رادیو و تلویزیون درهفته‌ای که گذشت؛

حادثه‌ای تلخ برای "معراجی ها" / "رویگری" و "مظفری" در بیمارستان

یک اتفاق پیش‌بینی نشده در پشت صحنه "معراجی‌ها" در جاسازی بمب‌های مربوط به سکانسی که قرار بود گرفته شود، رخ داد و این انفجار جان 5 تن از عوامل این پروژه را گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در این هفته رادیو و تلویزیون  با رویدادهای مختلفی همراه بود.




بنا بر این گزارش؛ مهمترین رویداد این هفته رادیو و تلویزیون، انفجار در پشت صحنه سریال "معراجی ها" بود. قبل از شروع فیلمبرداری در پشت صحنه این پروژه در شهرک سینمایی دفاع مقدس انفجاری رخ داد، بر اثر این انفجار، 5 نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند، "علی‌اکبر رنجبر" مدیر شهرک سینمای دفاع مقدس، "جواد شریفی‌راد" مسئول جلوه‌های ویژه، "رضا فرجی" دستیار تولید، "مهدی مرادی" جلوه‌های ویژه، "جمشید اصفهانی‌فر" نگهبان از کشته شدگان این حادثه بودند.

معاون سیما در پیامی غم فرزندانی از خانواده هنری کشور را که در راه جاودانه ساختن نام و یاد پایمردان هشت سال مقدس و به تصویر کشیدن صحنه‌های دلدادگی جوانان در اردوهای راهیان نور، خود راهی دیار نور شدند، به خانواده این عزیزان، جامعه هنرمندان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت گفت.

همچنین سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» حادثه‌ی ناگوار در پشت صحنه‌ی «معراجی‌ها» را تسلیت گفت.

روابط عمومی سازمان صدا و سیما با صدور پیامی درگذشت جمعی از هنرمندان کشور را در پی وقوع حادثه انفجار در پشت صحنه سریال «معراجی‌ها»  تسلیت گفت.

همچنین مراسم خاکسپاری این هنرمندان صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان از میدان فردوسی آغازشد و به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شدند.


"رضا رویگری" بازیگر سینما‌، تئاتر و تلویزیون در بیمارستان «پارسیان» بستری شده است. یکی از مسئولان این بیمارستان درباره آخرین وضعیت رضا رویگری گفت: فعلا حال ایشان بد نیست و تحت نظر پزشک درمان‌گر خود مراحل درمان را طی می‌کند. به گفته این مسئول، رویگری در بخش مراقبت‌های ویژه‌ آی.سی.یو بستری است، اما معلوم نیست چه زمانی به بخش عمومی منتقل خواهد شد. او همچنین دلیل بستری شدن این هنرمند را اعلام نکرده است.


همچنین دختر "مجید مظفری" بازیگر سینما و تلویزیون از بستری شدن پدرش در بیمارستان به دلیل فشارهای عصبی و همچنین آلودگی هوا خبر داد. اکنون "مجید مظفری"  در منزل خود اسراحت می‌کند و به گفته دخترش حالش روبه بهبود است.
 

دیگر رویداد این هفته،  مدیر شبکه سه ضمن آرزوی سلامتی و صبر برای جواد خیابانی از تعهدکاری این مجری و گزارشگر شبکه سه قدردانی کرد.  "مجید زین‌العابدین" در پیامی با توجه به درگذشت والده‌ "جواد خیابانی" دقایقی قبل از مسابقه تیم‌های پرسپولیس و نفت تهران در روز جمعه 13 دی ماه و تعهد کاری این گزارشگر با سابقه صداوسیما در پیامی از خیابانی قدردانی کرد.
 
شورای نظارت بر صداوسیما در تحلیلی سه مجموعه‌ "همه‌ بچه‌های ما"  تاجبخش فناییان، " پژمان"  سروش صحت و "زمانی برای عاشقی"  محمد حسین لطیفی  را ارزیابی کرد. این شورا  "همه بچه‌های ما"  را ضعیف، " پژمان"  تولید شبکه سوم سیما را موفق و  "زمانی برای عاشقی"  تولید شبکه تهران را متوسط ارزیابی کرد .
 
در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره تلویزیونی جام‌جم، از تمبر، پوستر و سایت جشنواره با حضور هنرمندان و مدیران تلویزیون رونمایی شد .   در مراسم افتتاحیه جشنواره تلویزیونی جام‌جم که در سالن اجتماعات ساختمان معاونت سیما برگزار شد، "علی دارابی"  معاون سیما و" مهدی فرجی" مدیر شبکه یک و دبیر جشنواره  و جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون حضور داشتند.

همچنین محمدرضا معصوم‌زادگان دبیر بخش فیلم‌های تلویزیونی سومین جشنواره بین المللی جام جم گفت: فیلم های منتخب این جشنواره  از شبکه دو ساعت 21 ، از شبکه چهار ساعت 23:15  و شبکه نمایش ساعت 15 در حال پخش است.

کاندیداهای بخش فیلم‌های تلویزیونی سومین جشنواره بین‌المللی جام‌جم سیما در رشته‌های  بازیگری مرد و زن ، کارگردانی، تهیه کنندگی، فیلمنامه و تدوین  اعلام شده است.   

 دیگر رویداد این هفته رادیو و تلویزیون ،تشکیل  اولین کارگروه مشترک صداوسیما و سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مدیران و کارشناسان این دو نهاد در معاونت صدا بود.
 
در برنامه این هفته "مناظره " با حضور موافقان و مخالفان بودجه 93 بهداشت و درمان بررسی شد.

 
 مدیر رادیو ایران به همراه مدیران گروه‌های برنامه‌ساز این رادیو از باغ‌ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بازدید کردند.

 
سری اول سریال طنز "پایتخت" به کارگردانی سیروس مقدم هر شب ساعت 20:30  دقیقه از شبکه آی‌فیلم درحال پخش است.
 
فیلم سینمایی " بوعلی‌سینا " دوبله شده به زبان روسی شبکه تلویزیونی بلاروس 3 بازپخش شد.  این فیلم سینمایی اولین بار در کنفرانس بین‌المللی «بوعلی‌سینا، نابغه‌ای از شرق» که در  آذر ماه امسال در جمهوری بلاروس برگزار شد به نمایش درآمد.
 
  نمایش " امیرکبیر"  که براساس زندگی "میرزا محمد تقی‌خان فراهانی" مشهور به امیرکبیر، صدراعظم‌ نامدار ایران در زمان ناصرالدین‌ شاه قاجار به رشته تحریر در آمده از رادیو نمایش پخش شد. ای ن نمایش به کارگردانی رضا عمرانی است.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار