آيا کابينه احمد‌ي‌نژاد در 3 ماه پاياني عمرش تکميل مي‌شود؟

در حالي نمايندگان يکشنبه هفته آينده جلسه راي اعتماد به وزير پيشنهادي تعاون، کار ورفاه اجتماعي را برگزار مي‌کنند که در صورت راي اعتماد، کابينه دولت احمدي‌نژاد در روزهاي پاياني خود تکميل مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، يکشنبه هفته آينده 15 ارديبهشت ماه، سه ماه است که از جلسه استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مي‌گذرد.

در حالي نمايندگان در جلسه علني روز يکشنبه 15 بهمن ماه با 196 راي عدم اعتماد، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي را عزل کردند که وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي  بلاتکليف به دولت سپرده شد.

پس از آن بود که طي حکمي، دولت اسدلله عباسي يکي از معاونان اين وزارتخانه را به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي منصوب کرد.

طبق قانون، دولت تنها سه ماه فرصت دارد که وزارتخانه‌اي را توسط سرپرست اداره کند و بايد پس از اتمام سه ماه‌، اين وزارتخانه توسط وزيري که از مجلس راي اعتماد گرفته است، اداره شود.

مجلس‌نشينان که در چند مدت اخير وزراي "بهداشت، درمان و آموزش پزشکي" و "ارتباطات و فناوري اطلاعات" را به راحتي راهي پاستور کردند اين روزها خود را آماده راي اعتماد وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي مي‌کنند تا به نوعي کابينه دولت دهم را در روزهاي پاياني‌اش تکميل کنند.

5 ارديبهشت ماه سال جاري بود که دولت با ارسال نامه‌اي به مجلس، اسدلله عباسي سرپرست وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي را به عنوان وزير پيشنهادي اين وزارتخانه به مجلس معرفي کرد.

در پي معرفي وزير پيشنهادي اين وزارتخانه، هيئت‌‌رئيسه مجلس نيز برنامه‌ريزي کرد تا 15 ارديبهشت ماه جلسه بررسي راي اعتماد به اسدالله عباسي را برگزار کند.

بنابراين نمايندگان در حالي پس از يک هفته سرکشي به حوزه‌هاي انتخابيه‌شان پشت صندلي‌هاي سبز خود در خانه ملت خواهند نشست که شايد کمتر از سه ماه مانده به پايان عمر دولت، کابينه احمدي‌نژاد را تکميل کنند.

انتهاي‌ پيام/

برچسب ها: دولت ، ماه ، عمرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار