یادداشت/

"9دی" پیوند مستحکم دین و سیاست

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، طی یادداشتی نوشت: ملت ایران در 9 دی نشان داد که با عمق برنامه‌ریزی دشمن آشناست و می‌داند هدف اصلی فتنه‌گری چیزی جز زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی و در راس آن ولی فقیه نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمدسعید سرافراز" دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، در یادداشتی که آن را با "بسم رب الشهداء" آغاز کرده می‌نویسد: نهم دی ماه 1388، را باید بی‌شک پایان چندماه جنگ نرمی دانست که بروز آن در صحنه جامعه بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری آغاز شده بود، جنگی که اگرچه در ظاهر عمر آن حداکثر چندماه بود اما برنامه ریزی‌های شکل‌گیری آن مدت‌ها پیش از انتخابات آغاز شده بود. اگرچه پوسته بیرونی این حرکت را افراد سرشناسی از درون کشور هدایت و رهبری می‌کردند، اما کم‌کم و به مرور زمان ابعاد و عمق فتنه آن بیش از پیش روشن می‌شود.

خبرهای متعددی که رسانه‌های متعلق به لابی‌های صهیونیستی در آن برهه از زمان مخابره می‌کردند تا ضمن زیر سوال بردن رفراندوم 40 میلیونی ملت ایران، آتش فتنه داخلی را نیز برافروخته‌تر کنند نشان می‌داد که این فتنه یک حرکت خودجوش در داخل نبوده و طراحی‌های پیچیده‌تری پشت‌ سر آن وجود دارد و صحبت‌های وزیر سابق امور خارجه آمریکا نیز که به صراحت پرده از ارتباط آمریکا با این فتنه برداشته بود، تنها نمونه‌ای است برای اثبات طراحی پیچیده دشمن در فتنه 88.
 
اما عاشورای 88 و بالتبع آن "نهم دی" پایانی بود بر هر آنچه که غرب در خیال خود برای ایران می‌پروراند. اگر بخواهیم "نهم دی"ماه را بررسی کنیم، باید اعتراف کنیم که این حرکت در عین حال هم حرکتی کاملا سیاسی است و هم حرکتی کاملا مذهبی.
 
اگر تنها از نگاه دینی بخواهیم به مساله نگاه کنیم، حماسه "نهم دی"، به خشم آمدن ملت ایران است از هتک حرمت عاشورای حسینی، از سوت و کف زدن های روز عاشورا و از بی احترامی به عزاداران حسینی.

اتفاقی که در روز عاشورای سال 88 افتاد این بود که در روزی که آسمانیان و زمینیان عزادار سالار شهیدان هستند، عده ای دنیاطلب به دنبال منافع شخصی خود به خیابان‌ها آمدند و موجبات آزردگی و خشم ملت را فراهم کردند، عده ای که اگرچه در ظاهر برضد عاشورا و قیام حسینی شعار نمی دادند، اما با عمل‌شان مخالفت خودشان با اصلی‌ترین و بدیهی‌ترین اصول دینی اسلام نشان دادند.

اما "نهم دی"ماه مردم و ملت ایران در حرکتی عظیم و فراتر از حد تصور نشان دادند که اگرچه در عاشورای 61، حسین‌بن‌علی(ع) تنها بود اما این بار تنها نیست و ملتی عظیم آمده تا نشان دهد این بار حسین بن علی(ع)، آرمان‌هایش و حرکتش تنها نیست و ملت بزرگوار ایران با این آرمان‌ها عهدی استوار بسته، تا دیگر ندای‌ "هل من ناصر" ولی خدا بی‌جواب نماند.
 
اما اگر از منظر سیاسی بخواهیم به این حماسه نگاه کنیم، این واقعه کم‌نظیر، به ستوه آمدن مردم و ملت ایران است از 202 روز فتنه‌گری. در نگاه اسلامی سیاست چیزی جز تشکیل، حفظ و بقای نظام اسلامی نیست و نظام اسلامی زمانی اعتبار و مقبولیت پیدا می‌کند که مردم حامی آن باشند و از آن پشتیبانی کنند.

"نهم دی"ماه بار دیگر نشان داد که ملت عزیز ایران، پشت سر نظام جمهوری اسلامی هست و اگرچه دشمن سعی داشت با زیر سوال بردن رفراندوم 40 میلیونی 22 خرداد 88 و با وقایعی مثل 25 خرداد آن سال، ملت را در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دهد، اما مردم عزیز ایران به آرمان‌های امام خمینی(قدس‌سره) و امام خامنه‌ای(مد‌ظله) که همان آرمان‌های حقیقی نظام جمهوری اسلامی است دل داده‌اند و به آن پای‌بندند.

از نگاه سیاسی دو نکته مهم در این حماسه وجود داشت، اول این‌که ملت نشان دادند که با عمق برنامه‌ریزی دشمن برای جمهوری اسلامی آشنا شده‌اند و می‌دانند که هدف اصلی این همه فتنه‌گری چیزی نیست جز شعارهایی که در روز عاشورا داده شد و هدف زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی و در راس آن ولی فقیه است، ملت هوشیار شده بودند و نشان دادند که این شعارها برخلاف آن چه در رسانه‌های بیگانه نشان داده شد، شعارهای مردم ایران نیست و تنها شعار عده ناچیزی است و مردم نه تنها از اصل ولایت فقیه حمایت می‌کنند و به آن معتقدند، بلکه با کسانی که با این نظام به مبارزه بپردازند مقابله خواهند کرد و پس از 202 روز فتنه‌گری دیگر آن‌ها را تحمل نمی‌کنند.

دوم این که توده مردم حجت را بر تمامی نخبگان و خواصی که در این مدت یا سکوت کرده‌اند یا با جریان فتنه همراهی کرده‌اند تمام کرد و به آنان اعلام داشت که اگر بعد از این همه خصومت و با آشکار شدن هدف اصلی این جریان در روز عاشورا بازهم بر مواضع سابق خود باقی بمانند دیگر جایی در سیستم جمهوری اسلامی و دل‌های مردم ایران ندارند.
 
بنابراین حماسه "نهم دی"ماه نه تنها مجموعی است از حرکتی کاملا سیاسی و حرکتی کاملا دینی و مذهبی، بلکه نشان دهنده این است که آرمان‌های سیاسی ملت ایران پیوند مستحکمی با آرمان‌های دینی آن‌ها خورده است و اعتقاد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی در عمق باورهای دینی ملت جا دارد و دشمن نیز متوجه این نکته شده است که نظام جمهوری اسلامی ناشی از اعتقادات دینی مردم ایران است و برای مبارزه با آن باید با اصول دینی ملت ایران بجنگد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار