نمايندگان از پاسخ وزير فرهنگ قانع نشدند/ دومين کارت زرد مجلس به حسيني

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که در خصوص توضيح سوالي به صحن علني مجلس آمده بود نتوانست نمايندگان را قانع کند و دومين کارت زرد خود را دريافت کرد

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در راستاي سوال حجت‌الاسلام سيد ناصر موسوي لارگاني نماينده فلاورجان در جلسه علني امروز (يک‌شنبه  اول ارديبهشت‌ماه) حضور يافت.

در ابتدا سيد ناصرموسوي لارگاني نماينده فلاورجان سوال خود را اين گونه مطرح کرد: علت عدم برنامه‌ريزي براي تهيه و ارائه آثار شاخص فرهنگي و هنري به خصوص در سينما جهت مقابله با فعاليت‌هاي ضد اسلامي آمريکا و صهيونيست چيست؟ و چرا اعتبارات ميلياردي صرف پروژه‌هاي متضاد با فرهنگ اسلامي ايراني مي‌شود؟

وزير فرهنگ در پاسخ اظهار داشت: اکثر فيلم‌هاي اين چنيني با پول بيت‌المال ساخته نمي‌شود و بخش خصوصي ساخت آن را برعهده دارد ضمن فيلم‌هاي خوب هم چون "روزهاي زندگي"، "سي و سه روز" ، "شورشيرين"، "قلاده‌هاي طلا"، "شهيد " چمران"،‌"رسول الله"، "راه ابريشم"، "ملک سليمان"، "راه بهشت"، "برلين 7" "شکارچي شنبه" و..... ساخته شده است.

وي هم‌چنين تصريح کرد: فيلم‌هاي موجود نسبت به گذشته بهتر شده و با توجه به تحريم موجود در سطح بين‌المللي سينماي ما شناخته شده است.

در ادامه موسوي لارگاني تصريح کرد: شايد فيلم‌هاي اين چنيني ساخته شده باشد ولي کدام يک از آن‌ها فاخر بوده و توانسته به نمايش عموم دربيايد.

حسيني خاطر نشان کرد: در چند سال اخير فيلم‌هاي فاخري در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي، فرهنگي ، مذهبي و.... ساخته شده و حتي براي اولين بار فيلمي در خصوص رسانه‌هاي کاذب تهيه و توليد شده است.

نماينده فلاورجان در ادامه اظهار داشت: در چند سال اخير برخي فيلم‌هاي توليد شده است که ارزش‌هاي ديني را زيرسوال برده و قابل قبول نيست.

در پايان نماينده سوال کننده از توضيحات وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قانع نشد بنابراين موضوع سوال از وزير به راي نمايندگان گذاشته شد.

 نمايندگان نيز با 78 راي موافق،‌80 راي مخالف و 19 راي ممتنع از مجموع 197 نماينده حاضر از توضيحات وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قانع نشدند بنابراين سيد محمد حسيني دومين کارت زرد خود را از مجلس دريافت کرد.

لازم به ذکر است،‌ طبق آيين‌نامه داخلي مجلس در صورتي که تعداد کارت زردهاي وزير به 3 عدد برسد مراحل استيضاح آن وزير شروع خواهد شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: وزیر ، فرهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار