نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آزمون ورودی جایگزین کنکور در دانشگاه‌های تراز اول/ 3 راهکار برای حذف تدریجی کنکور

دكتر هروي گفت: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی‌ها از حذف کنکور در سال 95 خبر می‌دهند، راهکارهای جایگزین کردن این آزمون سراسری مورد بررسی مجلس قرار می‌گیرد.

دکتر هروی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به عملی نشدن مصوبه سال 86 مجلس، پیرامون حذف کنکور تا سال 92 و نبود شرایط لازم در زمینه بسترسازی این مقوله مجلس در تلاش است تا بهترین گزینه ها را برای کنکور جایگزین سازد.

وی افزود: مطرح کردن سنجش و پذیرش دانشجو از طرف 46 نفر از نمایندگان مجلس موجب شد تا نشست مشترکی بین وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و سازمان سنجش برگزار شود و بهترین گزینه ها در جایگزینی برای کنکور سنجیده شود.

وی با بیان اینکه این طرح به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد افزود: اگر کلیات این طرح تصویب شود 3 راهکار جایگزین کنکور می شود که شامل سابقه تحصیلی، سابقه تحصیلی و آزمون عمومی و  آزمون اختصاصی خواهد بود.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح آموزش و پرورش و سازمان سنجش متولیان برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها در شیوه جدید خواهند بود.

وی افزود: در این طرح کنکور یا همان آزمون ورودی دانشگاه ها فقط در دانشگاه های تراز اول اجرا می شود و رشته هایی که از لیست رقابت خارج اند آزمون نخواهند داشت./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار