رادیو و تلویزیون در هفته‌ای که گذشت؛

صدا و سیما سنگ تمام گذاشت/"شهاب حسینی" در "سرزمین کهن"

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، صدا و سیما با پخش زنده مراسم اربعین از کربلای معلی و دیگر شهرهای ایران شور و عشق حسینی را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

بنابراین گزارش، مهمترین رویداد این هفته رادیو و تلویزیون؛ پخش مراسم عزاداری اربعین از رادیو و تلویزیون بود.

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم زیارت‌خوانی اربعین در حرم حضرت معصومه(س) به طور مستقیم از شبکه سه سیما پخش شد. همچنین پخش زنده مراسم اربعین از کربلا و شهرهای مختلف ایران اسلامی به طور مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما پخش شد.
19 شبکه رادیویی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود، برنامه‌های مناسب و تأثیرگذار برای ایام عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان تولید و پخش کردند.

در دیگر رویداد این هفته، ویژه برنامه‌های مختلف برای شب یلدا از شبکه‌های صدا و سیما پخش شد.

یکی از ویژه برنامه‌ها با نام "برای امشب" از گروه جوان و اندیشه رادیو جوان به گویندگی "فرزاد حسنی" به مناسبت شب یلدا به روی آنتن رفت.  
همچنین برنامه "کافه سوال" به دلیل تقارن با شب یلدا و فرا رسیدن اربعین حسینی پخش نشد.

سی و چهارمین نشست افق رسانه با موضوع امید با حضور سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و برنامه‌سازان و مدیران سراسر کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست با اشاره به سرمایه‌گذاری وسیع استکبار برای ناامید‌کردن مردم از انقلاب اسلامی گفت: رسانه‌‌ها باید با بیان واقعیات و مبارزه با شایعات، روح امید را در میان مردم زنده نگه دارند.

ستاد خبری سومین جشنواره تلویزیونی جام جم، هیأت انتخاب آثار در بخش فیلم‌های تلویزیونی تعداد 42 تله فیلم را که در فاصله زمانی اول آبان 91 تا پایان شهریور 92 از شبکه‌های سیما پخش شد، برای حضور در داوری جشنواره معرفی کرد.

همچنین تعداد 8 عنوان برنامه گفتگو محور ترکیبی با موضوع فرهنگی هنری از شبکه‌های سیما در مرحله نهایی داوری این جشنواره با هم رقابت می‌کنند، برنامه‌های "نقد اول"، "هفت ققنوس"، "کارنامه"، "آفتاب"، "مجله تئاتر"، "دستان" و "ادبستان" جز این 8 برنامه گفتگو محور هستند.

دیگر رویداد این هفته رادیو و تلویزیون، پخش مجموعه تلویزیونی "سرزمین کهن" به کارگردانی "کمال تبریزی" و تهیه‌کنندگی "محمد مسعود" از شبکه سه سیما بود. در این مجموعه "شهاب حسینی"،"نیکی کریمی"،" محمدرضا فروتن"، "الهام حمیدی"، "ثریا قاسمی" و دیگر بازیگران سینما و تلویزیون ایفای نقش کردند.

نوزدهمین برنامه "مناظره" شبکه یک سیما به موضوع سرنوشت خودروی ملی پرداخت.

برنامه آن سوی نیمکت شبکه ورزش که با رویکرد تاریخی، فرهنگی و جامعه‌شناسانه اتفاقات فوتبال جهان، یک ساله شد. ویژه برنامه "آن سوی نیمکت" بعد از دیدار منچسترسیتی و لیورپول به روی آنتن رفت.

در دیگر رویداد این هفته؛ "مهدی مجتهد" مدیر شبکه جهانی سحر، طی حکمی "سعید غفاری" را به عنوان مدیر سیمای فرانسوی این شبکه منصوب کرد.

سریال نوروزی شبکه دو سیما مشخص شد. سریال "خوب، بد، زشت" به کارگردانی "منوچهر هادی" و تهیه‌کنندگی "علیرضا سبط‌احمدی" در 15 قسمت در مرحله پیش تولیدی قرار دارد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
انیتا
۱۲:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
اه بازم امدیم یه سریال خوب از اقای شهاب حسینی ببینیم اینم شد مثل فیلم خانه پدری مرسی از وبلاگتون به امید دیدن بقیه این سریال