اذعان گروهي از ضدانقلاب‌ها در نشريه "نشنال اينترست":

تشديد تحريم ها انگيزه اي مضاعف به ايرانيان داده/ ايرانيان با تكيه بر الگوي "اقتصاد مقاومتي" بر چالش‌هاي اقتصادي فايق آمده اند

گروهي از ضدانقلاب‌ها در نشريه "نشنال اينترست" با اذعان به بي تاثير بودن تحريم ها بر كشورمان در مقاله اي تحت عنوان "چرا تحريم هاي وضع شده عليه ايران ناكارآمد بوده اند" ، به بي تاثير بودن تحريم ها بر عزم و اراده كشورمان در پيشرفت برنامه هسته اي و خنثي نمودن تبعات آن در عرصه اقتصادي اذعان كرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از نشنال اينترست، "بيژن خواجه پور" از مديران و بنيانگذاران موسسه موسوم به "آتيه بين المللي"، "رضا مرعشي" و "تريتا پارسي" كه از اعضاي گروه موسوم به "ناياك" هستند و در همراهي با "هوشنگ امير احمدي" براي آمريكايي ها خوش رقصي مي كنند، با اذعان به بي تاثير بودن تحريم هاي ضد ايراني وضع شده بر عزم و اراده ملت مان به منظور ادامه برنامه هسته اي مي افزايد "دولت آمريكا تحريم هاي گسترده اي را عليه نظام مالي و بانكي جمهوري اسلامي ايران وضع كرده است. اين دسته از تحريم ها، شديدترين تحريم ها يكجانبه اي بوده اند كه عليه يك كشور در طول تاريخ وضع شده اند. آمريكايي ها تلاش كردند تا كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را نيز در اين مسير با خود همراه سازند تا از طريق آن به گمان شان نظر ايران در مورد برنامه هسته اي اش تغيير كند. با اين حال مي بينيم كه غربي ها موفق نشده اند به اصلي ترين هدف خود كه همانا "تغيير موضع هسته اي ايران" باشد دست يابند. ما در گزارش اخير خود نيز كه در آن با چندين تن از سياستمداران و تحليلگران و صاحبان مشاغل در ايران مصاحبه كرده بوديم نشان داديم كه شواهد نشان مي دهند كه تحريم ها آثار فلج كننده بر اقتصاد ايران نگذاشته اند. " 

نويسندگان مقاله با اذعان به كارآمدي الگوي "اقتصاد مقاومتي" كه همواره مدنظر مقام معظم رهبري بوده است مي افزايند "ايرانيان توانسته اند با تكيه بر الگوي "اقتصاد مقاومتي" در كوتاه مدت و ميان مدت به موفقيت هاي بزرگي دست يابند. اين کشور موفق شده تا توازني مثبت را ميان صادرات و واردات خود برقرار سازد. ايران توانسته درآمدهاي مالياتي حاصل از بخش خصوصي را افزايش دهد و همچنين در زمينه تامين گاز داخلي به خودكفايي دست يابد. همچنين تحريم هاي ضد ايراني خللي در كار مبادلات بازرگانان ايراني نيز ايجاد نكرده است. بخش قابل توجهي از معاملات ايران از طريق شيوه "تهاتر" (مبادله كالا با كالا) انجام مي شود و بازرگانان ايراني نيز پس از تحريم نظام بانكي ايران موفق شده اند از طريق شبكه هاي مالي غير رسمي تحريم ها را دور بزنند." 

نويسندگان مقاله در ادامه مقاله به نزديكي نيروهاي مقاومت اسلامي در منطقه به جمهوري اسلامي ايران اشاره مي كند و مي افزايد "در مقابل افزايش فشارهاي وارده از سوي كشورهاي غربي بر ايران در طول چهار دهه گذشته، تهران نيز با جنبش هاي اسلامي منطقه از جمله جنبش حماس و جهاد اسلامي همكاري نزديكي داشته است." نويسندگان مقاله در ادامه به توانايي ها و قابليت هاي سايبري كشورمان اذعان مي كنند و مي افزايند "تهران در عرصه دفاع سايبري پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است. از جمله مي توان اشاره كرد كه اين كشور توانايي مقابله با حملات سايبري خارجي از سويي و قابليت پاسخ دهي به اين حملات را خواهد داشت." 

نويسندگان مقاله با اذعان پيشرفت روز افزودن برنامه هسته اي كشورمان مي افزايند "هيچ گونه شاهدي وجود ندارد كه ثابت كند برنامه هسته اي ايران به خلل و يا كندي روند مواجه شده است. در طول چهار سال گذشته، ايران به غني سازي اورانيوم در سطوح پايين و متوسط ادامه داده است و همچنين نسل جديد سانتريفوژهاي خود را نصب كرده است. به نظر مي رسد كه برنامه هسته اي ايران هيچ گونه تاثيري از تحريم هاي ضد ايراني وضع شده عليه آن كشور نپذيرفته است. در مقابل، تشديد تحريم ها سبب شده تا انگيزه ايران براي تسريع روند پيشرفت برنامه هسته اي اش تقويت شود." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار