قابل توجه خریداران مقالات؛

مقالات ISI با ضريب نفوذ پايين شناسايي مي شود

مقالات ISI که دارای ضریب نفوذ پایینی هستند و در ژورنالهای خارجی استفاده شده و به فروش می رسد ، توسط دانشگاه تهران و وزارت علوم شناسایی می شود

پروفسور پرویز نوروزی، قائم مقام رئیس پردیس علوم دانشگاه تهران درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با همکاری دانشگاه تهران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقالات ISI که دارای ضریب نفوذ پایینی دارند شناسایی می شوند  و در لیست سیاه قرار میگرند.

نوروزی اضافه کرد: در وزارت علوم مقالات ISI کم اهمیت وارد لیست سیاه قرار گرفته اند در صورت استفاده دانشجویان از آنها، هیچ تاثیری در ارتقای علمی نخواهند داشت و اميد است در آينده نزديک اين تجارت ريشه کن شود.

وی افزود: پیش از انقلاب و در نظام آموزشی آموزش محور، تنها 320 مقاله بین المللی تولید شده بود، در حال حاضر نظام آموزشی کشور علاوه بر آموزش پژوهش سهم مهمی در نظام اموزش عالی دارد و باعث شده که نیاز های کشور مورد شناسایی و پژوهش به سمت خودکفایی و تحقیقات بنیادی هدایت می شود .

قائم مقام پرديس علوم دانشگاه تهران با اشاره به‌ آمار ISIتاکيد کرد: از 60 هزار هيئت علمی که در کشور وجود دارد فقط 7 هزار هيئت علمی در تولید علم فعالند، به عبارت دیگر نزدیک به 80-90 درصد اعضای هیئت علمی در ده سال گذشته حتی یک مقاله علمی هم ندارند.

نوروزی با اشاره به رشد علوم پایه تصریح کرد: درصد پژوهش های بنيادی کشورهای پیشرفته جهان در این زمینه علوم پایه بوده و این علوم ، نشانگر رشد یک کشور است .

وی در خصوص‌ تولید علم از مقالات تاکید کرد: تولید علم از مقالات مانند شاخ و برگ یک درخت است که میوه آن تبدیل به صنعت می شود.

قائم مقام پرديس علوم دانشگاه درباره دستاوردهاي اين پرديس اظهار داشت: در شیمی و مهندسی مقام اول منطقه را کسب کرديم، اما هنوز راه طولانی برای رشد و حفظ دستاوردها داریم و امید است با رفع مشکلات مالي و حمایت، بتوانیم به‌عنوان یک قدرت علمی برتر در جهان مطرح شویم./ح
برچسب ها: مقالات ، آموزش ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار