گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

ایران فساد اقتصادی در ترکیه را مدیریت می‌کند!/نتانیاهو از بیم جاسوسی با اشاره حرف می‌زند/هشدار به روزنامه‌هایی که از مرتضوی پول گرفتند

ورود اعضای القاعده به ایران برای ترور سردار "قاسم سلیمانی" ، جشن تولد محمدرضا عارف، واکنش‌ها به احترام یک خواننده زن به نصرالله، ادعای روزنامه صهیونیستی از حمایت‌های پوتین، پشت پرده یک برکناری در زمان ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد، چرا نماینده ایران دیر به مراسم ماندلا رسید؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري شنبه‌(30 آذرماه) است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تاری که در یونسکو ثبت کردیم کاملا آذربایجانی است/ گله از تلویزیون ایران
"جوانشیر آخوندوف"، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به اینکه تاری که در یونسكو ثبت شد، تنها به عنوان آلت موسیقی آذربایجانی بود، گفت: صادق‌جان استاد و تارنواز جمهوری آذربایجان مدتی طولانی بر روی تار موجود در منطقه كار كرده و اصلاحاتی را بر روی آن انجام داده است. وی كه در شهر شوشای قره‌باغ می‌زیسته است تعداد سیم‌های تار را از 5 سیم به 11 سیم افزایش داد و ما این آلت موسیقی را در یونسكو ثبت کرده‌ایم.



آخوندوف در گفتگو با مهر، با تاکید براینکه فرهنگ ایران آنقدر غنی است كه هزاران اثر در حوزه میراث فرهنگی برای ثبت در فهرست یونسكو دارد، تصریح کرد: روش‌های بافت فرش كرمان، اصفهان، نائین و كاشان، سیستم شهرسازی اصفهان و معماری اصفهان، یزد و بم و ... همگی آثاری هستند كه قابلیت ثبت در فهرست میراث فرهنگی یونسكو از سوی ایران را دارند.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به پخش سریال "شهریار" به كارگردانی كمال تبریزی از تلویزیون آذربایجان گفت: ما سریال‌های ایرانی را در جمهوری آذربایجان پخش می‌كنیم، اما در اینجا باید انتقادی داشته باشم از اینكه چرا در ایران به سینما و سریال‌های آذربایجانی توجه نمی‌شود. ما فرهنگ مشتركی داریم كه باید آن را تقویت كنیم.

دعوت هیات اروپایی ازسوی پارلمان ایران بوده است

هیات پارلمانی اروپا پس از مدت‌ها بالاخره به شکل رسمی از ایران بازدید کرد.همین چند ماه پیش بود که "هانس اسبودا"، رییس فراکسیون سوسیال- دموکرات‌های پارلمان اروپا به ایران آمد و با مقام‌های ایرانی دیدار کرد. البته دیدار آن هیات غیررسمی بود و به این ترتیب این نخستین‌بار است که نمایندگانی از هیات پارلمانی اروپا در قالب دعوت رسمی از سوی "بهارستان" به ایران آمده‌اند. "ژوزف ویدنهولز" اتریشی از اعضای هیات پارلمانی اروپا در گفت وگو با "شرق" از محورهایی می‌گوید که در این سفر با مقام‌های ایرانی، مورد مذاکره قرار گرفته است.

ویدنهولز با اشاره به اینکه در تمام سال‌های گذشته، نه تنها شش سال، که در سه دهه اخیر ارتباط ضعیفی میان ایران و غرب وجود داشته و گاهی مسایل به غرب بازمی‌گشته و گاهی به ایران اظهار داشت: اما خیلی خوشحالیم که بعد از مدت‌ها نبود ارتباط و تبادل‌نظر، حالا ما به ایران آمده‌ایم. حضور هیات رسمی پارلمان اروپا در ایران می‌تواند نویدبخش سفرها و روابط بعدی باشد.

عضو اتریشی هیات پارلمانی با تاکید بر اینکه این دعوت از سوی پارلمان ایران صورت گرفته است، گفت: برای شکل‌گیری همین سطح از روابط تلاش‌های زیادی صورت گرفته، سفر هیات پارلمانی اروپا یک سفر عادی به کشورهای مختلف است، اما خب در ایران به دلیل روابط مساله‌دار این سال‌ها، این شکل از سفرها امکان‌پذیر نبوده است. اما خب در مورد ایران، بعد از سا‌ل‌ها اتفاق افتاده و اقدام موثری است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حاشیه‌های اصلی مربوط به دیدار هیات شما با نسرین ستوده و جعفر پناهی است و در حال حاضر برخی نمایندگان در مجلس معترضند و معتقدند این دیدارها قانونی نبوده است، بیان داشت: منظورتان از قانونی بودن این دیدارها چیست، ما می‌توانستیم با آن‌ها دیدار کنیم و دیدار کردیم. نسرین ستوده و جعفر پناهی برنده جایزه "ساخاروف" اتحادیه اروپا بوده‌اند؛ همان جایزه‌ا‌‌ی که امسال به "ملاله" از پاکستان رسید.

عضو اتریشی هیات پارلمانی در پاسخ به این سوال که تصویرتان از ایران همان است که پیش از سفر در ذهن داشتید، تصریح کرد: خب من بر اساس روابط دوستی با ایرانی‌ها، تا حدودی تصویر روشنی از شرایط ایران داشتم. من اهل اتریش هستم و باید بگویم که در مدت سکونت در ایران، احساس می‌کردم که در خانه‌ام هستم. اینجا مانند اتریش منطقه‌ای کوهستانی است که همه‌جا منظره کوه‌ها دیده می‌شود. باید برای "اسکی"، سفر دیگری به ایران داشته باشم و آشنایی بیشتر با مردم و فرهنگ ایرانیان.

هاآرتص: موساد به ماندلا آموزش نظامی داده‌ بود

روزنامه اسرائیلی هاآرتص با استناد به اسناد اطلاعاتی اسرائیل مدعی است، نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی در سال ۱۹۶۲ در پایگاهی در اتیوپی توسط ماموران موساد آموزش خرابکاری و کار با اسلحه دیده بود.
 
به گزارش ایسنا، به گزارش "اشپیگل آن‌لاین" روزنامه اسرائیلی به سند تاکنون ناشناخته‌ای از آرشیو اسرائیل استناد کرده که مهر طبقه‌بندی "فوق محرمانه" دارد. سند یاد شده نامه‌ای از سازمان موساد به وزارت دفاع اسرائیل با تاریخ ۱۱ اکتبر ۱۹۶۲ است که بر اساس آن ماندلا چند ماه پیش‌تر با نام مستعار "میخک سیاه" وارد اتیوپی شده بود. به نوشته‌ هاآرتص از این سند چنین برمی‌آید که ماموران موساد تلاش کرده‌اند "نظر مساعد نلسون ماندلا را به جنبش صهیونیسم تقویت کنند."
 
روزنامه اسرائیلی می‌افزاید، رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، در آن زمان به روش‌های مبارزات زیرزمینی شبه‌نظامیان گروه "هاگانا" علاقه نشان می‌داده است. این گروه یکی از تشکل‌های یهودی با گرایش صهیونیستی بود که برای مبارزه علیه نیروهای انگلیسی و اعراب فلسطینی ۱۹۲۰ تشکیل و با اعلام "استقلال اسرائیل" در سال ۱۹۴۸ منحل شد.
 
ماندلا ۱۹۶۲ مخفیانه از کشور خارج شد و به چند کشور آفریقایی سفر کرد. به نوشته‌ هاآرتص هدف او از این سفرها جمع‌آوری کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی برای رویارویی با رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی بود. چنان‌که روزنامه اسرائیلی نوشته در جریان همین سفرها بود که ماندلا چند ماهی در یک پایگاه نظامی در اتیوپی توسط ماموران موساد آموزش دید.

ایران فساد اقتصادی در ترکیه را مدیریت می‌کند!

در حالی که به تازگی مقامات قضایی ترکیه از یک فساد اقتصادی در "هالک بانک" یا "بانک خلق"، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور پرده برداشته‌اند، اکنون رسانه‌های این کشور در حال جوسازی علیه ایران و به ویژه سفیر ایران در آنکارا هستند و به نوعی می‌خواهند سفیر ایران در ترکیه را با جریان این فساد اقتصادی مربوط کنند.

به گزارش تابناک، تودی زمان ترکیه در مطلبی ‌با تیتر‌ "سفیر ایران مدیریت هوشمندانه هالک بانک را تحسین کرد"، سعی بر آن داشته ‌به نوعی پای سفیر ایران را به موضوعی که به تازگی در این بانک رخ داده است، باز کند.



گویا این نشریه با بازخوانی سخنان حدود یک ماه پیش علیرضا بیگدلی، سفیر ایران در جمع اعضای انجمن خبرنگاران دیپلماتیک در سفارت ایران در آنکارا، در خصوص روابط خوب این بانک با ایران و تجار ایرانی، سعی بر آن دارد، ‌این گونه القا کند که ایران و مقامات ایرانی مستقر در آنکارا احتمالا از جریانات این فساد بانکی در ترکیه باخبر بوده و حتی خود آن را مدیریت می‌کرده‌اند.

بیگدلی همچنین در این دیدار گفته بود: به دنبال توافق ایران با 1+5  ریسک مراودات با ایران کاهش خواهد یافت و در نتیجه دیگر بانک‌های ترکیه در کنار هالک بانک، می‌توانند برای انجام مراودات با ایران همکاری کنند؛ اما وی تأکید کرده بود که هالک بانک همچنان نقش مهم خود را در روابط خوب بین ایران و ترکیه خواهد داشت.

حال تودی زمان ترکیه با بازخوانی این سخنان، آن هم بلافاصله پس از ماجرای فساد اقتصادی در هالک بانک، گویا این گونه القا می‌کند که ایران و مقامات ایرانی در جریان این موضوع بوده‌اند. به ادعای این روزنامه، رضا ضراب، تاجر ایرانی که در همین رابطه بازداشت شده، ‌مشغول پولشویی به نفع ایران بوده ‌و رقم ۱۳۷ میلیون لیره ترکیه به فرزندان سه وزیری که آن‌ها نیز بازداشت شده‌اند، رشوه پرداخت کرده است.

همچنین بخش خصوصی ایران اکنون در ترکیه صاحب شرکت‌هایی است که مشغول انجام امور اقتصادی و تجاری معمول در این کشور هستند. حال با توجه به این مسائل، پرسش اساسی ‌اینجاست که چرا این نشریه ترک، می‌خواهد با بازخوانی سخنان سفیر ایران، آن‌ هم تنها به فاصله چند روز از بلند شدن سر و صدای فساد مالی در هالک بانک، این موضوع را به مقامات ایرانی مرتبط کند!!

نتانیاهو از بیم جاسوسی با اشاره حرف می‌زند!

تلویزیون اسرائیل در واکنش به انتشار اخباری در رابطه با جاسوسی آمریکا و انگلیس از نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، مدعی شد نتانیاهو در دفتر کارش هیچ رایانه‌ای ندارد و از بیم جاسوسی برخی اوقات از ایما و اشاره استفاده می‌کند. تلویزیون اسرائیل گزارشی پخش کرده است از اقدامات امنیتی که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم از بیم جاسوسی توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، انجام می‌دهد.

به گزارش فارس، دیروز بخش تازه‌ای از اسناد "ادوارد اسنودن" افشاگر آمریکایی منتشر شد. این اسناد نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا ایمیل‌های "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق و "ایهود باراک" وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی را رصد و شنود کرده‌اند.

کانال 2 تلویزیون اسرائیل در برنامه‌ای که شب گذشته پخش کرد، گزارش داده که نتانیاهو در دفتر کار خود هیچ رایانه‌ای ندارد و ایمیلی هم ارسال نمی‌کند. بنا بر این گزارش، نتانیاهو خط تلفن شخصی‌ای نیز در دفتر کار خود ندارد و وی به جای استفاده از کلمات، از ایما و اشاره استفاده می‌کند تا بلکه از جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی جلوگیری کند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای آنکه اطمینان یابد به هیچ‌وجه مورد جاسوسی قرار نمی‌گیرد، بحث‌های بسیار حساس خود را در دفاتر موساد انجام می‌دهد و دستیاران نتانیاهو هم به تلویزیون اسرائیل گفته‌اند، او برخی اوقات برای اشاره به موضوعات خاص، از زبان رمز و کد استفاده می‌کند و حتی اگر طرف مقابل معنی این کدها را نفهمد، او حاضر به بیان معانی آن‌ها نمی‌شود.

چرا نماینده ایران دیر به مراسم ماندلا رسید؟

اخذ مجوز پرواز از 11 کشور و سه بار سوختگیری در مسیر کیپ‌تاون باعث شد فرستاده ایران در مهلت مقرر به این مراسم نرسد و تصویری هم از وی مخابره نشود.

به گزارش مشرق، برای شرکت در مراسم تدفین ماندلا، ابتدا قرار بود آقای روحانی شرکت کند که به دلیل تراکم کاری، قرعه به نام ظریف و سپس جهانگیری افتاد اما در نهایت محمد شریعتمداری با یک هواپیمای فالکون عازم آفریقای جنوبی شد.

ورود اعضای القاعده به ایران برای ترور سردار "قاسم سلیمانی"

اطلاعات بیان می‌کند که این عملیات به صورت انفجار و بمب‌گذاری انجام خواهد شد.

یک پایگاه خبری سوری با عنوان "تحت المهجر" امروز خبر داد که یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی سوریه که همکاری نزدیک به جمهوری اسلامی دارد، اطلاعات جدیدی به دست آورده که نشان از تلاش القاعده برای انجام عملیات خرابکارانه در ایران و ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، دارد.



به گزارش جام، بنا بر این گزارش، "ابوبکر البغدادی" یکی از سر کرده‌های القاعده دستور انجام این عملیلات را صادر کرده است. براساس این اطلاعات، دو تن از اعضای القاعده که یکی یمنی و دیگری مغربی هستند برای انجام این عملیات به ایران فرستاده شده‌اند و برای آن‌ها مدارک شناسایی ایرانی نیز تهیه شده است.

دو عكس متفاوت از روحاني





ملاقات هر روز ظریف از مادرش
    
خانم "عفت کاشانی" مادر دکتر محمدجواد ظریف وزیر خارجه به دلیل کهولت سن و عارضه تنفسی از چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است.

به گزارش ندای انقلاب، دکتر ظریف هر روز به عیادت مادر خود می رود.

تعداد زائران اربعین در عراق چقدر است؟

وزارت كشور عراق از ورود بيش از يك ميليون و ۳۰۰ هزار زائر از گذرگاه‌هاي مرزي مختلف به اين كشور خبر داد.

به گزارش جهان به نقل از العالم، سرتيپ "سعد معن" سخنگوي وزارت كشور عراق تأکید کرد: اداره گذرگاه‌هاي مرزي و بخش‌هاي تابع آن به ارايه تسهيلات براي ورود زائران به خاك عراق براي شركت در مراسم گراميداشت اربعين حسيني (ع) ادامه مي‌دهند.۶۶۰ هزار نفز از گذرگاه زرباطيه، ۴۵ هزار زائر از گذرگاه الشيب، ۴۲ هزار زائر از گذرگاه شلمچه،۴۱ هزار زائر از گذرگاه سفوان و ۵۵۰ هزار زائر از طريق فرودگاه نجف اشرف وارد عراق شده‌اند.

با وجود تشدید تدابیر امنیتی در عراق در آستانه اربعین حسینی، طی روزهای اخیر در جریان حملات تروریستی ده‌ها‌ تن از زائران در مسیر کربلا به شهادت رسیده‌اند.

عددهای اعلامي توسط محجوب دروغ و با سوءنیت است/ بي‌صبرانه منتظر صحن علني دادگاه هستم

مديرعامل سابق تامين اجتماعي اتهامات متعدد در پرونده تحقيق و تفحص موجب شده است که در اين ‎روز‎ها به ‎دنبال تبرئه و دفاع از خود باشد و به‎دليل پست قضايي که در کارنامه خود دارد، هميشه چند محافظ همراه دارد. چندين و چندبار مکان مصاحبه را عوض کرده و حالا در ساختماني خالي از سکنه، حوالي خيابان آزادي ميزبان ماست.

به گزارش جهان به نقل از پنجره، نسبت به فلش دوربين‎ها حساس است و تمرکزش را از دست مي‎دهد. قانون را خوب مي‌داند و همين سبب شده است در بسياري از مسائل تحقيق و تفحص از نظر قانوني بيگناه تلقي شود. خيلي برايش زمان مهم نيست. آنچه مهم است دفاع کامل از خود است؛ پس دور از انتظار نيست که مصاحبه با وي پنج ساعت طول بکشد. سابقه فيلمبرداري از فاضل لاريجاني را نيز در کارنامه دارد و همين امر سبب ميشود ناخودآگاهمان در ميانه مصاحبه به‎دنبال دوربين جاسازي شده و ميکروفون بگردد!

مرتضوی با اشاره به اینکه با اين‎که حکم را سياسي و غيرحقوقي و غلط مي‎دانستم، اظهار داشت: پس از اعلام قطعيت حکم توسط ديوان عدالت اداري به دولت اعلام کردم که از فردا به‎عنوان مديرعامل به تأمين اجتماعي نمي‎روم و وقتي به پاستور رسيدم احمدي‌نژاد خيلي گرم استقبال کرد و گفت که شما اصلا نگران نباشيد، من فردا از شما دفاع ميکنم، شما به‎جاي آمدن به اين‎جا بايد مي‌رفتيد سرکارتان و وقت خود را براي اين کار‎ها هدر نمي‌داديد.

مديرعامل سابق تامين اجتماعي افزود: ديدم آقاي احمدي‎نژاد اصلا در فضاي استعفاي من نيست. نامه را به ايشان نشان دادم و توضيح دادم که آقاي حداد گفته‎اند مصلحت نظام است که کناره‎گيري کنم. آقاي احمدي‎نژاد گفتند من فرد دوم مملکت هستم، مصالح نظام را من بهتر مي‎دانم يا نمايندگان تهران؟ الان لازم است که شما براي خدمت به بيمه‎شدگان تأمين اجتماعي آستين بالا بزنيد و شبانه‌روز کار کنيد،‎ من هم حمايت مي‎کنم. شما در اين سنگر خدمت کنيد. اگر امروز بر سر شما کوتاه بياييم اين‎ها فردا در رابطه با افراد ديگر مدعي مي‎شوند.

وی با اشاره به نحوه آشنایی با بابک زنجاني گفت: زنجانی از طرف دولت يا باند و گروه خاصي به من معرفي نشده بود. بنده يک دوست مذهبي و هيئتي داشتم که با من تماس گرفت و مدعي شد رفيقي دارد که قصد خريداري شرکت‎‎هاي تأمين اجتماعي را دارد. او گفت که زنجاني در خارج از کشور سرمايه‎‎هاي کلان و بانک خصوصي دارد که توانايي خريد اين شرکت‎ها را نيز دارد و به واسطه تحريم‎ها مجبور است سرمايه خود را به داخل کشور منتقل کند. بعد از اين معرفي، ملاقاتي با زنجاني انجام دادم كه پيشنهادهاي وي منطقي و خوب به‎نظر رسيد.

مرتضوی ادامه داد: بعد از اين ملاقات با مسئولين ذيربط در وزارت اطلاعات تماس گرفتم تا ادعاي بابک زنجاني را از طريق آن‎ها استعلام کنم. آن‎ها در تماس تلفني و جلسات حضوري در محل سازمان اعلام کردند که زنجاني براي انجام اين معامله مورد تأييد ماست و ارزي که از طريق اين قرارداد وارد کشور مي‌شود يک فرصت است که نبايد آن را از دست داد. البته مشورت من با بانک مرکزي هم منجر به همين نتيجه شد و آن‎ها هم موافق اين تفاهمنامه و انتقال ارز به کشور بودند.

دادستان سابق تهران با اشاره به اینکه موضوع غيرشمول اختصاص به سازمان تأمين اجتماعي ندارد و در همه وزارتخانه‎ها و سازمان‎ها اين موضوع هست، گفت: مثلا از رياست محترم مجلس در همين سال جاري شنيده‎ايم طبق قانون رقمي در حدود ۳۰ ميليارد تومان بودجه غيرشمول دارد که مي‎تواند به اشخاص حقيقي و حقوقي بنا به تشخيص خودشان بدهند. حتي آقاي باهنر در جلسه گفت که ماهي ۳۰۰ هزار تومان به نمايندگان مي‎دهيم که در حوزه انتخاباتي به آدم‎‎هاي محروم بدهند كه يک نفر از نمايندگان در همان جلسه تکذيب کرد که آقاي باهنر، اين را به ما نمي‎دهيد! چرا توقع ايجاد مي‎کنيد. پس معلوم است آن‎جا هم اين ابهامات وجود دارد.

مرتضویان با تاکید براینکه همه پرداختي‎‎هاي دوره يک و نيم ساله من مربوط به مجلس نهم است، تصریح کرد: عدد اعلامي توسط آقاي محجوب دروغ است و از روي سوءنيت به منظور ابهام‌آفريني عدد ۳۷ را ذکر كرده است. ما سه تا ليست کلي داريم. علت اين‎که اسامي را به آقاي محجوب ندادم اين بود که کارمند ايشان مطالبي را به من گفت و متوجه شدم ايشان مي‎خواهد رقباي خود را تخريب کند. آن‎ها پيشنهاد دادند در رابطه با يکي از نمايندگان، مدرکي به آن‎‎ها بدهم. بعد با من در حذف برخي از موارد همکاري کنند. احساس کردم که مي‎خواهند سوء‎استفاده کنند. الان شما مي‎بينيد مدارک و اسناد داخل سازمان تأمين اجتماعي روي ميز رسانه‎‎هاي ضد‎انقلاب خارج از کشور است و مانور تبليغاتي خودشان را مي‎دهند.

وی ادامه داد: مقصر آقاي محجوب است و او اين اسناد را غيرقانوني منتشر كرده و در اختيار ضد‎انقلاب قرار داده است. پس من حق داشتم و الان هم حق دارم نسبت به آن قسمت از اسنادي که فقط در اختيار خودم است ايشان را محرم ندانم و به او سندي ندهم. البته به دادگاه و مراجع ذيصلاح و امين در موقع خود ارائه مي‎کنم.

مديرعامل سابق تامين اجتماعي با اشاره به اینکه برادر خانم بنده کارمند پيماني سازمان تأمين اجتماعي بوده است، گفت: براي اين‎که بتوانيم اشراف بهتري به شرکت ايرانول داشته باشيم با درخواست انتقال ايشان از سوي شرکت ايرانول موافقت شد و مصوبه آن نيز هيچگونه خدشه و ايرادي ندارد. مگر آقاي روحاني برادر خودشان را به سمت بازرسي رياست‎جمهوري منصوب نكرده‌اند؟ مگر آقاي ربيعي نزديكان خود را در بخش‎‎هاي مختلف مديريتي وزارتخانه و تأمين اجتماعي منصوب نکرده‌اند؟ برادر خانم اينجانب در مصوبه هيئت مديره به شركت ايرانول به مدت يكسال مأمور به خدمت شده است.

مرتضویان با طرح این پرسش که چرا تحقيق و تفحص از دوره‎‎هاي گذشته نيمه کاره ر‎ها شد؟ بیان داشت: اگر دنبال منافع خود و ساخت و پاخت نبودند چرا در آن دوران هيچ گزارشي تنظيم نشد؟ چرا زونکن اسناد دوره مجلس ششم هيچ‎گاه مورد بررسي قرار نگرفت؟ من آن زونکن را ديدم که همه سران جبهه مشارکت مبالغ بسيار کلاني را دريافت کرده‎اند که پرداختي‎‎هاي ما در قبال آن هيچ است. الان شنيده‌ام هيچکس جرأت بررسي و انتشار اين زونکن را ندارد و آن را لاک و مهر کرده‌اند و خارج از مدارک سازمان در گاو صندق نگهداري مي‌کنند.

وی افزود: با ورود آقاي محجوب، زونکن مجلس ششم حکم هولوکاست را پيدا كرده است و کسي حق دخالت و ورود به آن را ندارد! شنيده‌ام كليد آن گاوصندوق را به آقاي وزير داده‌اند تا كسي در سازمان به اسناد دسترسي نداشته باشد. طرف امروز همه کاره رسانه‎اي دولت شده است مرا اتفاقي در مراسم تحليف ديد و گفت يادتان هست مرا بازداشت کرديد؟ و من هم گفتم يادم هست. تو هم يادت هست که چه خيانت‎‎هايي انجام دادي که بازداشت شدي؟!

مديرعامل سابق تامين اجتماعي در انتها خاطرنشان کرد: من بي‌صبرانه منتظر برگزاري دادگاه هستم و صحن علني دادگاه صحنه رسوايي اين گروه خواهد شد. من پشت پرده اين جريانات را به لطف الهي با ارائه اسناد و مدارك رسوا خواهم کرد.

هشدار به روزنامه‌هایی که از مرتضوی پول گرفتند

یک منبع آگاه در کمیته تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی به رسانه‌هایی که برای تطهیر سعید مرتضوی تلاش می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش پیام نو، این منبع آگاه تاکید کرد: در صورت ادامه این روند، کمیته تحقیق و تفحص اسناد مربوط به مبالغ کلان دریافتی آنان از مرتضوی را منتشر می‌کند و آقای مرتضوی زمانی که رئیس سازمان تامین اجتماعی بودند، با پرداخت مبالغ کلان برخی رسانه‌ها را آلوده کرد. تخلفات آقای مرتضوی مسلم است و وی نه در مناظره که در دادگاه باید پاسخگو باشد.

جشن تولد محمدرضا عارف

جمعی از جوانان و فعالان دانشجویی هم زمان با زادروز تولد دکتر محمدرضا عارف-27 آذر- با حضور در دفتر رئیس بنیاد امید ایرانیان، سالروز تولدش را به وی تبریک گفتند.



واکنش‌ها به احترام یک خواننده زن به نصرالله

اظهارات فرزند یک خواننده افسانه‌ای لبنان که گفته مادرش به دبیرکل حزب‌الله احترام می‌گذاشت موجی از واکنش‌ها از جمله واکنش خود نصرالله را در پی داشته است. به گزارش دیلی‌استار، "زیاد رحبانی" آهنگ‌ساز و فرزند "فیروز" خواننده افسانه‌ای لبنان اظهار داشت که مادرش به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و مقاومت احترام می‌گذاشت.

به گزارش تسنیم، این اظهارات فرزند فیروز موجی از واکنش‌ها را در رسانه‌ها و وب‌سایت‌های اجتماعی در پی داشته است. بعضی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی مدعی شده‌اند که فیروزه یک شخصیت ملی است نباید به صورت آشکار به گروه یا شخصیتی خاصی وابسته باشد و در همین حال بعضی‌ها نیز گفته‌اند، درست مثل هر لبنانی دیگر، فیروز در ابراز اندیشه‌ها و افکار خود آزاد بود.

ولید جنبلاط رهبر حزب‌ سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان که از مخالفان حزب‌الله است روز جمعه به صورت آشکار اعلام کرد که علاقه و  احترام وی به فیروز تغییری نکرده است. در همین خصوص جنبلاط خاطرنشان کرد که فیروز بزرگتر از آن است که  مورد انتقاد قرار بگیرد.

"سیدحسن نصرالله" در سخنرانی روز جمعه خود به صورت غیرمستقیم به این اظهارات واکنش نشان داد. وی در سخنرانی خود گفت که لبنان شاهد دوره‌ای است که در آن ابراز عشق ممنوع شده است و ما به مرحله‌ای در این کشور رسیده‌ایم که ابراز علاقه یک نفر به یک نفر دیگر، می‌تواند منجر به نابودی این کشور شود، هیچ کس اجازه دوست داشتن ندارد.

اعتدال/ سوریه پس از هزار روز جنگ











اوج مظلومیت شیعه در بحرین

نیروهای امنیتی روز جمعه بحرین به بهانه پاک کردن شعارهای نوشته شده بر دیوارها، در میان عزاداران حسینی در منامه حضور یافته و از عبور آنان در مسیر همیشگی جلوگیری کردند.

به گزارش صراط، کاربران توییتر عکس‌هایی را از حضور نیروهای امنیتی در میان عزاداران مراسم امام حسین علیه السلام به اشتراک گذاشتند؛ این در حالی است که حضور آنان درچنین مناسبت‌هایی که معمولا از مشارکت در آن خودداری می‌کنند، بسیار بی‌سابقه است.



"یوسف المحافظه "مسئول دیده بان حقوق بشر بحرین گفت: وزارت کشور به بهانه شعارهای نوشته شده بر روی دیوار، از عبور عزاداران از مسیر همیشگی خود در منامه جلوگیری کرد، و هم چنین بالگردهایی نیزدر منطقه به پرواز درآمدند. نیروهای آل‌خلیفه در ایام محرم نیز علاوه بر شکستن پرچم و نمادهای عزاداران حسینی، بارها به هیأت‌های عزاداری حمله کرده و با شلیک گاز سمی آنان را متفرق کردند.

ادعای روزنامه صهیونیستی از حمایت‌های پوتین

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شد، در جریان سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی به مسکو، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه به وی وعده داده است که مسکو تمامی تلاش‌ها جهت برگزاری نشست بین‌المللی "عاری‌سازی خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی" را ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، بنا بر این گزارش، در دیداری که میان نتانیاهو و پوتین صورت گرفت، نتانیاهو از برگزاری کنفرانس مذکور و دیگر نشست‌های این چنینی که به "منافع حیاتی اسرائیل" آسیب می‌رساند، ابراز نگرانی کرده و پوتین نیز وعده داده که مانع چنین اقداماتی شود.

این روزنامه به نقل از برخی منابع سیاسی که نامشان فاش نشده، تصریح کرد: پوتین متعهد شد که روسیه از هر گونه اقدامی که به منافع اسرائیل آسیب برساند، جلوگیری خواهد کرد و مسکو از اسرائیل حمایت خواهد کرد و اگر تل‌آویو در تنگنا قرار بگیرد، کمک‌های لازم را به اسرائیل خواهد کرد.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که روسیه همواره یکی از مدافعان برگزاری این کنفرانس بوده و حتی آن را در سازمان ملل مطرح کرده است. روسیه هنوز هیچ واکنشی به ادعای آحارونوت نشان نداده است.

پشت پرده یک برکناری در زمان ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد

وقتی جاسبی برکنار شد و فرهاد دانشجو جایگزین آن شد، دانشگاه آزاد بیش از 600 میلیارد تومان دارایی نقدی داشت اما در اواخر مدیریت فرهاد دانشجو کار به جایی رسید که مدیریت این دانشگاه مجبور شد برای گذراندن امور جاری و روزمره، بخشی از زمین‌های متعلق به بیمارستان بوعلی، وابسته به دانشگاه آزاد را به شهرداری تهران واگذار کند تا با درآمد آن دانشگاه را اداره کند.

به گزارش پیام نو، مخالفت با تصمیم فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد، برای واگذاری زمین‌های بیمارستان بوعلی به شهرداری تهران و پر کردن خزانه خالی شده این دانشگاه به هر شکل ممکن، دلیل اصلی برکناری رئیس این بیمارستان بوده است، تا مدیریت وقت راحت تر به اهدافش برسد و بازخوانی دوران ریاست هر چند کوتاه فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اسلامی حکایت از اتفاق‌های عجیب و غریبی دارد.

عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد درباره تحولات و اتفاقات اخیر این دانشگاه اعلام کرده است "روزه سکوت گرفته‌ام و این روزه را نمی‌شکنم." این در حالی است که اخبار و گزارش‌ها از فساد گسترده مدیریتی دانشگاه آزاد در زمان ریاست کوتاه مدت فرهاد دانشجو بر این دانشگاه  حکایت می‌کنند.

استراحت به سبک سربازهای چینی

صبحانه آنلاین نوشت: سربازان پس از تمرينات سخت، از سرماي شديد کنار هم خوابيده‌اند.



جنجال عکس رهبر زندانی کردها  


عکس جدیدی از "عبدالله اوجالان" رهبر زندانی پ‌ک‌ک، با کیفیتی پایین و نه چندان واضح در سایت‌های اینترنتی ترکیه منتشر شد. رسانه‌ها اعلام نکرده‌اند این عکس را از چه منبعی دریافت کرده‌اند اما "پروین بولدان" نماینده "اغدیر" و عضو هیئت ملاقات با اوجالان از طرف حزب صلح و دموکراسی اعلام کرده که عکس‌هایی که در اختیار آن‌ها است، در روزها و حالت‌های دیگری از اوجالان گرفته شده و این عکس در اختیار آن‌ها نبوده و مسئولیت انتشار آن بر عهده دیگران است.



به گزارش صراط، وزیر دادگستری ترکیه، "سعدالله ارگین" به شرط عدم انتشار، به "صلاح‌الدین دمیرتاش" رهبر حزب صلح و دموکراسی اجازه داده بود با گوشی تلفن همراه و همچنین با یک دوربین کوچک دیجیتالی، سه قطعه عکس از اوجالان بگیرد. ارگین تاکید کرده بود که انتشار بدون اجازه این عکس‌ها می‌تواند بر روند ملاقات وی با نمایندگان کُرد تاثیر گذاشته و اوجالان را ممنوع‌الملاقات کند.

در این عکس اوجالان در زندان جزیره ایمرالی در کنار بولدان و دمیرتاش حضور دارد. آخرین‌بار، در سال 2002 میلادی دو قطعه عکس از اوجالان منتشر شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، آخوندوف ، سفیر آذربایجان ، یونسکو ، تار ، قره باغ ، زرباطیه ، اوجالان ، زندان ، جزیره ، ایمرالی ، ارگین ، دمیرتاش ، بیمارستان ، بوعلی ، شهرداری ، روسیه ، جاسبی ، دانشجو ، دانشگاه ، آزاد ، مسکو ، تل آویو ، آحارونوت ، پوتین ، المحافظه ، دیده بان ، حقوق بشر ، بحرین ، فیروز موجی ، حزب الله ، نصر الله ، امید ایرانیان ، عارف ، ضد انقلاب ، محجوب ، جبهه مشارکت ، لاریجانی ، بابک زنجانی ، باهنر ، مجلس ، احمدی نژاد ، کربلا ، مرتضویان ، تامین اجتماعی ، سفوان ، نجف اشرف ، الشیب ، گذرگاه ، شلمچه ، آپار تاید ، العالم ، سرتیپ ، سعد معن ، زائران اربعین ، عراق ، عفت کاشانی ، یمنی ، مغربی ، البغدادی ، سپاه قدس ، جمهوری اسلامی ، سوریه ، ایهود باراک ، وزیر جنگ ، لیره ، رشوه ، ایهود اولمرت ، رضا ضراب ، پولشویی ، فساد ، اقتصادی ، نژاد پرست ، ترکیه ، میخک سیاه ، هاگانا ، شبه نظامی ، اعراب ، فلسطین ، انگلیس ، صهیونیسم ، آفریقا ، اشپیگل ، محرمانه ، موساد ، اسرائیل ، اتیوپی ، هیات پارلمانی ، ها آرتص ، ماندلا ، جعفر پناهی ، ویدنهولز ، شرق ، اروپا ، هانس اسبودا ، شهریار ، ستوده ، شو شای ، کرمان ، اصفهان ، نائین ، کاشان ، معماری ، یزد ، بم ، میراث فرهنگی ، هالک بانک ، تودی زمان ، ایران ، بیگدلی ، نتانیاهو ، نخست وزیر ، رئیس جمهور ، جاسوسی ، ادوارد اسنودن ، ظریف ، جهانگیری ، شریعتمداری ، هواپیما ، فالکون ، تحت المهجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۱ دی ۱۳۹۲
سردار "قاسم سلیمانی از افتخارات جنگ،ملت ایران و عصر حاضر است آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای این بزرگوار داریم
آخرین اخبار