ششمین شب آواز ایرانی برگزار شد

ششمین شب آواز ایرانی با حضور فاضل نظری مدیر مرکز موسیقی و معاون هنری حوزه هنری، عباس محمدی ، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری و جمعی از دوستداران موسیقی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

ششمین شب آواز ایرانی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در ابتدا پس از تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، سعید بیابانکی، مجری برنامه، ضمن خوش‌آمد گویی و خیر مقدم، از سیاوش شکوریان دعوت کرد تا به اجرای موسیقی بپردازد که عرفان شهرآبادی نیز با نوازندگی نی صدای او را همراهی کرد.

 این در حالی بود که پس از استقبال از این گروه، آواز خوانی بهروز افشار و تار نوازی ساسان بازگیر به این محفل رونق بخشید.

 در بخش بعدی برنامه، نماهنگ موسیقی «خونین دلان» پخش شد. این مجموعه نوحه‌‌نواهای حسین بابای‌مشگین است که توسط حاج‌عباس کیاماری و فرهاد کیاماری بازخوانی شده است.

آواز خوانی مهدی نظری در کنار تارنوازی صابر نظرگاهی از بخش‌های دیگر این نشست ماهانه بود که باز هم با اقبال خوب مخاطبین مواجه شد.

از سویی، اجرای علی و محمد سعیدی، دوقلوی آواز ایران، در حالی گرمابخش این محفل بود که صدای این خوانندگان را علی نعمت‌اللهی، نوازنده تار، همراهی کرد.

بخش بعدی ششمین شب آواز ایرانی به سخنرانی حسین دی‌پیر، مترجم و پژوهشگر موسیقی، پیرامون «نگاهی به هم‌سرایی مردمی در ایران» اختصاص داشت. در این قسمت با حضور فاضل نظری، داوود ورزیده، حسین دی‌پیر و حسن منصوری آلبوم موسیقی «از نیستان» رونمایی شد. این آلبوم از تولیدات عاشورایی مرکز موسیقی، شامل نوحه‌های شناخته شده کهن ایرانی است که داوود ورزیده آن‌ها را به شکل بی‌کلام برای هم‌نوازی نی و سازهای کوبه‌ای تنظیم کرده است.

بخش پایانی این برنامه که از زیباترین بخش‌های آن بود به آوازخوانی استاد سیدرضا طباطبایی، نی نوازی استاد حسن منصوری و تارنوازی استاد سعید مزدک اختصاص داشت که به این ترتیب دفتر ششمین شب آواز ایرانی بسته شد تا هفتمین اجرای آن در روز شنبه 28 آذر ماه باشد.

نشست ماهانه شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه آخر هر ماه در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود به این برنامه برای همه علاقه‌مندان آزاد است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.