مدیر آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده دانشگاه صنعتی شریف:

بازار ایران به تولیدات نرم افزار‌های داخلی نیاز دارد

آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در جشنواره پردیس اقدام به شناسایی استعدادهای موجود در عرصه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و کمک به شکوفا سازی آن‌ها نمود.

دکتر حمید‌رضا ربیعی مدیر آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: فناوری‌های نو به لحاظ جذابیت‌هایشان در بدو ورود به جامعه مورد استقبال و استفاده قرار می‌گیرند. نرم افزار‌های تلفن همراه نیز با توجه به سطح گسترده کاربری تلفن‌های همراه از این قائده مستثنی نیستند و اگر اقدامات و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام نگیرد، نیروها و استعدادهای وجود شکوفا نشده و نیاز بازار داخلی توسط توسعه دهندگان خارجی تامین می‌شود.

 وی افزود: در این جهت ابتدا می‌بایست نیازهای داخلی شناسایی شده و به توسعه دهندگان  منتقل شود. سپس بازارهای مناسب جهت عرضه ایجاد شود. همچنین جای خالی وجود آموزش‌های استاندارد به همت مراکز آموزش کشور پر گردد.

وی ضمن اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سراسر کشور و اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقای سطح آموزشی علاقه‌مندان در طول جشنواره سالیانه پردیس گفت:  اگر نیازهای جامعه به درستی به توسعه دهندگان منتقل نگردد و یا خلا‌های آموزشی پر‌نشود، ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه و رفع نیاز‌های بازار داخلی به کار گرفته نمی‌شوند.

وی در رابطه با فعالیت‌های آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده موبایل در طول جشنواره سالیانه پردیس اظهار کرد: ما در رابطه با نیازهای بازار با سازمان‌ها هماهنگ نموده و بین شرکت‌ای نرم افزار‌ی و توسعه دهندگان نرم افزار جامعه دانشگاهی ارتباط بر قرار کردیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ورود خودجوش جوانان به این عرصه و نبود فضای آموزشی مطابق با استانداردها، سطح نرم افزاری‌های ارسالی به جشنواره نسبتا مطلوب ارزیابی می‌شود. ارتقاء سطح کیفی نرم افزار‌ها وابسته به حمایت و ورود مراکز آموزشی به این عرصه است و تا قبل از ایجاد رشته‌هایی منطبق با استاندار‌های علمی، این کارگاه‌ها و جشنواره‌ها هستند که باید موجبات پیشرفت در زمینه آموزش را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به نیاز‌ بالای بازار داخلی گفت: پتانسیل صدور تولیدات نرم افزاری به بازار‌های فرا مرزی وجود دارد، اما ابتدا باید نیاز‌های گسترده بازار داخلی تامین شود و با توجه جهانی بودن این عرصه در صورت درخشش در بازار داخلی، خود کاربران فرامرزی می‌باشند که با استفاده از تولیدات ما روی می‌آورند.

آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده در پایان خاطرنشان کرد: ما با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و بر قراری ارتباط با سازمان‌ها سعی در همسو سازی فعالیت‌ها و دوری از پراکنده کاری نموده‌ایم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار