ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ضرورت جايگزيني تشکل‌محوري به جاي شخصيت‌محوري/ حزب فراگیر باید از تشکل‌های صنفي شکل گیرد

عضو حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه تشکيل حزب فراگير اصولگرايان با محوريت يک شخص امکان‌پذير نيست، گفت: باید شورای مرکزی حزب فراگير، مرکب از دبیران کل تشکل‌های صنفی باشد تا ضمانتی برای انسجام و وحدت بیشتر به وجود آید.

"حمیدرضا ترقی"، عضو حزب موتلفه اسلامي، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل حزب فراگیر اصولگرایان و موضع‌گيري حزب متبوعش در اين خصوص اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامي، خود یک حزب فراگیر است و مختص قشر خاصی نیست.

وی افزود: حزب فراگیر باید از تشکل‌های صنفي شکل گیرد که از لحاظ عضويت فراگیری ندارند.   
 
ترقي ادامه داد: اکنون بسیاری از تشکل‌ها برخلاف تعریف حزب، تشکلي صنفی محسوب می‌شوند و فراگيري حزب موتلفه را ندارند. 
 
عضو حزب موتلفه اسلامي تصريح کرد: بر اساس قانونی که در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسی است، تشکل‌های صنفی دیگر اجازه فعاليت در قالب حزب را ندارند و از شمار احزاب خارج می‌شوند و فعالیت آنان محدود به فعالیت‌های سیاسی صنف خود می‌شود.   
 
وي با اشاره به ضرورت تشکيل حزب فراگير افزود: تشکل‌های صنفی با توجه به قانون جديد، اگر خواهان فعالیت سیاسی جامع و فراگیر به عنوان حزب در انتخاب هستند، باید به حزبي فراگیر، متشکل از اقشار مختلف تبدیل شود. 
 
ترقي با بيان اينکه دوران محور قرار گرفتن اشخاص گذشته است، اظهار داشت: ما در شرایط سیاسی نیستیم که اشخاص محوریت تشکل‌ها قرار گيرند، بلکه باید به سمت تشکل‌محوری حرکت کنيم.

عضو حزب موتلفه اسلامي در پايان با بيان اينکه تشکيل حزب فراگير با محوريت يک شخص امکان‌پذير نيست، خاطرنشان کرد: باید شورای مرکزی حزب فراگير، مرکب از دبیران کل تشکل‌های صنفی باشد تا ضمانتی برای انسجام و وحدت بیشتر به وجود آید.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار