مدیر کل حریم شهر تهران خبر داد:

آغاز پروژه درختکاری در 5 محور ورودی شهر از ابتدای سال 93/ حرایم شهر هویت واقعی به خود می گیرند

مدیر کل حریم شهر تهران از کاشت درخت در کمربندی ورودی شهر از سال آینده خبر داد.

خانلری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ورودی هر شهر به عنوان پیشانی آن شهر اولین قضاوت را در ذهن بیننده ایجاد می کند و آن چه تاکنون در خصوص 5 ورودی اصلی شهر اتفاق افتاده انتقال صنایع آلاینده و مزاحم به حاشیه این ورودی ها و رشد فزاینده تخلفات  ساختمانی و اغتشاشات بصری بوده است.

وی ادامه داد: البته همچنان بخش زیادی از حریم که در محدوده استحفاظی تهران قرار دارد کماکان بکر و دست نخورده باقی مانده است که تبدیل این فضاها به محیطی زیبا و تفریحی امری ضروری و قطعی است که در اداره کل حریم با جدیت دنبال می شود.

مدیر کل حریم شهر تهران با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص حریم شهر تصریح کرد: مستند به مصوبات هیات وزیران و شورای عالی شهرسازی به طور متوسط به عمق 300 متر از حاشیه ورودی شهر تهران را به عنوان حریم حفاظتی ورودی های شهر منظور نموده و موضوع کاشت درختان و تبدیل این کمربندی به فضای سبز در دستور کار اداره کل حریم قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز کاشت درخت از ابتدای سال آینده خاطر نشان کرد: با این اقدام ورودی های شهر هویت واقعی خود را پیدا می کند و همچنین از توسعه صنایع مزاحم و ناهنجار در حاشیه این معابر جلوگیری خواهد شد./ف
برچسب ها: خانلری ، حریم ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار