دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو ؛ فردا ساعت 11 صبح به وقت تهران

دور دوم مذاکرات هسته‌ای کشومان با گروه 1+5 در دولت جدید فردا (پنج شنبه) ساعت 9 و 30 دقیقه به وقت محلی(11 صبح به وقت تهران) در شهر ژنو آغاز خواهد شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شهر ژنو سوئیس روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 آبان (هفتم و هشتم نوامبر) برای دومین بار در دولت یازدهم و برای پنجمین بار میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آلمان، آمریکا، روسیه،‌ فرانسه، انگلستان و چین) است.
در دور قبلی مذاکرات در روزهای  23 و 24 مهرماه (15 و 16 اکتبر) تیم مذاکراتی ایران به ریاست محمد جواد ظریف با طرح پیشنهادی جدیدی با  عنوان "پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید"  وارد مذاکرات شد که در نهایت منجر به انتشار بیانیه مشترکی شد.
در این بیانیه آمده است: برپایه فضای مثبت اولین جلسه وزیران در نیویورک در تاریخ ٢٦ سپتامبر، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران کلیات طرحی را به عنوان مبنای مذاکرات ارائه کرد که توسط اعضای گروه EU3+3 (سه کشور عضو اتحادیه اروبایی + 3) به عنوان مشارکتی مهم در فرآیند مذاکرات به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
خاطر نشان می شود طرف های مذاکره کننده طرح ایران را  جدی و واقع بینانه توصیف کرده اند و در نشست دو روز آینده در ژنو، انتظار می رود طرف‌های مذاکره کننده به اراده و جدیت کشورمان برای حل و فصل موضوع هسته‌ای پاسخ منطقی دهند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار