تحریم بیشتر ایران در دستورکار اکثریت کنگره آمریکا/ محدودکردن اختیارات اوباما برای تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها

در حالی که مذاکرات اتمی با ایران در ژنو ادامه دارد و امیدهایی تازه برای دستیابی به توافق مشاهده می شود، کنگره آمریکا خود را برای تصویب تحریمهای شدید تر و بیشتر بر علیه ایران آماده می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، در میان پیشنهادات ارایه شده در کنگره، محدودکردن اختیارات رییس‌جمهور آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره تحریم‌های ایران می باشد.

مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5(آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) امروز (جمعه) در ژنو پیگیری می شود.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک از روز پنجشنبه در ژنو آغاز شده است و دو طرف، گفت ‌و گوها را خوب و رو به جلو توصیف کرده‌اند.

همچنین قرار است محمدجواد ظریف، وزیرامور خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دیدار و گفتگوکنند.

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه و عضو تیم مذاکراه کننده هسته ای ایران روز پنجشنبه پس از پایان روز نخست مذاکرات، در نشست خبری، با تاکید بر اینکه هدف ایران امضای توافقنامه بین دو طرف است و طرف مقابل نیز همین اعتقاد را دارد، گفت: در جلسه روز پنجشنبه ، همه اعضای گروه 1+5 بر طرح جامع ایران و چارچوب آن تاکید کردند.

عراقچی گفت: اصل تعلیق غنی سازی اورانیوم خط قرمز ایران است و غنی‌سازی حتما در خاک ایران ادامه می‌یابد.

شهر ژنو روزهای پنج‌شنبه و جمعه 16 و 17 آبان (هفتم و هشتم نوامبر) برای دومین بار در دولت یازدهم و برای پنجمین بار در کل دوران مذاکرات، میزبان گفتگوهای ایران و گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، انگلستان و چین) بوده است. مذاکرات قبلی در شهر ژنو در تیر ماه 1387، مهر ماه 1388 و آذر ماه 1389 برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار