در نشست جشنواره موسیقی جوان عنوان شد:

حضور اساتید موسیقی کشور در بخش داوری هفتمین جشنواره موسیقی جوان

در بخش داوری هفتمین جشنواره موسیقی جوان بسیاری از اساتید موسیقی کشور از جمله حسین علیزاده و شهرام ناظری حضور دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست هفتمین جشنواره موسیقی جوان در تالار وحدت , هومن اسعدی دبیر هفتمین جشنواره موسیقی جوان در این نشست گفت: برای این دوره از جشنواره موسیقی جوان 749 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این میان , 149 اثر برای ورود به مرحله نهایی انتخاب شده اند. 

وی اظهار داشت: در هیئت داوران هفتمین جشنواره موسیقی جوان حسین علیزاده , شهرام ناظری , مجید کیانی , داریوش طلایی و سلیف حضور دارند و در قسمتی دیگر که به سازها اختصاص یافته نیز , محمد موسوی در بخش ساز نی و علی اکبر شکارچی در بخش ساز کمانچه به داوری می پردازند. 

اسعدی افزود: یکی از نکته های قابل توجه در  راستای هفتمین جشنواره موسیقی جوان استقبال پرشور شهرستانی ها نسبت به اهالی تهران است. 

وی با اشاره به جوایز این دوره تصریح کرد: مهمترین نکته در رابطه با جوایز این دوره گرفتن مهر تایید و اعتبار از جانب اساتید حاضر در بخش داوری است که علاوه بر این , مبلغی را به عنوان جایزه نقدی به برگزیدگان اهدا خواهیم کرد. 

علی ترابی مدیر انجمن موسیقی ایران دراین نشست اظهار داشت: پس از 6 سال وقفه در برگزاری جشنواره موسیقی جوان , در دوره هفتم افراد بسیاری فرصت ارائه آثار خود را دارند . 

وی با اشاره به رده بندی سنی برای این دوره از جشنواره گفت: در هفتمین دوره این جشنواره در بخش تکنوازی سه رده سنی 10 تا 15 سال , 16 تا 21 سال و 22 تا 27 سال را در نظر گرفته ایم. 

ترابی افزود: در بخش تکخوانی این جشنواره نیز دو رده سنی 15 تا 21 سال 
و 22 تا 27 سال را در نظر گرفته ایم که رده بندی های سنی نسبت به دوره های قبلی این جشنواره , گسترده تر شده است. 

وی با اشاره به مهمترین تفاوت جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی جوان تکنوازی را شامل می شود در حالی که جشنواره موسیقی فجر شامل گروه نوازی است. 

وی افزود: جشنواره موسیقی جوان از 22 تا 25 شهریور در تالار رودکی برگزار می شود و اختتامیه این جشنواره نیز 27 شهریور در تالار وحدت برپا خواهد شد و در در طول برگزاری این جشنواره ورود برای تمامی دوستداران موسیقی آزاد است./ي2
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، جوان ، ترابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار