رادیو و تلویزیون در هفته‌ای که گذشت؛

ویژه برنامه صداو سیما در ایام محرم /"پایتخت2" بهترین سریال اجتماعی

صدا وسیما با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه‌ها یی را با موضوع محرم و عاشورا برای این ایام تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون  باشگاه خبرنگاران، در این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی  همراه بود. 


بنابراین  گزارش؛  مهمترین رویداد این هفته رادیو و تلویزیو ن،تسلیت روابط عمومی صداوسیما در پی درگذشت "حاج حبیب‌الله عسگراولادی" بو د،اداره کل روابط عمومی صداوسیما درگذشت "حبیب الله عسگر اولادی " را به خانواده و همرزمان آن مرحوم تسلیت گفت.

"مرحوم عسگراولادی" بیش از شش دهه مبارزه و مجاهدت در راه به ثمر رساندن آرمان‌های انقلاب را در پرونده خود دارد.


صدا وسیما با فرارسیدن ایام سوگواری سرو وسالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه‌های متنوعی را با موضوع محرم و عاشورا  برای این ایام تدارک دیده است.


سریال "خرده ستمگران" از شبکه سه و سریال "زمانی برای عاشقی"  سریال‌های ماه محرم امسال هستند، که پخش آنها آغاز شده است. همچنین سریال "زمانی برای عاشقی" از رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می‌شود.

نشست  برنامه‌های ویژه ماه محرم شبکه‌های رادیویی  با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر دبیر شورای معارف معاونت صدا و مدیر کل طرح و برنامه معاونت صدا در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. در این نشست اعلام شد که از 25 شبکه رادیویی، در محرم نزدیک به 80 هزار دقیقه برنامه پخش خواهد شد که در دو هزار 265 برنامه و با 292 عنوان پخش می‌شوند.

بیش از 10 فیلم و 3 سریال تلویزیونی تولید مرکز هنرهای نمایشی رادیو در ایام محرم از رادیو نمایش پخش می شود؛ سریال "مختارنامه"، "شب دهم"، "آخرین دعوت"،" معصومیت از دست رفته "   ازجمله سریال‌هایی است که از اول ماه محرم به ترتیب از شبکه رادیویی نمایش  پخش  می‌شود.

همچنین  پخش مجموعه تلویزیونی "معصومیت از دست رفته" به مناسبت فرا رسیدن محرم‌الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) از سیمای اردوی شبکه سحر آغاز شده است.

به مناسبت ایام محرم، مشاعره عاشورایی از شبکه آموزش در حال پخش بوده، اشعاری که با مضمون عاشورا و محرم است از سوی داوطلبان شرکت‌کننده در برنامه مشاعره عاشورایی خوانش می‌شود.

مرکز هنرهای نمایشی رادیو بیش از 80 قسمت نمایش ویژه‌ی ایام محرم  را برای پخش از شبکه‌های مختلف رادیویی آماده کرده، نمایش‌هایی همچون کتمان، نسیم تقدیر، تا رهایی، شب‌های تردید، روزهای تاریک، اندوه خورشید، فراموشی، خادم الفقرا، گام‌های ابدی، مخمصه، لیلی از نگاه مجنون و کلاهخودی به رنگ شب به ترتیب از رادیوهای ایران، ورزش، جوان، فرهنگ، نمایش، تهران، معارف، مهارت، صدای آشنا و سلامت ، به روی آنتن رفته است.

همچنین "رادیو فصلی" در ایام محرم با عنوان جدید "رادیو محرم" به روی آنتن رفته است.

دیگر رویداد این هفته رادیو وتلویزیون، سریال تلویزیونی "پایتخت 2" که در نوروز 92 به کارگردانی "سیروس مقدم" پخش می‌شد، در جشنواره‌ای در عراق، به عنوان بهترین سریال اجتماعی شناخته شد.

یکی دیگر از رویدادهای این هفته رادیو و تلویزیون، دیدار سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا از پشت صحنه سریال "شاهگوش" بود.

همچنین سرداردکتر سعید منتظرالمهدی (معاون اجتماعی ناجا)، مهدی فرجی (مدیر شبکه یک سیما)، رحمان سیفی آزاد (مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک) و دکتر رایانی (ناظر کیفی معراجی‌ها) از پشت صحنه "معراجی‌ها"ی ده‌نمکی بازدید کردند.

حضور رئیس فیفا "سب‌بلاتر" در ایران به صورت زنده از شبکه ورزش پخش شد ، همچنین کنفرانس خبری "بلاتر" به صورت زنده به روی آنتن رفت. 

انتهای پیام/ص



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.