یادداشت/

"9 دی" عرصه شکوفایی بصیرت

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج طی یادداشتی حماسه "نه دی" را شاخصی برای تمامی گروه‌ها و اقشار اعم از سیاسیون، اهالی فرهنگ و سیاست گذاران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "مهدی مهدیان" عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج، طی یادداشتی حماسه "نه دی" را شاخصی برای تمامی گروه‌ها و اقشار اعم از سیاسیون، اهالی فرهنگ و سیاست‌گذاران عنوان کرد و نوشت: حماسه "نه دی" سال 88 را می‌توان بی‌شک بزرگ‌ترین و بی‌نظیر‌ترین حرکت خودجوش مردمی در حمایت از آرمان‌های انقلاب و رهبری از بعد از انقلاب تا کنون دانست، وجه تمایز این حرکت به موقع، خود جوش و فوق‌العاده ملت نسبت به دیگر اجتماعات در مناسبت‌های مختلف نظیر راه‌پیمایی‌های روز قدس، 22 بهمن و یا 13 آبان و... این است که این حماسه مثال زدنی بدون هیچ هماهنگی و تبلیغی با حضور غیر قابل تصور مردم صورت گرفت و چنان شد که طومار فتنه‌گران و حامیان‌شان را در هم پیچید که هنوز در بهت آن به سر می‌برند.

بزرگ‌ترین پیام "نه دی" از سوی مردم آگاه و شریف ایران پیروی از اصول انقلاب اسلامی و حمایت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه بود و به‌حق جلوه تمام‌نمای بصیرت این ملت همیشه در صحنه را نشان داد.

به هر حال آنچه در حماسه "نه دی" رخ داد، در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملا الهی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبوده و نیست این نکته همان است که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود فرمودند و به آن تاکید کردند که: در "نهم دی" دست اراده الهی دیده شد وگرنه این کارها، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام گیرد، این کار خدا است، این دست قدرت الهی است، این چیزها دست من و امثال من نیست.

قاطبه ملت ایران و نخبگان و بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این باور هستند که بزرگ‌ترین درسی که از پیام "نهم دی" می‌توان گرفت، درس ولایت‌پذیری مردم و در مسیر آن حرکت کردن است، اگر در این رابطه عمیق‌تر بنگریم می‌بینیم که شعارها و تابلو نوشته‌های مردم هم در روز "نه دی" حول سه محور اصلی جریان داشت:
 
اول: نفی و تقبیح جریان فتنه اعم از لیدرهای داخلی و خارجی وگروه‌هایی که از آن‌ها پیروی می‌کردند. 

دوم: حمایت از رهبرمعظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی

سوم : تلنگر به خواص نظام و گوشزد کردن  این نکته که هوشیاری هر چه  بیشتری نسبت اوضاع به خرج دهند، که متأسفانه در اثنای اتفاقات فتنه 88 موضع مشخصی نگرفته بودند.

این در حالی است که در آن میان هیچ شعار یا تابلو یا تصویری از رئیس جمهور تازه منتخب به چشم نمی‌خورد، و گروه‌های مردم از هر سلیقه و طیفی دیده می‌شدند، حماسه "نه دی"  به حق یک شاخص برجسته و پر مغزی  است برای تمامی گروه‌ها و اقشار اعم از سیاسیون، اهالی فرهنگ و سیاست گذاران، به خصوص نخبگان وخواص آن‌ها.

همه باید مراقب باشند که در چه راهی قدم بر می‌دارند، بر چه اساس و اصولی تصمیم می‌گیرند و هدف از فعالیت‌های‌شان چیست؟ و همواره خود رادر آزمونی دیگر و سخت‌تر ببینند و بهتر آنکه بدانند ملت هوشیار با پیام"نه دی" این سخن را محکم و رسا فریاد زدند که هرکس از هر گرایش و تفکری بخواهد خارج از مبانی اسلام و آرمان‌های  امام (ره) و رهبری معظم انقلاب حرکت کند، این ملت همان ملت هوشیار "نه دی" سال 88 هستند که همواره با جان و دل البته با بصیرت و آگاهی، نخواهند گذاشت که قدم از قدم بردارند.

هرچند اخیرا در این میان خبرهایی نیز به گوش می‌رسد که بعضی طلب‌کارانه می‌خواهند قبح فتنه 88 را بشکنند و آن را عادی جلوه دهند و سران فتنه را تبرئه و بی‌گناه معرفی کنند، و در این خیال خام  به سر می‌برند که می‌توانند درصفوف وحدت و اعتقادات محکم ملت خللی ایجاد کرده و شاید بتوان ملت را از مسیر اصلی‌اش خارج کرده و به هدف شوم‌شان برسند.

متأسفانه این جریان با ظرفیت‌های رسانه‌ای خود سعی در ایجاد فشار به نهادهای مختلف نظام را دارد و این را باید دانست که این جریان مسموم با تطهیر جرم سران فتنه در پی فتنه‌ای دیگر هستند. البته این را هم به یاد داشته باشیم که از گذشته تا کنون انواع فتنه‌های کوچک و بزرگ بر این ملت و نظام پیش آمده که به یاری خدای متعال، ملت عزیز ایران از همه آن‌ها سربلند و رو سفید بیرون آمده‌اند.

همچنان این مهم را باید دانست که دشمن همواره درحال فعالیت و طراحی انواع دسیسه‌هاست  و از هیچ نیرنگ و فریبی هم فرو گذار نخواهد بود. از این‌رو می‌طلبد که ملت همیشه در صحنه ایران همچنان با آگاهی و بصیرت مثال زدنی، خویش را بهتر از گذشته در صحنه حفظ نماید و همواره در مسیر روشن اسلام باشند و همواره گوش به فرمان و حامی ولایت فقیه بمانند، که پیروزی این ملت  تا کنون در گرو این مهم بوده، هست و خواهد بود. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار