دفترچه یادداشتی برای همیشه ؛

آموزش كار با Evernote + دانلود براي تمام سيستم عامل ها

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که بسیاری از کارهای خود را فراموش می‌کنید؟ آیا شما هم اهل یادداشت برداشتن هستید؟ اگر پاسخ مثبت است برایتان پیشنهاد ساده‌ای داریم، Evernote.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ با استفاده از این برنامک که رابط کاربری بسیار آسانی دارد می‌توانید برای خودتان یادداشت متنی یا صوتی ذخیره کنید. از هر چیزی که دوست دارید عکس بگیرید و آن را در یادداشت‌هایتان به کار برید و حین وبگردی قسمتی از صفحه وب را ذخیره کنید، اما نکته مهم درباره این برنامک این است که می‌توان تمامی یادداشت‌ها و یادآوری‌کننده‌ها را با تاریخ و به شکلی شکیل و مرتب دسته‌بندی کرد تا در موقع لزوم از آنها استفاده کرد.

غیر از آن قابلیت جستجو در بین تمامی موارد ذخیره شده وجود دارد. از آنجا که این برنامک برای تمامی پلتفرم‌ها تهیه شده می‌توان به آسانی اطلاعات آن را با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی (سینک) کرد.

Evernote چیست؟

Evernote محبوب‌ترین برنامه یادداشت‌برداری رایگان است. قدرت اصلی این برنامه در اینجا نهفته که اگر آن را بر روی کامپیوتر خانگی، تلفن هوشمند یا تبلت خود نصب کنید، همه اطلاعات آن با استفاده از اینترنت، بین ابزار های مختلف همگام خواهد شد. درواقع اگر یادداشت‌های خود را در یک ابزار یا گجت تغییر دهید، بلافاصله پس از ذخیره، کلیه تغییرات را می‌توانید در سایر گجت‌های خود ملاحظه فرمایید. مهمترین ویژگی این برنامه، همگام‌سازی سریع آن است.

Evernote در پلتفرم‌های نرم‌افزاری گوناگونی چون ویندوز، مک، iOS، آندروید و بلک‌بری عرضه می‌شود. بدین ‌ترتیب می‌توان آن را تقریبا بر روی تمام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های رومیزی نصب نمود.

تمامی این برنامه‌ها قادرند از طریق بستر اینترنت، با یکدیگر تعامل دشته و همگام‌سازی را به صورت آنلاین انجام دهند. از این گذشته Evernote افزونه‌ای برای مرورگر‌های اینترنتی نیز تهیه کرده است تا کاربرانی که بیشتر تمایل به استفاده از افزونه‌ها دارند نیز از آن بی‌بهره نمانند.

کجا و چگونه Evernote را دانلود و نصب کنیم؟

برای دریافت برنامه کافی است به وب سایت Evernote مراجعه کرده و با توجه به گجت یا سیستمی که در اختیار دارید، برنامه مناسب را دریافت نمایید. راستی فراموش نکنید که باید در این سایت ثبت‌نام نمایید. اگر هم زمانی پیش آمد که به هیچ کدام از گجت‌های خود دسترسی نداشتید، می‌توانید مستقیما با مراجعه به همین سایت به کلیه یادداشت‌هایتان دسترسی داشته باشید.

روش استفاده از Evernote

پس از دریافت و نصب برنامه مخصوص سیستم‌عامل ویندوز، آن را اجرا نمایید. ظاهر برنامه از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است. در بخش چپ (که در تصویر زیر با شماره 1 نام گذاری شده است) دفترچه یادداشت‌های موجود‌تان فهرست می‌شوند.

می توانید با توجه به موضوع و دسته‌بندی یادداشت‌ها ، از دفترچه یادداشت‌های مختلفی استفاده نمایید. از این گذشته می‌توانید با راست کلیک بر روی یک دفترچه و انتخاب گزینه add it to a stack آن را به مجموعه‌ای از دفترچه‌ها اضافه نمایید.

در قسمت 2 فهرستی از یادداشت‌های جاری موجود در دفترچه را مشاهده می کنیم؛ و در قسمت 3 نیز پیش نمایشی از یادداشت به همراه لینک منبع و تگ های آن قابل ملاحظه است.

یک ویرایشگر مخصوص نیز برای این مورد در نظر گرفته شده است که کار را برای کاربر بسیار ساده می‌کند. این ویرایشگر حالت‌های ویرایشی مختلفی دارد و کاملا کاربردی است.

جالب اینجاست که با برنامه Evernote حتی می‌توانید "یادداشت‌های محلی" (Local) نیز ایجاد کنید؛ بدین معنی که این یادداشت‌ها تنها در سیستم‌عامل شما باقی مانده و در سرور ابری و بین سایر Evernote‌های نصب شده بر روی دیگر گجت‌هایتان همگام‌سازی نخواهد شد، که مسلما برای طرح‌های محرمانه و برنامه‌های جدیدی که در سر دارید گزینه خوبی است.

انتقال یادداشت‌هایتان نیز ممکن است، می‌توانید فایل خروجی مورد نظر خود را به فرمت‌های گوناگونی چون enex، html، mht تبدیل کرده و آن را به سادگی با دوستان به اشتراک بگذارید.

مطمئن باشید همکارتان که از سیستم‌عامل دیگری استفاده می‌کند، از این که فایل مورد نظرتان را به فرمت مناسبی برایش ارسال می‌کنید خوشحال خواهد شد.

چگونه یادداشت‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاریم؟

می توانید متن مورد نظر خود را نوشته و سپس لینک مخصوص Evernote آن را در شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک یا توئیتر با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. یا اینکه نشانی آن را از طریق ایمیل به دوستان و همکارانی که می‌دانید به آن احتیاج دارند ارسال کنید.

از این گذشته می‌توانید با پرداخت مبلغی جزئی (5 دلار در ماه یا 45 دلار در سال) و تهیه حساب‌های طلایی، به دوستان و همکاران خود اجازه ویرایش یادداشت‌هایتان را بدهید. اشتراک‌گذاری نوشته‌ها هیچ‌گاه این اندازه ساده نبوده است.

کافی است به بالای محیط برنامه رفته و در زبانه ی Shared بر روی Manage sharing کلیک بزنید.

سپس از آنجا دفترچه یادداشت‌هایی که قصد دارید با سایرین به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.

 

کاربردهای عملی

شما می‌توانید از Evernote در محیط کار، تحصیل، خانه، سفر و ... استفاده کنید، یادداشت برداری با Evernote در کلاس درس مسلماً لطف دیگری دارد. بدین ترتیب می‌توانید با بهره از قابلیت‌های این برنامه کارایی‌تان را حداکثر نمایید.

حتی برای تهیه فهرست خرید خانه می‌توانید از همسر عزیزتر از جانتان بخواهید که این کار را در محیط Evernote انجام دهد، مسلما چنین خریدی برای آقایان به مراتب زجرآورتر خواهد بود، چرا که دیگر هیچ چیزی از قلم نخواهد افتاد!!

علاوه بر متن با اورنوت می‌توانید تصویر و یا صدا را نیز ذخیره و بین ابزارهای مختلف خود به اشتراک بگذارید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد ترلبی نیاکی
۱۲:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
با تشکر از مطلب بسیار زیبا
فقط من فرق بین note وnotebook
]چیست وچگونه با ان کار کنم
آخرین اخبار