دبیر اجرایی ششمین کنگره آزمایشگاه و بالین:

تغییر نگرش دولت نسبت به اصحاب علم، مایه امیدواری است

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین عدم توجه کافی و برخورد نامناسب نسبت به اساتید، اعضای هیئت علمی، صاحب‌نظران و خبرگان این رشته‌های علمی را موجب دلسردی این گروه و تغییر نگرش دولت جدید نسبت به اصحاب علم را، مایه امیدواری آنان دانست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر مرتضی حسین‌زاده دبیر اجرایی ششمین کنگره آزمایشگاه و بالین از برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین خبر داد و اعلام کرد: این کنگره 23 تا 25 بهمن‌ماه سال جاری و در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برپا خواهد‌شد.

وی این کنگره را برای متخصصین بالینی و اساتید رشته‌ها و گرایش‌های علوم آزمایشگاهی با اهمیت دانست و گفت: برگزاری کنگره و رویکرد علمی آن در بررسی موضوعات چالش برانگیز بین کلینیک و پاراکلینیک و مسائل علمی بین آزمایشگاه و بالین همیشه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و رفع این چالش‌ها و یکسان‌سازی و وحدت رویه میان صاحب‌نظران هر دو دسته تاثیر بسزایی در بهبود و ارتقای کیفیت برنامه‌های سلامت و بهداشت جامعه خواهد ‌داشت.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین ضمن بیان اینکه کنگره پیش رو با هدف آشنایی متخصصان بالینی با آخرین دستاوردها در زمینه تشخیص و روش‌های پیشرفته آزمایشگاهی و همچنین برای آشنایی بیشتر اساتید علوم پایه و علوم آزمایشگاهی با چالش‌های درمانی و مراقبت‌های بالینی برگزار خواهد شد، افزود: امتیاز بازآموزی شرکت در کنگره 15 امتیاز بوده و کارگاه‌های آموزشی حاشیه کنگره امتیاز جداگانه دارد.

به گفته حسین‌زاده مخاطبان اصلی این کنگره متخصصان بالینی، پایه و علوم آزمایشگاهی، پزشکان عمومی، کارشناسان علوم آزمایشگاهی و رشته‌های مختلف پیراپزشکی مرتبط با محورهای کنگره و همچنین تمامی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم پایه پزشکی و دانشجویان و اساتید گروه پزشکی است.

وی با بیان اینکه تمام مقالات و تحقیقات مرتبط با گرایش‌های مختلف علوم آزمایشگاهی و بالین مورد داوری قرار می‌گیرد، محورهای کنگره را به این شرح برشمرد: این محورها شامل اختلالات غدد و متابولیسم، اختلالات خونی، ایمونولوژیک  آلرژی، سرطان، بیماری‌های عفونی (باکتریال، ویروسی، قارچی و انگلی)، مباحث آموزشی، پژوهشی و ... در زمینه‌های تولیدی، فناوری نانو، مدیریت و راهبرد در آزمایشگاه و بالین است.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین خاطرنشان کرد: هرسال یکی از مهم‌ترین مباحث روز دنیا که سهم بیشتری را در پژوهش‌ها و مطالعات کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دارد، به عنوان محور اصلی کنگره انتخاب می‌شود. به این ترتیب امسال محور اصلی کنگره که پانل‌های بیشتری را به خود اختصاص داده، مباحث مرتبط با اختلالات غدد و متابولیسم است.

حسین‌زاده از حضور اساتید، متخصصان و صاحب‌نظران  خارج از کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر حضور دو نفر از این مهمانان خارجی قطعی شده و سعی بر این است که بیش از 10 نفر از انجمن‌ها و گروه‌های علمی غدد در کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا در این کنگره حضور داشته باشند.

وی درباره جزئیات کارگاه‌های آموزشی توضیح داد: تاکنون پنج کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان و پنج کارگاه آموزشی برای کلیه شرکت‌کنندگان هماهنگ شده و همچنین طبق روال سال‌های گذشته فضای نمایشگاهی کنگره میزبان شرکت‌های تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدماتی و نیز انتشارات است.

دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین با بیان اینکه در کنگره امسال یک جشنواره دانشجویی در جهت شناسایی، گزینش و تقدیر از دانشجویان نخبه برگزار خواهد شد، توضیح داد: در این جشنواره کلیه دانشجویان محصل در رشته‌های علوم پزشکی در قالب پنج گروه جداگانه کارشناسان آزمایشگاه، دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشجویان دکترای تخصصی، دکترای حرفه‌ای گروه پزشکی و دستیاران با ارسال رزومه فعالیت‌های مختلف خود در طول تحصیل شان، به رقابت می پردازند.

 حسین‌زاده در پایان عدم توجه کافی و برخورد نامناسب نسبت به اساتید، اعضای هیئت علمی، صاحب‌نظران و خبرگان این رشته‌های علمی را موجب دلسردی این گروه ،و تغییر نگرش دولت جدید نسبت به اصحاب علم را مایه امیدواری آنان دانست.
برچسب ها: دولت ، علم ، نگرش ، آزمایشگاه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار