"شواليه آواز ايران" به نفع دختران آسييب ديده پيرانشهري خواند

"شهرام ناظري" در كنسرت 29 شهريور , به نفع دختران آسيب ديده پيرانشهري روي صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در كنسرت "شهرام ناظري" در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران , صحنه اجرا در كنسرت شواليه آواز ايران با دو فرشته سفيد رنگ كه مشغول رقص سماع بودند و دو بته جغه كه اشعار مولانا در آن ها خودنمايي مي كرد و شمع هايي كه محفل اجراي موسيقي اصيل ايران زمين را روشن مي كرد , تزئين شده بود.

پيش از ورود اعضاي گروه به صحنه , نماينده اي از جانب استاد شهرام ناظري روي صحنه آمد و گفت: اين كنسرت در ادامه سلسله برنامه هاي خيريه و به پيشنهاد شهرام ناظري و با همراهي چند تن از اساتيد كشور از جمله عزت الله انتظامي , علي نصيريان , جمشيد مشايخي و بهمن فرمان آرا , برگزار مي شود.

پس از ورود گروه مولوي و سپس شهرام ناظري به صحنه , مخاطبان وي ايستادند و او را تشويق كردند . اين استاد آواز ايراني در ابتداي برنامه گفت: اين كنسرت بنا به درخواست مردم و به دليل اينكه از كارهايي نوستالژيك برخوردار بود تاكنون براي چندين بار تمديد شده است و 29 شهريور آخرين تمديد براي اين برنامه است .

ناظري در ادامه تصريح كرد: به مناسبت بازگشايي مدارس و به جهت همدلي با دختران آسيب ديده پيرانشهري در حادثه آتش سوزي مدرسه " شين آباد " , بخشي از عوايد كنسرت امشب به اين بچه ها اختصاص پيدا كرده است.

شواليه آواز ايران همچنين در ميان اين برنامه با اشاره به ادامه فعاليت ها در زمينه كمك رساني به حادثه ديدگان , اظهار داشت: اميدوارم در آينده اي نزديك با هنرمندان معتبر كشور بتوانيم در جهت كمك رساني , گام هاي مؤثري برداريم و به ياري حادثه ديدگاني چون دختران آسيب ديده پيرانشهري بشتابيم.

شهرام ناظري كه در سال 1356 در نخستين كنكور موسيقي سنتي ايران در رشته آواز , مقام نخست را كسب كرده , در كنسرت شهريور ماه خود در دو بخش به اجراي برنامه پرداخت كه بخش اول شامل مقدمه شيدا شدم با شعري از مولانا , شيدا شدم با آهنگ و شعر شهرام ناظري , تك نوازي و آواز مثنوي معنوي , تصنيف راست بگو نهان مكن با شعري از مولانا و آهنگي از شهرام ناظري , تصنيف قفل زندان بشكنم با شعري از مولانا و آهنگي از رضا قاسمي و شهرام ناظري , تصنيف دلا نزد كسي بنشين كه او از دل خبر دارد , تصنيف اندك اندك جمع مستان مي رسند ,  بود.

در بخش دوم كه پس ازوقفه زماني 10 دقيقه اي برگزار شد , ناظري سه قطعه پرشور و حال كردي را به همراه قطعه آتش در نيستان با شعري از مشتاق و آهنگي از خوش , روي صحنه برد.

اعضاي گروه مولوي را فرهاد صفري به عنوان نوازنده تنبك و دمام و دهل , صاير نظرگاهي تار , راشد بابا شهابي كمانچه , نگار خاركن , كمانچه آلتو , بابك غسالي عود , شهرام محمدي ديوان و سه تار , شهريار نظري دف و سحر ابراهيم به عنوان نوازنده قانون تشكيل مي دهند.

كنسرت بزرگ شهرام ناظري 28 و 29 شهريور به تهيه كنندگي مجيد عبدي و با استقبال بي نظير علاقه مندان موسيقي اصيل ايراني در سالن ميلاد نمايشگاه بين المللي برگزار شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار