان یک "خائن" در همه مراحل نشان داد. مثلا چی؟

مثلا خبرگزاری کره‌شمالی گفته: (بدون شوخی و کاملا جدی:) شوهرعمه اون علاوه بر "دست‌زدن بدون شور و هیجان در نشست‌های سیاسی" در برنامه "کاشی‌کاری یادبود رهبر کره‌شمالی" مانع ایجاد کرده است.

دیالوگ کره‌ای کاشی:- چرا باغچه را جای گلکاری، کاشیکاری کردی؟  - به احترام رهبر کره‌شمالی.

دیالوگ کاشی کره‌ای: - ببخشید کاشی دارید؟ - نه آقاجان. من کار سیاسی نمی‌کنم.

دیالوگ کاشی: کاشانی‌ها اعلام کردند برای بعضی از مغرضان این سوءتفاهم ایجاد شده که کاشیکاری رهبر کره‌شمالی کار کاشی‌ها بوده که بهش می‌گویند کاشی‌کاری. اما اینطوری نیست. کاشی‌کاری مثل موزاییک‌کاری و سرامیک‌کاری است و ناآرامی‌های سیاسی در کره‌شمالی به‌خصوص کاشیکاری اون، ربطی به کاشیکارهای این، یعنی کاشان، ندارد.

پیگیری موضوع "لوینسون" در تماس تلفنی اوباما و روحانی!

"جی کارنی" اعلام کرد که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با حسن روحانی، رییس جمهور ایران مساله رابرت لوینسون فردی که به ادعای آمریکا در ایران ناپدیده شده بود را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، بنابر گزارش سایت النشره، کارنی افزود که اوباما (در این تماس) درخواستش را برای آزادی لوینسون تکرار کرد. وی بیان کرد که آخرین نشانه‌های موجود درخصوص زنده‌بودن لوینسون به سال 2011  بر می‌گردد که کاخ سفید اطلاعاتی را دریافت کرد مبنی بر اینکه این فرد در جنوب غربی آسیا زندانی است در آن زمان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا خواهان بازگشتش شده بود.

ادعای سایت النشره در حالی مطرح می‌شود که در زمان تماس تلفنی روحانی و اوباما که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت از موضوع پیگیری وضعیت لوینسون که به ادعای مقامات آمریکایی در ایران ناپدید شده، در این تماس تلفنی خبری منتشر نشد.

حقوقدان در بین سرهنگ‌ها

شیرازه، تصویری از حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران اسلامی در ایام دفاع مقدس در پادگان دوکوهه بین رزمندگان سپاه اسلام منتشر کرد.






تدابیر شدید امنیتی برای سفر هاشمی رفسنجانی
 
سفر هاشمی رفسنجانی به استان کرمان با واکنش‌های جالبی از سوی دوستان وی در کرمان روبه رو شده است. یکی از این واکنش‌ها تعطیلی دانشگاه آزاد در روزهای پنج شنبه و جمعه است، البته به خودی خود دانشگاه آزاد کرمان پایان هفته‌ها تعطیل بوده است، اما ساختمان این دانشگاه پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها در اختیار واحد علوم و تحقیقات استان کرمان است.

سایت دانا نوشت: هفته گذشته دانشجویان علوم و تحقیقات واحد کرمان با خبر تعطیلی هفته آینده کلاس‌هایشان در این بهبوهه امتحانات و جلسات پایانی کلاس‌ها و برگزاری کلاس‌های جبرانی و رفع اشکال روبه رو شده‌اند.

یکی از اساتید این دانشگاه در این رابطه گفت: مثل اینکه هفته آینده قرار است درب دانشکده‌ها را نیز پلمپ کنند و تمامی کلاس‌ها تعطیل است و این تعطیلی به ضرر دانشجویان خواهد بود، زیرا که جلسات پایانی آنان به تعویق می‌افتد و فرصتی برای مطالعه تا امتحانات خود را نخواهند داشت.

در آذر ماه 1391؛همه چیز برای سفر هاشمی رفسنجانی به زادگاهش رفسنجان به نظرآماده می‌آمد که اعتراض همشهریانش بخاطر مواضع مشکوک وی در سال‌های اخیر، نقطه پایانی بر سفری بود که هرگز آغاز نشد. اما این بار بهانه این سفر، دعوت استاندار اعلام شده است.

سال گذشته نشریات محلی و تابلوهای تبلیغاتی زیادی در سطح شهر مردم را به جلسه‌ سخنرانی هاشمی رفسنجانی در نکوداشت هاشمیان دعوت کرده‌اند و همه جا حرف از سفر قریب‌الوقوع هاشمی به زادگاهش است. اما این بار عده‌ای تلاش دارند تا خیلی بی سر و صدا سفر را انجام دهند تا بار دیگر با اعتراضات مردمی روبرو نشوند.

 جشن کریسمس ساختگی ملکه انگلیس و تازه وارد  

"الیسون جکسون" یک عکاس بریتانیایی عکس‌هایی ساختگی و فرضی را از نخستین شام کریسمس " جورج" نتیجه تازه متولد شده خانواده سلطنتی بریتانیا منتشر کرد.

به گزارش عصرایران، در این عکس‌های فرضی و ساختگی ملکه الیزابت دوم به همراه پرنس چارلز و عروسش، پرنس ویلیام و کاترین میدلتون و نوزاد جدیدشان و نیز پرنس هری، شام کریسمس را جشن گرفته و هدیه‌های نخستین کریسمس "جورج" عضو تازه خانواده را می‌دهند.





عروسی دختر رییس‌جمهور هندوراس در استانبول

به گزارش جمهوریت به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه "روزا النا لوبو جوارز" دختر رییس‌جمهور هندوراس با یک شهروند ترکیه‌ای ازدواج کرد و مراسم عروسی آن‌ها در هتلی در استانبول برگزار شد.

"پورفیریرو  لولو سوسا" رییس‌جمهور هندوراس به همراه همسر ترک‌تبار خود نیز در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم ازدواج جمعی از مقامات محلی و سیاسی از جمله شهردار استانبول و برخی از سیاسیون عضو حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه نیز شرکت کردند.



یک مقایسه میان کابینه دکتر روحانی و باراک اوباما

داریوش سجادی در صفحه پلاس خود نوشته است: مطابق گزارش شماره دسامبر ماه‌نامه آمریکایی "آتلانتیک" تعداد اعضای کابینه آقای روحانی که از دانشگاه‌های آمریکا با مدرک دکتری تخصصی فارغ‌التحصیل شده‌اند از تعداد اعضای کابینه آقای باراک اوباما که دارای این مدرک از دانشگاه‌های این کشور هستند، بیشتر است.(!)



به گزارش بولتن، هر چند برخورداری از تخصص بالای دانشگاهی در کنار توان مدیریتی و نبوغ ذاتی حداقل‌های لازم برای تصدی مسئولیت در مناصب بالای حکومتی است، اما نباید این ملاحظه را نیز از نظر دور داشت که اولویت و بلکه انحصار احراز چنین مسئولیت‌هائی باید به نخبگانی تعلق بگیرد که حتی‌المقدور مدارک دانشگاهی و سوابق خود را در داخل کشور تحصیل کرده‌اند.

نمی‌توان این واقعیت را از نظر دور داشت که چنان افرادی هر اندازه هم که برخوردار از صیانت نفس و وطن‌دوستی باشند، اما بالطبع بدلیل سال‌های اقامت خود در بلاد راقیه (!) از آن بلاد و در آن بلاد برای خود خاطره ساخته و حامل چنان خاطراتی با خودند! صرف همین برخورداری از خاطره تا آن اندازه ظرفیت دارد تا ضمیر ناخود آگاه ایشان را حامل نوعی سمپاتی و علقه و گرایش نسبت به کشور محل تحصیل‌شان نماید.



انتشار خاطرات "رایان کراکر" سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان در پائیز سال 88 سندی موثق از چنین برآیندی است خصوصاً آنجا که در بخشی از خاطراتش می‌نویسد:...  یک هفته پس از حملات یازده سپتامبر در سال ۱۳۸۰ و در جریان مذاکرات ژنو با چند دیپلمات ایرانی، مذاکراتی درباره حمله به افغانستان داشته است ... من واقعاً از هویت طرف‌های ایرانی خود متعجب شده بودم. دو نفر از سه نفرشان در آمریکا درس خوانده بودند و ما در وقت تنفس راجع به فوتبال دانشگاه UCLA حرف می‌زدیم.

...آنچه که برایم جالب‌تر از همه بود، اشتیاق آنان نسبت به اعزام نیروهای آمریکا، همان "شیطان بزرگ"، به حیاط خلوت ایران یعنی افغانستان بود" هر چند نمی‌توان منکر استثناهای قابل افتخاری مانند "مصطفی چمران" شد اما واقعیت آنست که عقل سلیم قاعده را بر اساس استثناء نمی‌چیند!

چه کسانی ایده دعوت هیات پارلمانی اروپا به ایران را دادند؟

به گزارش پارسینه، ایده اصلی دعوت هیات پارلمانی اروپایی به ایران حاصل تعامل "محمدرضا تابش" نماینده اصلاح طلب (خواهرزاده سیدمحمدخاتمی) و "کاظم جلالی" نماینده اصولگرای نزدیک به لاریجانی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است.



هیات پارلمانی اروپایی در اقدامی کم سابقه و با درخواست خودشان ابتدا در محل سفارت یونان در تهران، به دیدن نسرین ستوده و جعفر پناهی دو فعال سیاسی و زندانی امنیتی سابق رفتند و سپس با سید محمد خاتمی دیدار کردند. این هیات پارلمانی اروپایی قرار است در روزهای آتی با هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی و محمدجواد ظریف هم دیدار کنند.
حجاب زنان هیئت پارلمانی اروپا در تهران

این پاها بوسیدن دارد

الف نوشت: در آستانه اربعین حسینی در کشور عراق، هم اکنون گروه‌های مختلف مردمی، با پای پیاده در حال حرکت به سمت کربلا هستند. تصویر زیر یکی از پزشکان مستقر در موکب‌های بین راهی را نشان می‌دهد که در حین مداوا، بر پاهای یکی از زائرین بوسه می‌زند.



علنا به عنوان مامور سابق CIA در دفتر احمدی‌نژاد کار می‌کردم

آسوشیتدپرس در گزارشی تحقیقی گفت که رابرت لوینسون، شهروند آمریکایی که به طور مرموزی در سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش در  ایران ناپدید شد، در حال انجام ماموریتی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بود. ویس اف امریکا نوشت که آسوشیتدپرس، و روزنامه واشنگتن پست می‌گویند لوینسون برای گروهی از تحلیلگران سازمان سیا که اجازه اجرای ماموریت در خارج از آمریکا را نداشتند، اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد.



به گزارش انتخاب، در این زمینه "رابرت بائر"، مأمور سابق سی آی اِی به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ داده است.

-آیا انتشار گزارش فوق در زمانی که ایران و آمریکا در حال پیشبرد مذاکراتی حساس درباره برنامه اتمی ایران هستند، می‌تواند به اعتبار آمریکا ضرر بزند؟

مشکل این است که ایرانی‌ها دیگر می‌دانند که لوینسون با سی آی اِی تماس داشته. دیگر مهم نیست که مأموریت داشته یا نه. در همان زمانی که لوینسون به ایران رفت، من هم رفته بودم...علناً بعنوان یک مأمور سایق سی آی اِی. من در دفتر احمدی نژاد، زمانیکه هنوز شهردار بود کار کردم. تا زمانیکه رو راست باشی، با سابقه‌ات مشکلی ندارند. لوینسون غیرقانونی وارد کیش شد و "داوود صلاح‌الدین" را ملاقات کرد. رابطه صلاح‌الدین هم با دستگاه اطلاعاتی کاملاً روشن است. ماجرا خیلی احمقانه بود. چه اتفاقی برای او افتاد، من نمی‌دانم. اما این که آیا به رابطه کنونی آمریکا-ایران صدمه می‌زند یا نه، به نظر من می‌زند و به همکاری آسیب می‌زند.

-گزارش چه تآثیری بر خود لوینسون خواهد داشت و آیا ممکن است باعث یک معامله شود؟

نمی‌دانم. حدس من این است که او را تحویل یک گروه افراطی داده باشند مثلا در بلوچستان ولی این گزارش می‌تواندبه او آسیب برساند. ما اینقدر با این مسئله بازی کردیم، در موردش دروغ گفتیم، قضیه را از خانواده‌اش پنهان نگه داشتیم که این گزارش میتواند به آتش دامن بزند.

-در مورد دیوید بلفیلد، یا همان داوود صلاح‌الدین چه می‌توانید بگوئید؟

داوود صلاح الدین اسمی است که او برای خودش انتخاب کرد و اکنون بعنوان خبرنگار در تهران کار می‌کند و کتاب می‌نویسد. زمانی که من تهران بودم سعی کردند ما را به هم معرفی کنند. من داشتم یک فیلم در مورد بمبگذاری انتحاری تهیه می‌کردم و حاضر به ملاقات با او نشدم...نگران بودم ... ...چرا با ملاقات با این آمریکایی آن‌ها را تحریک کنم؟ من نمی‌فهمم چرا لوینسون از او بطور مخفیانه در ایران استفاده کرد. کل این ماجرا بسیار غیرطبیعی و فکر نشده بود. همانطور که گفتم بنظر من، به ضرر ما تمام خواهد شد.

آگهی فروش انگشتری متبرک!

در یکی از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش آگهی جالبی درج شده است که بدون هیچ‌گونه توضیحی پارسینه آن را منتشر می‌کند: سنگ این انگشتر تکه‌ای از سنگ قبر امام حسین(ع) بوده و اهدایی از طرف حرم مطهر امام حسین(ع) به یکی از مسئولان می‌باشد که از طرف ایشان این سنگ به تعدادی نگین انگشتر تبدیل شده است که یکی از آن‌ها در اختیار این جانب است.



بنده جهت انجام برخی کارهای خیر تصمیم به فروش آن گرفته‌ام. فروش این انگشتر معنوی با بیشترین قیمت پیشنهادی صورت خواهد پذیرفت. حداقل مبلغ پیشنهادی 10 میلیون تومان می‌‌باشد.

جوان‌ترین وزرای جهان

"سباستین کورس"  جوانترین وزیر خارجه جهان با 27 سال سن به زودی به کابینه دولت اتریش می‌پیوندد. وی برای این مسئولیت برگزیده شده است تا در جمع وزیران خارجه اروپا با میانگین سنی بیش از 50 سال نقش‌آفرینی کند. کورس که اکنون یکی از اعضای ارشد حزب مردم اتریش است بیش از پنج سال سابقه متمرکز سیاسی ندارد و هرچند سال 2008 فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و نامزد شرکت در انتخابات پارلمانی شد، اما نتوانست کرسی در پارلمان به دست آورد.



حنا ربانی 36 ساله که از ۳۰ تیر ۸۹، یعنی وقتی 33 ساله بود به عنوان اولین وزیر خارجه زن پاکستان و جوانترین آن‌ها انتخاب شد. حنا در یکی از خانواده‌های مهم و سرشناس پنجاب متولد شده بود و طبق سنت شبه جزیره هند، مجبور بود وارد سیاست شود. حنا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۸ به عنوان نماینده مجلس عوام پاکستان انتخاب شده و در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ هم وزیر امور اقتصادی و دارایی این کشور بود.



سیلویو برلوسکونی در روزهایی که نخست‌وزیر ایتالیا بود، یک عضو جوان و پرحاشیه را به کابینه‌اش اضافه کرد تا سکاندار وزارت جوانان و فرصت‌های برابر این کشور باشد. "مارا کارفانیا" وقتی به وزارت رسید ۳۳ ساله بود و از سال‌ها قبل در عرصه مد و زیبایی فعالیت داشت. او در سال ۱۹۹۷در مسابقات زیبایی ایتالیا شرکت کرده بود و بعد از آن در یک شبکه تلویزیونی متعلق به برلوسکونی مشغول به کار شده بود.



کارفانیا، همان زنی بود که باعث شد برلوسکونی در برابر ملت ایتالیا از همسرش ورونیکا عذرخواهی کند. او در مراسمی به کارفانیا گفته بود: "حاضرم با تو ازدواج کنم اما متاسفانه نمی‌شود، چون همسر دارم!"

رکورد کم سن و سال‌ترین وزیر دنیا اما در اختیار یک دانش‌آموز فلسطینی است که تنها به مدت یک روز وزارت را تجربه کرد. بشائر عثمان دختر 16 ساله‌ای بود که چند ماه قبل مسئولیت وزارت حکمرانی محلی تشکیلات خودگردان فلسطین را بر عهده گرفت تا در طرح نوآورانه‌ای که این وزارتخانه برای تجربه‌اندوزی جوانان تدارک دیده بود، شرکت کند.



لقب جوان‌ترین وزیر تاریخ ایران به محمدجواد تندگویان می‌رسد. تندگویان در سال 59 یعنی در 30 سالگی به وزارت نفت در دولت شهید رجایی رسید و در همان سال توسط نیروهای عراقی به اسارت درآمد و بعد از 11 سال به شهادت رسید.



بعد از تندگویان اما دکتر حسین فاطمی جوان‌ترین وزیر ایران بود که در سال 1331 در سن 34 سالگی وزارت خارجه دولت مصدق را به عهده گرفت و در 10 ماهی که مسئولیت آن را به عهده داشت، با مخالفت‌های شدید محمدرضا پهلوی رو به رو بود. دکتر فاطمی اگرچه در 37 سالگی اعدام شد، اما در جریان نهضت ملی شدن نفت از همکاران نزدیک مصدق بود. تا جایی که به گفته مصدق، فاطمی اولین کسی بود که پیشنهاد ملی شدن صنعت نفت در سراسر ایران را ارائه داد و در این راه به مصدق کمک‌های فراوانی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار