روشهايي خنده‌دار براي "لاغري"

در دهه‌هاي گذشته روشهاي زيادي براي کاهش وزن ابداع شده است که با وجود تبليغات زياد هنوز هم افراد را به فرم تناسب اندام دلخواهشان نرسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ قديمي‌ها بر اين باور بودن بستن پارچه‌هاي سفت و ضخيم به دور اعضايي از بدن که چاق به نظر مي‌رسد باعث لاغري آنها مي‌شود، اين کار براي زنان باردار در گذشته بسيار رايج بود اما اعضاي بدن را تحت فشار قرار مي‌داد و از ميزان "گردش خون" در بدن کاسته مي‌شد.

رژيم‌هاي تک خوري مانند آش سرکه و آبغوره و رژيم هاي تک خوري همگي در گذشته بسيار رايج بوده است اما بررسي‌هاي اخير محققان نشان مي‌دهد رژيم‌هاي تک خوري بيشترين عوارض را درميان رژيم‌هاي لاغري دارند.

گفتني است، قديمي‌ها بر اين باور بودند پوست ميوه‌ها باعث يبوست و ايجاد مشکلاتي در "سيستم گوارشي" مي‌شود اما مطالعات امروزه نشان مي‌دهند پوست ميوه‌ها حاوي "آنتي اکسيدان‌هايي" هستند که باعث لاغري و کالري سوزي در بدن مي‌شوند.

نتايج مطالعات نشان مي‌دهند، امروزه تمام پژوهشگران به اين نتيجه رسيده‌اند که بهترين شيوه براي لاغري تنها کاهش کالري دريافتي و افزايش فعاليت بدن است و هر رژيمي غير از اين عوارض زيادي براي بدن به وجود مي‌آورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار