از ميان 750 اثر رسيده؛

149 نوازنده و خواننده به جشنواره موسيقي جوان راه يافتند

هیئت انتخاب هفتمین جشنواره موسیقی جوان، از میان 750 نوازنده و خواننده متقاضی شرکت در این جشنواره، اسامی 150 نفر را به عنوان راهیافتگان بخش پایانی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي هفتمين جشنواره موسيقي جوان، داوري اوليه هفتمين جشنواره موسيقي جوان روز گذشته به اتمام رسيد و هيات انتخاب از ميان 800 اثر رسيده به دبيرخانه اين جشنواره ، 150 اثر متعلق به  هنرمندان جوان تهراني وشهرستاني را براي حضور در مرحله نهايي انتخاب كردند كه ليست اسامي پذيرفته شدگان اين دوره  بر روي سايت جشنواره به نشاني (www.nay.ir   ( و نيز سايت (www.music.farhang.gov.ir) منتشر شده و قابل مشاهده است.

از ميان اين تعداد آثار راه يافته به مرحله پاياني، 85 اثر از شهرستان و 64 اثر از تهران در زمينه آواز در دو رده سني الف(15 تا 21 سال)،ب(22 تا 27 سال) و نوازندگي سازهاي سنتور، تار، سه تار، كمانچه، ني ، عود، قانون در سه رده سني الف (10 تا 15 سال )، ب (16 تا 21 سال) و ج(22 تا 27 سال) پذيرفته شدند كه در روزهاي برگزاري  جشنواره هنرمندان جوان در شاخه هاي مختلف در حضور هيات داوران به اجرا خواهند پرداخت.

هومان اسعدي دبير هفتمين جشنواره موسيقي جوان درخصوص داوري اوليه آثار توسط هيات انتخاب گفت: در مرحله نخست و با انتخاب شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های تخصصی مجزایی، متشکل از بیست موسیقیدان برجسته، برای بررسی آثار در زمینه‌های مختلف سازی و آوازی، تشکیل شد. در این کمیته‌ها، معیارهایی همچون دقت در کوک و فواصل، سونوریته و نحوه صدادهی، ریتم و زمان‌بندی، اصول تکنیکی، رپرتوار و محتوای اجرایی، نحوه اجرا و بیان موسیقایی برای ارزیابی آثار در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: پس از جمع‌بندی آراء نهایی کمیته‌های مذکور، که از زوایای مختلف تکنیکی و محتوایی به بررسی آثار پرداخته‌اند، می‌توان گفت که در اغلب شاخه‌ها، جشنواره از سطح کیفی بالا و مطلوبی برخوردار بوده است و در بسیاری از موارد شاهد رقابت در سطوحی بسیار نزدیک بوده‌ایم.

اسعدي خاطر نشان كرد: با توجه به محدودیت‌ها و به اقتضای ماهیت رقابتی جشنواره، تعدادی از آثار که حائز بیشترین میانگین امتیازها بوده‌اند برای شرکت در مرحله نهایی معرفی شده‌اند .

گفتني است؛ دبير هفتمين جشنواره موسيقي جوان در خاتمه اظهار اميداري كرد كه برگزاری این جشنواره گامی در جهت اعتلای موسیقی کشور باشد./ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار