مدیرعامل جدید "بورس انرژی" خبر داد/

فاز اول معاملات نفت ‌خام "بورس انرژی" به صورت ریالی

وزیر نفت مجوز عرضه میعانات گازی در بورس انرژی را نیز صادر کرده است. در فاز اول 5000 هزار بشکه نفت خام، به صورت ریالی و در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی، امروز در مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران گفت: توسعه بورس انرژی مدنظر همه ارکان بازار سرمایه و از جمله مسئولان در وزارت خانه هاي نفت و نیرو است و از همین روز طی جلسات متعدد با وزارت نفت، مجوز ورود میعانات گازی و نفت خام به بورس انرژی صادر شد.

 وی ادامه داد: در فاز اول 5000 هزار بشکه نفت خام، به صورت ریالی و در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

وی از دیگر اهداف بورس انرژی را تعادل بخشی در بازار برق دانست و تصریح کرد: باید در بازار برق، تولیدکننده و مصرف کننده با قیمت مناسب داد و ستد داشته باشند.

حسینی در خصوص دیگر اهداف خود در بورس انرژی گفت: باید به گونه ای رفتار شود که ریسک مدیران واحدهای دولتی در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو کاهش یابد.

وي ادامه داد: حرکت صنعت پالایشی و صنعت نیروگاهی به سمت جذب سهامداران عمومی سوق پیدا کند و این صنایع به مطالبه عمومی تبدیل شوند.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: تامین مالی نفت و برق از اهداف اصلی شرکت بورس انرژی خواهد بود که به کمک ابزارهای مشتقه، تامین مالی کوتاه مدت و بلند مدت در این صنایع ساماندهی شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، شاخص ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار