در 6 ماهه نخست امسال محقق شد؛

رشد ٧ درصدی خدمات فنی حفاری در چاه های نفت و گاز

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی مهندسی از رشد ٧ درصدی ارائه خدمات فنی مهندسی به چاه های نفت وگاز از سوی این شرکت در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید رضا خوشایند با بیان این مطلب گفت: در ٦ ماه گذشته ٣ هزار و ٧٤٣ عملیات فنی و مهندسی ارائه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ١٣٩١ روند رو به رشدی نشان می دهد.
 
وی با اشاره به این که این خدمات در شمالی ترین مناطق کشور ( خانگیران )، حوزه های نفتی جنوب غربی، مناطق مرکزی و در استان های جنوبی کشور ارائه می شود، افزود: شرکت ملی حفاری ایران با ارائه یک بسته کامل، متنوع ترین خدمات فنی مهندسی را با تجهیزات پیشرفته و متخصصان مجرب تامین و نقش اساسی در تکمیل چاه های نفت وگاز و بهره برداری از میادین نفتی کشور ایفا می کند.
 
خوشایند تصریح کرد: عملیات فنی و مهندسی انجام شده در نیمه نخست سال جاری شامل نمودارگیری، چاه پیمایی، نمودارگیری از سیال حفاری، لوله مغزی سیار، اسیدکاری ویژه و گسترده، تزریق پذیری، حفاری با هوا، لوله گذاری چاه، حفاری فروتعادلی، نصب آویزه، آزمایش و بهره دهی چاه بوده که بر اساس استانداردهای روز و با توجه به نیاز شرکت های متقاضی تامین شده است.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی مهندسی با اشاره به توان فنی این شرکت در ارائه خدمات جنبی چاه های نفت و گاز، گفت: انجام هر یک از خدمات پیش گفته  نیازمند دانش فنی، کارشناسان توانمند و داشتن تجهیزات مناسب است و این شرکت در سه دهه گذشته در این زمینه موفق عمل کرده است و هم اکنون بزرگترین تامین کننده خدمات جنبی در کشور محسوب می شود.
 
وی درباره ارائه خدمات ویژه توضیح داد:  در نیمه نخست سال ٢٠ هزار و ١٤٨ متر حفاری انحرافی و افقی در قالب ٤١ حفره محقق شد و متخصصان توانمند این شرکت یک هزار و ١٦٨ متر مغزه از لایه های مختلف زمین و سنگ مخازن نمونه برداری کردند و در اختیار شرکت های متقاضی به منظور بررسی بیشتر میدان های نفت و گاز قرار دادند.
 
 خوشایند افزود: در سال جاری با کاربست دو مجموعه تجهیزات حفاری فروتعادلی ( UBD ) در شرکت ملی مناطق نفت  خیزجنوب، ٨ عملیات حفاری فروتعادلی و ویژه به متراژ یک هزار و ٦٢٥ متر صورت گرفت و این در حالی است که ٤٤ دستگاه حفاری این شرکت در اختیار آن شرکت قرار دارد و در مدت مورد اشاره ٢ هزار و ٤٧ مورد خدمات جنبی به شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب ارائه شده است.
 
وی درباره عملیات تعمیر و احیای چاه های نفت و گاز، اظهار کرد: از اول فروردین تا پایان شهریور امسال با استفاده از دستگاه های لوله مغزی سیار ٢١٩ حلقه چاه تعمیر و تکمیل شد که این امر در احیاء چاه، ایجاد ظرفیت و افزایش تولید نفت بسیار با اهمیت است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی مهندسی گفت: این شرکت هم اکنون علاوه بر تامین خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز ٦٨ دستگاه ملکی و ٦ دستگاه استیجاری که در اختیار دارد به شرکت های ملی مناطق نفت خیزجنوب ، نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، مهندسی و توسعه نفت، نفت فلات قاره، پروژه های پارس جنوبی ( فاز یک ، ١٤ ، ١٧ و ١٨ ) به تمامی شرکت های بخش خصوصی نیز خدمات مورد نیاز ارائه می دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حفاری ، چاه ، نفت ، گاز ، خدمات فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار