محکومیت حمله تروريست ها به کردهاي سوريه از سوی مسکو

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه حمله تروریست ها به منطقه کردنشین در سوریه را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "ماریا زاخاروآ" معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تاکید کرد: تروریست ها با شکست در حمص، حومه دمشق و جنوب سوریه ضربه به اقلیت کردهای سوریه را مورد توجه قرار داده اند. هدف گروه های افراطی از این اقدام ایجاد تفرقه نژادی و دینی در سوریه است.

وی گفت: اقدام آنها انتقام از کردهای سوریه محسوب می شود که از آغاز بحران در این کشور به طور عموم از گروه های مخالف دولت حمایت نکردند و نظم و امنیت در مناطق خود را به عهده گرفتند.
 
 
"زاخاروآ" افزود: افراط گرایان در ماه مبارک رمضان تلاش کردند در مناطق تحت کنترل خود امارت اسلامی ایجاد کنند اما کردها ضمن مخالفت با این اقدام تروریست ها را از مناطق اشغال شده بیرون کردند.

وی تصریح کرد: تروریست های افراطی نیز در پاسخ به این اقدام کردها، به شهرها و روستاهای مناطق کردنشین سوریه حمله و مردم را تیرباران کردند، کشتند یا به اسارت بردند.
 
معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو قطعا حملات افراط گرایان به شهروندان سوریه را محکوم می کند و اینگونه فعالیت ها را تحریک کننده دشمنی میان ادیان، مذاهب و تخریب وحدت ملی سوریه و امنیت کل منطقه تلقی می کند.
به گفته این مقام روس؛ مسکو قصد دارد به طور پیگیر موضوع بیرون راندن گروه های افراط گرا و تروریست و وابسته به القاعده را در نشست آتی ژنو 2 پیگیری کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار